Sjuka fynd på E-bay

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Jag har precis ropat ett äkta katana svärd från japan handsmitt i carbonstål på E-bay för 2 pund :confused: Jag var den enda som bjöd, Här hemma i sverige frå man ge minst 6-10 tusen för ett liknande svärd för samlar hyllan. Somvanligt är man säker på att det är något skumt i görningen men han måste ju sälja, Någon som gort nått liknande eller är det jag som e lurad

Chii skrev:
Jag har precis ropat ett äkta katana svärd från japan handsmitt i carbonstål på E-bay för 2 pund :confused: Jag var den enda som bjöd, Här hemma i sverige frå man ge minst 6-10 tusen för ett liknande svärd för samlar hyllan. Somvanligt är man säker på att det är något skumt i görningen men han måste ju sälja, Någon som gort nått liknande eller är det jag som e lurad

Det låter för bra för att vara sant. Jubla först när du håller i svärdet, annars blir du bara besviken.
Om allt stämmer när du fått hem det kan jag bara gratulera! :banana
Har du nån länk till svärdet i fråga? Hade varit kul att se...

edit. Är det skarpslipat? Kan bli lite jobbigt i tullen... :gnissla

Last edited:
Det där är anledningen att jag inte vågar sälja på nån auktion... Är det få besökare m.m så kan man få lov att sälja för en helt cp summa.

Fast tror att man inte behöver sälja om det inte uppkommer till ett visst pris.

Är det inte så att han satt ett reservationspris på det då? Eller har du fått ett gratulationsmail :) ?

I så fall så är det bara att hoppas att han skickar det. Lycka till.

/Micke

Är du säker på att det är äkta, har sett massor med skit från kina som går för 0,99 AU$ sen kostar frakten 130 AU$ haha.

Chii skrev:

som sagt, ropa inte hej frns du har det i handen.. massa billiga kopior som ligger uppe och skräpar.
(nu är ju inte £2 några pengar att gråta över oavsett vad du får iof)

McFille skrev:
Det låter för bra för att vara sant. Jubla först när du håller i svärdet, annars blir du bara besviken.
Om allt stämmer när du fått hem det kan jag bara gratulera! :banana
Har du nån länk till svärdet i fråga? Hade varit kul att se...

edit. Är det skarpslipat? Kan bli lite jobbigt i tullen... :gnissla

Ops det var ett ännu lägre bud jag vann med, Men kolla det är karbonstål ochslipade egg som är härdad för hand, Till och med huggprov i metall

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=6577794889

Last edited:
UrbanTiger skrev:
Grattis, frakten till UK är 43 pundare + 3 pundare i insurans. Lägg sen på 20 pundare för att den ska till sVerige så är frakten på 960 sVenska enkronor.
Så åker du troligen på tull och moms så lägg på 30% plus speditionskostnad i sverige på 200:-

Ditt fynd för 1 pence kostar nu 1500 sVenska enkronor :gnissla

Sen är det kanske problem att skicka vapen från Hong Kong till sVerige, kolla med tullverket.

Ingen moms på så billiga prylar, frakt på 43 pund dock, men inga andra problem, Va blir momsen på en så liten summa :3freak

Chii skrev:
Ingen moms på så billiga prylar, frakt på 43 pund dock, men inga andra problem, Va blir momsen på en så liten summa :3freak

Momsen läggs på summan inklusive frakt, så risken finns att du åker på moms och tullavgift.
Räkna med en totalsumma på mellan 1000-1500 spänn som UT säger, om tullen tar det, annars kommer du förstås billigare undan.

Om nu klingan är så bra som de skriver så är det ett bra pris ändå, men som sagt, jubla inte förräns du har den i handen.
Skriv ett inlägg när du har fått det så vi får veta hur det gick!
Är det bra grejor blir man ju sugen själv... :)

Klingan på bilderna ser ej ut som "the real thing", härdningslinjerna ser helt fel ut och fejkade. Bladet ser ut å vara tillverkat i en olaminerad del som sedan slipats så det ska se ut som laminering/härdningslinjer etc.
Brukar vara så på replikor som säljs i asien för billiga pengar, oavsett hur riktiga de är enligt annonsen ... de verkar ha en mer tveksam syn på sanningshalt i annonser än oss ärliga Svennar ;)

Kan naturligtvis vara fel bild med så att det svärd du ropat hem är "the real thing" även om det verkar mindre troligt.
1 Pund för ett replikasvärd e ju trots allt billigt men det verkar ju gå på några fler spänn innan det e i Sverige.

Det lär ju vara serieproducerat iaf, ser ut så på "annonsen" tycker jag. Sen att det är från hong kong verkar ju lite tveksamt också :va

kiko skrev:
Klingan på bilderna ser ej ut som "the real thing", härdningslinjerna ser helt fel ut och fejkade. Bladet ser ut å vara tillverkat i en olaminerad del som sedan slipats så det ska se ut som laminering/härdningslinjer etc.
Brukar vara så på replikor som säljs i asien för billiga pengar, oavsett hur riktiga de är enligt annonsen ... de verkar ha en mer tveksam syn på sanningshalt i annonser än oss ärliga Svennar ;)

Kan naturligtvis vara fel bild med så att det svärd du ropat hem är "the real thing" även om det verkar mindre troligt.
1 Pund för ett replikasvärd e ju trots allt billigt men det verkar ju gå på några fler spänn innan det e i Sverige.

Återkommer med den spännande upplösningen

Köparen har kontaktats, Totalpriset blir 700 inklusive frakt + försäkring

Chii skrev:
700 inklusive frakt + försäkring

Plus 3%, plus 25% på totalet. Om svärdet är fint så är det ju billigt ändå. Väck tråden när du fått det, själv blev jag lite sugen på att köpa ett fejk hattori Hanso-svärd.

UrbanTiger skrev:
Och sen 180-200 kroner i sVerige för spedition och skit som Posten vill ha..
Hur tänkte du nu?

Är frakten betald från HK så tar självklart inte svenska Posten ut ytterligare fraktkostnad.

sgtpepper skrev:
Hur tänkte du nu?

Är frakten betald från HK så tar självklart inte svenska Posten ut ytterligare fraktkostnad.
Klart dom gör, posten gör allt för att jävlas. Annars om det är meningen att han inte ska betala nånting till dom så kan han ju räkna med att alla postkontor som svärdet passerar ska leka med det tills dom blir less också.

UrbanTiger skrev:
De e klart som korvspad att dom vill ha betalt för nått som är skickat som paket från annat land.
Du är ute och cyklar. Jag har beställt paket sänt via postverket i HK flera gånger och aldrig påförts någon mysko svensk extra posttariff, du sitter ju bara och gissar.

Brev är kratis men paket ska dom ha betalt för dom jävlarna.
Vad dillar du om?

UrbanTiger skrev:
Det beror på vilken fraktförare det är, pungt.
Jag förstår fortfarande inte vad du dillar om.

Skickar man ett paket från HK till Sverige via postverket i Hong Kong till en postadress i Sverige, så påförs INGA konstiga extratariffer av det svenska postverket.

Skickar man via ett fraktbolag som DHL, FedEx etc så står de för transporten fram till mottagaren fullt ut, inte heller då tillkommer några mystiska tariffer.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra