Ska det vara så här???

homerone

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg 390
Nu är det ju så att en plastraket modell zx9-r har inhandlats idag års-99.
Tyckte att när jag svängde i låg fart så ville styret tippa med väldigt mycket.
Är ju ca ett år sedan jag hade sporthoj innan men har inte för mig att dom uppförde sig på detta vis. Har jag blivit gammal och dement och att detta är normalt? Eller är det något skummt? Noterade även att justerskruvarna i gaffelbenen eller vad det är var väldigt högt uppskruvade. Ska det vara så?
bifogar en risig bild på fenomenet. Snälla hjälp mig innan jag lägger mig i närmsta rondell i 10 blås.
Har aldrig haft kawasaki, en gsxr-96 o en r1-99 har jag därimot ägt och vad jag kan minnas så uppförde dom sig inte på detta viset.

Bifogat

• zx9 004.JPG
    zx9 004.JPG
    17.8 KB · Visningar: 91
GiXxaH skrev:
Hahah du har typ jeafla lite fjäderspänning i gafflarna som jag kan se. Skulle nog räcka med hälften. Om du har original gafflar så prova på denna länk http://www.sportrider.com/bikes/146_susp_settings/#kawasaki å ställ in efter det som står där så ska det nog bli bättre ;)

Lycka till :tummenupp

Tack så mycket men kan det vara det som gör den så satans nervös i styrningen också, mest i ganska låg fart?

Nja i låg fart sådär vet ja fan men det e möjligt eftersom den e mycket svampigt inställd i fjäderspänningen.

jag får väl testa mig fram men fenomenet är så satans svårt att förklara exakt. Hoppas någon själ förstår vad jag menar.
pumpa imorrn

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck