Sista trippen...Vicken mardröm

HOJBOY

Team Knubbsäl
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
GSXR 1000 -04
Åkte iväg fr V-tuna idag,ca 11,40,på väg mot varm vinterförvaring i umeå.Norrlänning som man är,räds man int kylan(man ha ju kört skoter).Det var dryga fem grader då ja for,solen sken,kanon tänkte ja. Ja tog mej 7,5 mil ung,te Björklinge.Ja huttra å ja frös,ringde min fru å sa: D här bär aldri väg.Ja vände om,å tur va d,för när ja kom tebax ring n kompis fr ume å säg d e skotertemperaturan.Så ni som fortfarande hojjar,ta d lugnt,isfläckar syns knappt.Å n annan sak som ni vet,vi på två hjul syns int så bra alltid.Ta det lugnt,tänk på att det finns idioter i trafiken. :kocko
Har ni tips på vinterförvaring,hör gärna av er.

HOJBOY

Last edited:
Måste väl gå och hitta vinterfövaring för hojen närmare än Umeå. :tomten
Pussy...Ja , men heldre en levande pussy än en död. :tuttar

de finns inga dåliga väder bara dåliga kläder för du måste ha åka i skinnställ enbart...
de gäller o ha mjuka varma sköna kläder dessa tider...ska sjäv ut o åka bakhjul me min motard imorn :D

mm, jag var ingen "pussy" i bilen idag. Suck... satte o tänkte på tuttar o grejer eller nått och helt plötsligt bestämmer jag mig för att köra ut när det kommer en fet buss. Jag beräknade att bussen skulle svänga in som vanligt dit därifrån jag kommer från, men icke... han ska rakt fram vilket jag upptäcker när jag svängt ut! Detta var en riktigt tankeställare... var inte mer än 2 meter från en buss med låsta hjul!

Sen senare inne i stan fick jag en stor fet sopsäck över vindrutan. Såg hur den först låg på ett släp o sen rullade av... o kom studsandes mot mig. Jag väjde inte ens, fanns inte chans att missa utan att typ köra upp på trottoaren. Säcken såg mjuk ut så jag chansen o köra på'ren.

Jaha du Swedie, låter som du haft en jobbig dag. :tummenner

Var soppsäcken mjuk eller blir det ny ruta på bilen också?

Ol@ skrev:
Jaha du Swedie, låter som du haft en jobbig dag. :tummenner

Var soppsäcken mjuk eller blir det ny ruta på bilen också?

Jobba idag. Har fri sikt ut på motorvägen o ser en bil sakta in o stannar i vägrenen. ca 50 m från en infart. KÖTT tänker man ju då lite försiktigt, men men. Fortsätter gör ngn form av nytta och efter nån minut råkar jag slänge en blick upp på motorvägen o då står det fina lågor ur huven på bilen. Opps...

Jag ska hämta min nya hoj nästa vecka och kommer köra hem den. Ett tips
så man inte fryser lika mycket är att ta på vinterjacka + byxor utanpå skinnstället. Det ser ut som man är från månen :D :tummenupp

HOJBOY skrev:
Åkte iväg fr V-tuna idag,ca 11,40,på väg mot varm vinterförvaring i umeå.Norrlänning som man är,räds man int kylan(man ha ju kört skoter).Det var dryga fem grader då ja for,solen sken,kanon tänkte ja. Ja tog mej 7,5 mil ung,te Björklinge.Ja huttra å ja frös,ringde min fru å sa: D här bär aldri väg.Ja vände om,å tur va d,för när ja kom tebax ring n kompis fr ume å säg d e skotertemperaturan.Så ni som fortfarande hojjar,ta d lugnt,isfläckar syns knappt.Å n annan sak som ni vet,vi på två hjul syns int så bra alltid.Ta det lugnt,tänk på att det finns idioter i trafiken. :kocko
Har ni tips på vinterförvaring,hör gärna av er.

HOJBOY

Kawa Tina skrev:
Jag ska hämta min nya hoj nästa vecka och kommer köra hem den. Ett tips
så man inte fryser lika mycket är att ta på vinterjacka + byxor utanpå skinnstället. Det ser ut som man är från månen :D :tummenupp

Jag har kört 37 mil idag (Förslöv -> Åstorp > Helsingborg > Kävlinge -> Staffanstorp -> Arlöv -> Limhamn > Köpenhamn -> Helsingör -> Helsingborg -> Östra Ljungby -> Förslöv. Startade ca 11 och var klar strax innan 6 (mörkt o mysigt). Har inte frysit något alls... Craft underkläder är kanon!

thomas80 skrev:
Jag har kört 37 mil idag (Förslöv -> Åstorp > Helsingborg > Kävlinge -> Staffanstorp -> Arlöv -> Limhamn > Köpenhamn -> Helsingör -> Helsingborg -> Östra Ljungby -> Förslöv. Startade ca 11 och var klar strax innan 6 (mörkt o mysigt). Har inte frysit något alls... Craft underkläder är kanon!

Fan jag som tänkte skryta med mina 15 mil idag :brinnerup

Gött med ett gortex-ställ så här års :tummenupp

HOJBOY skrev:
Åkte iväg fr V-tuna idag,ca 11,40,på väg mot varm vinterförvaring i umeå.Norrlänning som man är.....
Klippte ut din text och klistrade in den på Altavistas översättningssajt men de fanns ingen "Norrländska -> Rikssvenska" så jag hoppas att jakten gick bra och att du fick en 12-taggare ;)

sandstream skrev:
Klippte ut din text och klistrade in den på Altavistas översättningssajt men de fanns ingen "Norrländska -> Rikssvenska" så jag hoppas att jakten gick bra och att du fick en 12-taggare ;)
:rofl

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...