Sitter med min trasiga CBR i Ungern

ValterCBR

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
Honda VFR 800 ´07
Oljelampan började blinka i torsdags. Hittade en Honda verkstad, de bytte oljetryckgivaren. Ingen skillnad. En ny pump kommer hit tisdag morgon. Kollade min gamla pump, ser helt OK ut i mina ögon iaf. Hoppas verkligen den är trasig, annars blir det att fixa flygbiljett hem, och hitta garage till hojen. Vill ogärna lämna den här.

Mvh/ Valter

Vart i ungern är du?

Bor nämligen halvtid där nere och har garage om det krisar.

Vart i ungern är du?

Bor nämligen halvtid där nere och har garage om det krisar.

Hojen finns i Szombathely, nära den Österrikiska gränsen. Jag hoppas verkligen att det är pumpen som är trasig, vill gärna köra hem den. Tack för erbjudandet!

Mvh/ Valter

Är på väg hem om 5 dagar och paserar ungern, fixar du hojen och är kvar tills den 29de så kan vi köra tillbaka gemensamt!!!

Hör av dig!

Fyll på olja..

Smart, att inte jag tänkte pa det?
Nej, allvarligt, det var det första jag gjorde. Kollade oljeniva (sorry, har inte alla bokstäver pa datorn), bytte olja och filter. Ingen skillnad. De bytte givaren, ingen skillnad. Nu hoppas vi pa pumpen. Alla säger att "dessa maskiner inte gar sönder", men tydligen gör de det. Min har nu rullat 2400 mil. Börjar tvivla pa Hondas kvalitét.
Är det nan här som har varit med om samma sak?

Mvh/ Valter

Smart, att inte jag tänkte pa det?
Nej, allvarligt, det var det första jag gjorde. Kollade oljeniva (sorry, har inte alla bokstäver pa datorn), bytte olja och filter. Ingen skillnad. De bytte givaren, ingen skillnad. Nu hoppas vi pa pumpen. Alla säger att "dessa maskiner inte gar sönder", men tydligen gör de det. Min har nu rullat 2400 mil. Börjar tvivla pa Hondas kvalitét.
Är det nan här som har varit med om samma sak?

Mvh/ Valter
Det var inte meningen att låta ironisk men jag tänkte att har du kört ifrån Sverige o till Ungern så har den nog dragit lite olja, inte alls konstigt, surt om det är pumpen då det verkligen börjar kosta pluring, hondas kvalitet är en myt, ska du känna av den så får du inhandla en CB 750 från 74, hoppas det löser sej!

Det var inte meningen att låta ironisk men jag tänkte att har du kört ifrån Sverige o till Ungern så har den nog dragit lite olja, inte alls konstigt, surt om det är pumpen då det verkligen börjar kosta pluring, hondas kvalitet är en myt, ska du känna av den så får du inhandla en CB 750 från 74, hoppas det löser sej!

Nu är både maskin och jag hemma. De bytte pumpen, lampan lös en stund iaf. En ganska lång stund tyckte jag. När den väl slocknade så tog mecken en liten tur. Han varvade ganska friskt, men så fort han rullade tillbaks in i verkstan så tände lampan upp igen. Nu såg han ganska uppgiven ut, och jag stod och funderade på hur jag skaffar billig flygbiljett, och var jag ställer hojen tills jag kan hämta den. Men, då började han riva i kablarna under tanken, och ruska om lite. Sen har inte lampan visat sig annat än vid start. Fast den verkliga felorsaken vet vi inte ännu!
Och givaren fick jag gratis, pumpen inkl. arbete +3,5 liter olja kostade 2300:-, så det blev inte så farligt i slutändan.
Tack T509 och Boris JR för erbjudandet, men som sagt jag körde hem. Egentligen ville jag bara provköra den en liten stund för att vara säker på funktionen, men provkörningen gick hela vägen till Sigtuna. Har suttit i sadeln i 24 timmar och 58 minuter. Lite seg är man ju efteråt.
God natt med er nu!

Mvh/ Valter

Nu är både maskin och jag hemma. De bytte pumpen, lampan lös en stund iaf. En ganska lång stund tyckte jag. När den väl slocknade så tog mecken en liten tur. Han varvade ganska friskt, men så fort han rullade tillbaks in i verkstan så tände lampan upp igen. Nu såg han ganska uppgiven ut, och jag stod och funderade på hur jag skaffar billig flygbiljett, och var jag ställer hojen tills jag kan hämta den. Men, då började han riva i kablarna under tanken, och ruska om lite. Sen har inte lampan visat sig annat än vid start. Fast den verkliga felorsaken vet vi inte ännu!
Och givaren fick jag gratis, pumpen inkl. arbete +3,5 liter olja kostade 2300:-, så det blev inte så farligt i slutändan.
Tack T509 och Boris JR för erbjudandet, men som sagt jag körde hem. Egentligen ville jag bara provköra den en liten stund för att vara säker på funktionen, men provkörningen gick hela vägen till Sigtuna. Har suttit i sadeln i 24 timmar och 58 minuter. Lite seg är man ju efteråt.
God natt med er nu!

Mvh/ Valter

gott att det gick bra, du ska väl ut på långtur i morrn: ):):):)

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back