Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hagster skrev:Tänkte att jag skulle trycka i lite mönster i mina gamla slicks så jag kan köra lite gata i sommar utan att köpa nya däck. Schneeeeken som man är. Så nu till frågan:
Vad använder jag för verktyg och hur?
UrbanTiger skrev:Är väl som en handöverfräs
Jo, du åker hem till mamsen, rotar lite i hennes kökslådor så ska du se att du hittar en "potatis skalare" fast den är ihålig.. alltså rund...UrbanTiger skrev:En däckskärare kanske![]()
Är väl som en handöverfräs
Hagster skrev:Tänkte att jag skulle trycka i lite mönster i mina gamla slicks så jag kan köra lite gata i sommar utan att köpa nya däck. Schneeeeken som man är. Så nu till frågan:
Vad använder jag för verktyg och hur?
"Känner en snåljåp"TRON skrev:Känner en snåljåp som skar nytt mönster med en vinkelslip när det ursprungliga var bortnött... :kocko
TRON skrev:Känner en snåljåp som skar nytt mönster med en vinkelslip när det ursprungliga var bortnött... :kocko
Miss_Orchidee skrev:Jo, du åker hem till mamsen, rotar lite i hennes kökslådor så ska du se att du hittar en "potatis skalare" fast den är ihålig.. alltså rund...
sen är det bara att gröpa på....
förlåt.....
Däckvärmare på altså, det där med böterna vet Johno, det är billigare att torska med slicks än med för litet mönsterdjup.Zoidberg skrev:...pass på när det är kallt = noll grepp dom först kilometrarna.
Har själv stått på näsan två ggr med sådana !
I övrigt funkade det utmärkt, ...jag sket i att skära dom till slut, körde ju inte precis när det regnade. Dessutom är dom olagliga oavsett för en uppmärksam polis.
PS, ...erkänn ej otillräckligt mönsterdjup för farbror blå. Ska vara "ej godkänd däckstyp". Billigare om jag minns rätt ! (...lönar sig oavsett om man inte åker dit för ofta skulle jag tro).
Bollox skrev:Skurna slicks på landsväg? Ingen bra ide alls...
Tunna som slicks är, är det mycket lätt att få punka på gata! För där finns ju en massa skit som man sällan hittar på bana. Sen... Slicks är ofta gjorda för lätta(re) hojar och lägre ringtryck. (Om du nu inte råkar köra just en lättviktare) Och så finns det inte speciellt mycket gummi att skära i heller... Njäe, köp hellre begagnade bandäck om du är så sniken. Var inte dumsnål...
![]()
ecce skrev:Nu är du väl ute och cyklar...
hehehe, så sant så sant, ne han har egen lägenhet ryktas det.. Party varje fredag VettniPlåtniklas skrev:Åka hem? För den valpen måste det väl räcka att gå ut i mammas kök och hämta? Han bor väl hemma som alla andra snorisar?![]()
trollkarlen skrev:Oskar känner du en ola dahlqvist, din chef![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |