frikie
Ny medlem
Hej, jag ska beställa däck idag till min Suzuki SV 650S.
Just nu är jag lite inne på Metzeler Roadtec Z6. Det verkar vara en bra kompromiss med bra hållbarhet och ändå ganska bra grepp i vått o tort.
Just nu sitter det ett Pirelli Dragon MTS bak (som verkligen behöver bytas) fram sitter Michelin Pilot Power och det håller egentligen ett tag till.
Andra däck som jag e sugen på är:
Michelin Pilot Power
Michelin Pilot Road (kanske road i bak, och power ifram)
Pirelli Diablo
Vad har ni för förslag/synpunkter?
Kör mestadels vanlig touring på landsväg, men blir lite gocartbana oxå.
Har en 200mils trip inplanerad i september så mkt p.g.a. det vill jag ha ett däck som håller (tråkig landsväg mestadels, upp till Boden lite runt där med vacker natur, och vacker brud, sen ner igen)
Dumt o slänga på ett nytt bakdäck o köra 200mil direkt med för mjuk blandning.
Vad säger ni om o behålla pilot power fram, och kombinera med t.ex. Metzeler Roadtec Z6 (bör hålla längre iom inget mönster i mitten) Olika åsikter om att kombinera olika märken finns. Tacksam för alla synpunkter.
Ikväll blir det en beställning iaf.
Tack på förhand.
//Daniel
Just nu är jag lite inne på Metzeler Roadtec Z6. Det verkar vara en bra kompromiss med bra hållbarhet och ändå ganska bra grepp i vått o tort.
Just nu sitter det ett Pirelli Dragon MTS bak (som verkligen behöver bytas) fram sitter Michelin Pilot Power och det håller egentligen ett tag till.
Andra däck som jag e sugen på är:
Michelin Pilot Power
Michelin Pilot Road (kanske road i bak, och power ifram)
Pirelli Diablo
Vad har ni för förslag/synpunkter?
Kör mestadels vanlig touring på landsväg, men blir lite gocartbana oxå.
Har en 200mils trip inplanerad i september så mkt p.g.a. det vill jag ha ett däck som håller (tråkig landsväg mestadels, upp till Boden lite runt där med vacker natur, och vacker brud, sen ner igen)
Dumt o slänga på ett nytt bakdäck o köra 200mil direkt med för mjuk blandning.
Vad säger ni om o behålla pilot power fram, och kombinera med t.ex. Metzeler Roadtec Z6 (bör hålla längre iom inget mönster i mitten) Olika åsikter om att kombinera olika märken finns. Tacksam för alla synpunkter.
Ikväll blir det en beställning iaf.
Tack på förhand.
//Daniel
Last edited: