Sjuka saker man lär sig i finland

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Efter bara en kort tid i finland har man lärt sig en del sjuka saker. Svårast för en svensk är att fråga efter en bulle med kaffe eller vissa orter utan att brista ut i skratt,, A straight face is impossible...

Bulle med kaffe =Kahve med pulla

Två orter man varit i redan...
kukken och Ollon

Ett ställe vi ätit på
Kukkatta
(Det var asgott)

Som sagt, stiger mat ut ur hotellet hamnar man i en sexfixerad värld där folk pratar som dvärgen i Twin Peaks..

Jag uppdaterar er med fler sjuka saker från vår granne i norr så fort dom dyker upp... :tummenupp

Last edited:
Kahve ja pulla är det väl ändå? Eller? :)

Var i Finland är du? Själv har jag fiskat i Koskenkorva!

Sad Glad skrev:
2059961 Kahve ja pulla är det väl ändå? Eller? :)

Var i Finland är du? Själv har jag fiskat i Koskenkorva!
Ja, det heter det,, kan ju ingen finska,,, ville veta vad Mutta betyder så jag kan översätta det.... Sen finns det Kukka oxå som jag inte vet vad det betyder än...

Just nu sitter jag i Esboo i kanten på Helsinki, men på tordag åker jag till Åbo,,, sen bär det av hem i fyra dagar för att sedan åka till ollon igen och sen till Lappi... ska åka runt hela finland med jobbet fram tills oktober så det lär bli fler roliga ord...

Maffan skrev:
2060200 Ja, det heter det,, kan ju ingen finska,,, ville veta vad Mutta betyder så jag kan översätta det.... Sen finns det Kukka oxå som jag inte vet vad det betyder än...

Just nu sitter jag i Esboo i kanten på Helsinki, men på tordag åker jag till Åbo,,, sen bär det av hem i fyra dagar för att sedan åka till ollon igen och sen till Lappi... ska åka runt hela finland med jobbet fram tills oktober så det lär bli fler roliga ord...
Vafan jobbar du som? :confused:
Zigenare? Spåkärring då förmodar jag? Eller är du maskinist på ett Tivoli! :tungan

Ah jag har mest varit i norra Finland.

Kukka betyder blomma. Mutta betyder typ "men" eller nåt liknande.

majtii skrev:
2060639 Nänä, main event i Freakshow-tältet. Tänkt dej Eilert Pilarm fast mer naket. :crash

:fatta!

Du skulle fan inte avslöja vad som ska vara main event på RR festen :huvet

Nä, Jag robbar som lasertekniker/mät tekniker..
Åker runt i en fet bil och skjuter laser på de finska vägarna för att mäta spårdjup, skrovlighet, sprickor, längd och lutning i tvärled och lodled...

Jag gör oxå besiktningar av de finska och svenska vägarna där man lagt ny asfalt så att det inte finns en för stor skarv och att det gjort den nytta det lagts för att avhjälpa...

Det är ett toppenjobb med massor med förmåner... Men man missar hjosesångeng nästan helt.. :huvet

Som sagt, jag återkommer med fler sjuka saker så fort det dyker upp...

majtii skrev:
2060639 Nänä, main event i Freakshow-tältet. Tänkt dej Eilert Pilarm fast mer naket. :crash
Om du kan tänka dig det där så är du sjukare än vad jag trodde. :död men det är ändå en rätt trolig sysselsättning för Maffan. :tummenupp

Maffan skrev:
2060754 :fatta!

Du skulle fan inte avslöja vad som ska vara main event på RR festen :huvet

Som sagt, jag återkommer med fler sjuka saker så fort det dyker upp...
Sjukare än det där med freakshowen?! Nej snälla.... :3freak

Maffan skrev:
2060754 Nä, Jag robbar som lasertekniker/mät tekniker..
Åker runt i en fet bil och skjuter laser på de finska vägarna för att mäta spårdjup, skrovlighet, sprickor, längd och lutning i tvärled och lodled...

Jag gör oxå besiktningar av de finska och svenska vägarna där man lagt ny asfalt så att det inte finns en för stor skarv och att det gjort den nytta det lagts för att avhjälpa...

Tar du en tur genom Häckeberga o besiktigar ringen med? Känns som att det skulle behövas lite nytt före nu innan säsong... :tummenupp

GSXR Junior skrev:
2062209 Tar du en tur genom Häckeberga o besiktigar ringen med? Känns som att det skulle behövas lite nytt före nu innan säsong... :tummenupp
Eftersom våra uppdrag kommer från kommunen där vägen befinner sig så är det upp till dom,, men vi har en övningsslinga där för det är en av de värsta partierna i skåne.. :tummenupp

Det känns underbart att skinna kommunasen på pengar istället för trärt om.... som när jag jobbade med vård...

TERMINATOR skrev:
2062366 HAHA du är en sjuk människa maffan :lol :lol
bara du kan komma på något liknande
Skyll inte på mig,, det är våra baltbesläktade kusiner i norr som kom på språket,, jag bara tolkar det jag hör och ser,,, som idag..
PUNKIN :rock
betyder
BOCK :slicka

Gubbarna får illustrera vad jag tänkte...

Voi betyder smör. Som i voileipä (smörgås).

Vad betyder då voi vittu?

jaja, okej, voi är även ett utropsord... :)

Sad Glad skrev:
2066441 Voi betyder smör. Som i voileipä (smörgås).

Vad betyder då voi vittu?
jaja, okej, voi är även ett utropsord... :)

:D
Det betyder nedre regioner på :tuttar

Jag tog en bild idag som jag lägger in när jag e hemma,, där står jag vid skylten "KUKOLA" med RR tröjan.... :tummenupp

Körde förbi en skylt med två orstnamn, han dock inte ta bild..
Överst stod det: NUNNA
Under det stod : RUNKO

Den ska jag försöka ta bild på om jag har tid...
Ha det gött grabbs :tummenupp

Maffan skrev:
2077491 :D
Det betyder nedre regioner på :tuttar

Jag tog en bild idag som jag lägger in när jag e hemma,, där står jag vid skylten "KUKOLA" med RR tröjan.... :tummenupp

Körde förbi en skylt med två orstnamn, han dock inte ta bild..
Överst stod det: NUNNA
Under det stod : RUNKO

Den ska jag försöka ta bild på om jag har tid...
Ha det gött grabbs :tummenupp

har du inget vettigare för dej än köra o läsa konstiga skylltar?
bor du på hotel eller i bilen?

Zxr_Green skrev:
2077607 har du inget vettigare för dej än köra o läsa konstiga skylltar?
bor du på hotel eller i bilen?
Jag bor på Scandic hotell var natt,, silvermedlem,, 15% rabatt, gratis middag och dricka...

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!