magnus_moss
Racing is life!
- Gick med
- 11 Aug 2003
- Ort
- västkusten
- Hoj
- Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Galet Supersportrace vid årets NW200... sista varvet är svettigt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Himla tur att dom satt skumgummi på telefonstolparna.
Dundrod är tyvärr inställt i år och framtiden är oklar...Galet Supersportrace vid årets NW200... sista varvet är svettigt!
Det är bra underlag/asfalt där. Typ bättre än Svenska banor men kanske inte i närheten av MotoGP standarden. Banan används som vanlig väg vanliga dagar och speciellt genom Quarterlands så om det regnar kan det vara halare pga att traktorer/lastbilar kört där och spillt lite diesel.De här pöjkra sitter mer på hojen än de gör i motogp där de hänger bredvid. Beror det på underlaget?
Det är bra underlag/asfalt där. Typ bättre än Svenska banor men kanske inte i närheten av MotoGP standarden. Banan används som vanlig väg vanliga dagar och speciellt genom Quarterlands så om det regnar kan det vara halare pga att traktorer/lastbilar kört där och spillt lite diesel.
Jag kollade en "onboard" där en snubbe hade satt kamera på kåpan filmandes franhjul och gaffel, och fy satan vad den stackars gaffeln fisk jobba.
Lägg till det några korta luftfärder för hela hojen.
Man bör nog byta mjölk i gaffeln och tätningar innan man funderar på att ställa upp.
(den enda gaffel jag har "renoverat" såg ut att vara fylld med smutsig mjölk, dvs, vatten och okänd olja)
Ahh, nej, det var Isle of man TT jag tittade på.Låter inte som han körde Dundrod? Den är som en GP bana i slät fin asfalt och finns inga hopp alls där. Har själv kört där 5gg så har lite koll.
Den värsta banan på ojämnhet jag kört är Killalane nere i Irland. Där sprack avgasrör, varvräknarhållaren, kylarfästet och ryckutjämnarfästena i fälgarna. Eftersom det var sista racet på året så servades gaffeln ändå. Så tänkte inte så mycket på hur den oljan såg ut.
Det är väl fördelaktigt med underbett, bara skopa in luftenHärlig fight!
(noterar: både Hickman o Johnston har underbett..o även Harrison har en tendens där)
- Den protuberande ansiktspartiet kvarstod även efter skyddshjälmens avlägsnande.Jag tänkte att det fyller ut mot hjälmens käkdel och minskar turbulensen där.
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |
![]() |
Testhoj hämtas från Sulas MC
Vi åkte till Strängnäs för ... |
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |