Skära i slicks?

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tänkte att jag skulle trycka i lite mönster i mina gamla slicks så jag kan köra lite gata i sommar utan att köpa nya däck. Schneeeeken som man är. Så nu till frågan:

Vad använder jag för verktyg och hur?

Hagster skrev:
Tänkte att jag skulle trycka i lite mönster i mina gamla slicks så jag kan köra lite gata i sommar utan att köpa nya däck. Schneeeeken som man är. Så nu till frågan:

Däckskärare! Finns där de kränger lastbilsdäck, alt hos en speditionsfirma!

UrbanTiger skrev:
En däckskärare kanske :va

Är väl som en handöverfräs
Jo, du åker hem till mamsen, rotar lite i hennes kökslådor så ska du se att du hittar en "potatis skalare" fast den är ihålig.. alltså rund...
sen är det bara att gröpa på.... ;)

förlåt.....

Känner en snåljåp som skar nytt mönster med en vinkelslip när det ursprungliga var bortnött... :kocko

Hagster skrev:

Streetdäck "snikstajl" gör du genom att ta dina gamla torra slicks o sajpa finfina mönster med en LÖDKOLV. Enkelt o billigt... sen om det är såvärst bra vetefan.
Flemming :hihi

TRON skrev:
Känner en snåljåp som skar nytt mönster med en vinkelslip när det ursprungliga var bortnött... :kocko

Gammalt beprövat knep. Speciellt i raggar kulturen :D
Dock lite osäkert med mönster djupet :3freak

Inget jag skulle prova på MCn möjligtvis på bilen.

Bra att va snål men dumsnål.....njae :fatta!

Skurna slicks på landsväg? Ingen bra ide alls...

Tunna som slicks är, är det mycket lätt att få punka på gata! För där finns ju en massa skit som man sällan hittar på bana. Sen... Slicks är ofta gjorda för lätta(re) hojar och lägre ringtryck. (Om du nu inte råkar köra just en lättviktare :rolleyes: ) Och så finns det inte speciellt mycket gummi att skära i heller... Njäe, köp hellre begagnade bandäck om du är så sniken. Var inte dumsnål... :)

...pass på när det är kallt = noll grepp dom först kilometrarna.

Har själv stått på näsan två ggr med sådana ! :näsblod
I övrigt funkade det utmärkt, ...jag sket i att skära dom till slut, körde ju inte precis när det regnade. Dessutom är dom olagliga oavsett för en uppmärksam polis.
PS, ...erkänn ej otillräckligt mönsterdjup för farbror blå. Ska vara "ej godkänd däckstyp". Billigare om jag minns rätt ! (...lönar sig oavsett om man inte åker dit för ofta skulle jag tro).

Last edited:
Miss_Orchidee skrev:
Jo, du åker hem till mamsen, rotar lite i hennes kökslådor så ska du se att du hittar en "potatis skalare" fast den är ihålig.. alltså rund...
sen är det bara att gröpa på.... ;)

förlåt.....

Åka hem? För den valpen måste det väl räcka att gå ut i mammas kök och hämta? Han bor väl hemma som alla andra snorisar? :rolleyes:

Zoidberg skrev:
...pass på när det är kallt = noll grepp dom först kilometrarna.

Har själv stått på näsan två ggr med sådana ! :näsblod
I övrigt funkade det utmärkt, ...jag sket i att skära dom till slut, körde ju inte precis när det regnade. Dessutom är dom olagliga oavsett för en uppmärksam polis.
PS, ...erkänn ej otillräckligt mönsterdjup för farbror blå. Ska vara "ej godkänd däckstyp". Billigare om jag minns rätt ! (...lönar sig oavsett om man inte åker dit för ofta skulle jag tro).
Däckvärmare på altså, det där med böterna vet Johno, det är billigare att torska med slicks än med för litet mönsterdjup.

Bollox skrev:
Skurna slicks på landsväg? Ingen bra ide alls...

Tunna som slicks är, är det mycket lätt att få punka på gata! För där finns ju en massa skit som man sällan hittar på bana. Sen... Slicks är ofta gjorda för lätta(re) hojar och lägre ringtryck. (Om du nu inte råkar köra just en lättviktare :rolleyes: ) Och så finns det inte speciellt mycket gummi att skära i heller... Njäe, köp hellre begagnade bandäck om du är så sniken. Var inte dumsnål... :)

Nu är du väl ute och cyklar lite är inte slicks samma som gatdäck fast utan mönster. Att dom är tunnare har jag fan inte märkt i alla fall. Slicks är väl gjorda för allehanda hojar en r1000 hoj är ju inte precis lätt eller :7peta

Last edited:
Plåtniklas skrev:
Åka hem? För den valpen måste det väl räcka att gå ut i mammas kök och hämta? Han bor väl hemma som alla andra snorisar? :rolleyes:
hehehe, så sant så sant, ne han har egen lägenhet ryktas det.. Party varje fredag Vettni ;) , akta er för vakten bara... hon är illsk har ja hört :rolleyes:

På en av mina førra arbetsplatser (et åkeri) hade vi en dacks skarare som vi kunde byta knivar på alt efter hur breda spor vi ville ha, hur långt ner den skulle skara justerade vi på kniven...prinsipen va som en lødkolv kniven va mycket varm...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman