Sjösättning?

I helgen åker min båt förhoppningsvis i ån utanför fönstret för nu har Norsen kommit och nästa vecka räknar jag med att kunna trolla lite Gös.
Helgen därefter lägger vi nog i båten vi har hos mina föräldrar.
Småbåtar båda två, den ena med elmotor pga motorförbud.
Förhoppningsvis är man snart även ägare till en fin pulpet med trailer så man kan åka omkring lite överallt och fiska.

Här sjösätts inget.. trailer upp o ner är det som gäller om man ska få ha grejerna ifred! :rolleyes:

Men någon månad till så åker grejerna fram!

//KaliZ

mjo en sportjolle modell weedo står på tomten men den ska nog säljas, inte värt bensinen. Dock lite sugen på större båt.

Du hänger på marinan där jag jobbar ibland(heltid), och du har handlat allt som du rimligen kan :hihi

Har en liten styrpuplet som jag brukar fiska rätt mkt i.
Ska slänga i den rätt snart :)

haha, sjösätta... Det låter avlägset... Tog bilen ut i skärgården i helgen och hälsade på en bekant som har stuga ute på en ö. Så med andra ord så ligger isen lagomt tjock fortfarande i norrbotten =)

Men på någon månad så blir det sjösättning. Har en sådan däringa liten sportbåt från 70-talet. 4,20 meter lång med en 60 hk snurra.

Klart man har båt, en daycruiser med en V8'a på 415hk (skönt att jag fick säga det) och den åker nog i i slutet på Maj.

Jag har valt att inte fundera över det med tanke på hur många planer och projekt jag haft för båten som egentligen skulle varit färdiga för längesen. Funderar dock på att byta den mot något mindre i år, så jag spanar för fullt.

2879101 Jag har valt att inte fundera över det med tanke på hur många planer och projekt jag haft för båten som egentligen skulle varit färdiga för längesen. Funderar dock på att byta den mot något mindre i år, så jag spanar för fullt.
4.2 meters svensk kult sportbåt? med vingar!

Jag har en segelbåt. Är det förresten någon av er som har erfarenhet av
någon laglig ostkustbottenfärg som funkar mot beväxning.

Svärfar har en Carrera-Hellsman som skall få ny färg innan den får hoppa i plurret framöver.

En sån har jag seglat en del. Måste vara en av de bättre snabba familjebåtar (nåja) som finns. Riktigt vad de går undan.

Själv skulle jag vilja ha en 470 tillsammans med någon och studsa runt med.
:(

Jupp.
Förhoppningsvis kommer den i sjön i början på maj.
6,5 meters ångbåt som bara ska få taket färdigsnickrat. :tummenupp

// P

Japp antingen i slutet av april eller möjligtvis senast slutet maj.

Borde väl fixa lite med maxin :D

Lite bottenfärg å lite puts :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey