Sjukt varv på Dundrod!

Ståpäls hela veckan !!
 
Himla tur att dom satt skumgummi på telefonstolparna.

Jag såg något gammalt klipp från IOM (tror jag) när dom vadderade telefonstolparna och ställde ut lite höbalar, men reporten ifrågasatte nyttan då det var stenmur på båda sidorna av vägen, då tog gubben från telebolaget ut pipan och sa "Har du någon aning om hur jävligt det är att byta en stolpe i den här steniga terrängen"

Dom som har sett IOM TT hela sitt liv blir nog lite kärva och härdade
 
Galet Supersportrace vid årets NW200... sista varvet är svettigt!
Dundrod är tyvärr inställt i år och framtiden är oklar... :(
Men i länken ovan finns ett varv med Peter. Ljudet ska vara fullt, dvs till 11! ;)
1653579274391.png

Men i årets NW200 var det tätt mellan Lee Johnston och Davy Todd. ?

1653578786749.png

Peter Hickman var inte med så tyvärr blev det ingen Triumph Triple som vann.
 
De här pöjkra sitter mer på hojen än de gör i motogp där de hänger bredvid. Beror det på underlaget?
 
De här pöjkra sitter mer på hojen än de gör i motogp där de hänger bredvid. Beror det på underlaget?
Det är bra underlag/asfalt där. Typ bättre än Svenska banor men kanske inte i närheten av MotoGP standarden. Banan används som vanlig väg vanliga dagar och speciellt genom Quarterlands så om det regnar kan det vara halare pga att traktorer/lastbilar kört där och spillt lite diesel.

Skillnaden är nog mera att typen av kurvor skiljer mot MotoGP banorna. Många är väldigt snabba där man vill göra sig så liten bakom kåpglaset det går och sen är det tvära kurvor där hastigheten är väldigt låg.

Det finns dock andra RRR banor där vissa förare gör arbågsskrap på. Men inte så vanligt.
 
  • Gilla
Reaktioner: RN
Davey Todd hade armbågsskrap igår på IoM TT träning.
Screenshot_20220530-213123__01.jpg
 
Härlig fight!

(noterar: både Hickman o Johnston har underbett..o även Harrison har en tendens där)
 
Det är bra underlag/asfalt där. Typ bättre än Svenska banor men kanske inte i närheten av MotoGP standarden. Banan används som vanlig väg vanliga dagar och speciellt genom Quarterlands så om det regnar kan det vara halare pga att traktorer/lastbilar kört där och spillt lite diesel.

Jag kollade en "onboard" där en snubbe hade satt kamera på kåpan filmandes franhjul och gaffel, och fy satan vad den stackars gaffeln fisk jobba.
Lägg till det några korta luftfärder för hela hojen.

Man bör nog byta mjölk i gaffeln och tätningar innan man funderar på att ställa upp.
(den enda gaffel jag har "renoverat" såg ut att vara fylld med smutsig mjölk, dvs, vatten och okänd olja)
 
Jag kollade en "onboard" där en snubbe hade satt kamera på kåpan filmandes franhjul och gaffel, och fy satan vad den stackars gaffeln fisk jobba.
Lägg till det några korta luftfärder för hela hojen.

Man bör nog byta mjölk i gaffeln och tätningar innan man funderar på att ställa upp.
(den enda gaffel jag har "renoverat" såg ut att vara fylld med smutsig mjölk, dvs, vatten och okänd olja)

Låter inte som han körde Dundrod? Den är som en GP bana i slät fin asfalt och finns inga hopp alls där. Har själv kört där 5gg så har lite koll. ;)

Den värsta banan på ojämnhet jag kört är Killalane nere i Irland. Där sprack avgasrör, varvräknarhållaren, kylarfästet och ryckutjämnarfästena i fälgarna. Eftersom det var sista racet på året så servades gaffeln ändå. Så tänkte inte så mycket på hur den oljan såg ut.
 
Låter inte som han körde Dundrod? Den är som en GP bana i slät fin asfalt och finns inga hopp alls där. Har själv kört där 5gg så har lite koll. ;)

Den värsta banan på ojämnhet jag kört är Killalane nere i Irland. Där sprack avgasrör, varvräknarhållaren, kylarfästet och ryckutjämnarfästena i fälgarna. Eftersom det var sista racet på året så servades gaffeln ändå. Så tänkte inte så mycket på hur den oljan såg ut.
Ahh, nej, det var Isle of man TT jag tittade på.

Jag tyckte synd om gaffeln som fick jobba så hårt, och där finns det nog myckt tid att tjäna för dom som får till fjädringen perfekt.
 
Det är väl fördelaktigt med underbett, bara skopa in luften ;):D
Jag tänkte att det fyller ut mot hjälmens käkdel och minskar turbulensen där.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top