Sista dagen att köra i år?

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Jag ställer av hojen i dag när jag kommer hem. Stockholms gator var rätt tom på hojar i morse, såg bara en BMW 650 (röd var den dessutom :-).

Hur gör ni, åretruntförsäkrade, ställer av i dag, nästa månadsskifte, förra månadsskiftet eller någon attans dag däremellan?

Känns tungt att veta att det förmodligen är nåästintill ett halvår tills man får sätta sig i sadeln igen.. :(

Äh, idag var det ju nästan 10 grader. Du kan köra några veckor till, speciellt med den där hojen.

Ingen snö = Körbart.
E ju jäkligt nice o åka ut o köra en stund på helgerna när det e fint väder ju. :tummenupp

Ställa av ???
Med åretruntförsäkring så tjänar du endast några tior i fordonskatt på att ställa av hojen. Så det är bara och ha den körklar hela året. Vädret styr mitt hojåkande och inte almenackan:)

Ställa av ???
Med åretruntförsäkring så tjänar du endast några tior i fordonskatt på att ställa av hojen. Så det är bara och ha den körklar hela året. Vädret styr mitt hojåkande och inte almenackan:)

Hur funkar det med vägsalt? Om man tex kör på en torr väg som varit saltad, rör man inte upp det då? Är det värt att chansa?

ställer av mina på söndag, de ska tvättas o putsas imorgon :(

Hur funkar det med vägsalt? Om man tex kör på en torr väg som varit saltad, rör man inte upp det då? Är det värt att chansa?

Man kan säga att så fort som vägverket saltat första gången på vintern så är vätan på vägen korrosiv vid blött väglag. Men det kan man ju ta om man har en åkhoj. Jag hade en Honda jag körde året om med på 80-talet, den såg ut soim kriget, tom ekrarna vart rostiga till slut. Men det hjälper ju mycket om man tvättar ofta. Iaf spolar av med sötvatten.

Själv körde jag sista turen i måndags och ställda av i onsdags.

Hoppas på att få köra en runda i helgen :yoparty

Äh, det är väl bara att ut o köra en runda om vädret skulle bli fint, försäkrat eller oförsäkrat...ge bara fan i att köra in i en annan bil, för då blir det dyrt.

Man kan säga att så fort som vägverket saltat första gången på vintern så är vätan på vägen korrosiv vid blött väglag. Men det kan man ju ta om man har en åkhoj. Jag hade en Honda jag körde året om med på 80-talet, den såg ut soim kriget, tom ekrarna vart rostiga till slut. Men det hjälper ju mycket om man tvättar ofta. Iaf spolar av med sötvatten.

Själv körde jag sista turen i måndags och ställda av i onsdags.

en del smörjer in hojen med WD40, fick reklam häromdagen om en produkt som man sprayar på för att förhindra saltet istället för WD40, hittar inte reklam just nu.

Det blev sista svängen idag.

Frost+löv=speedwaystyle

Blev nästan brunt i kalsongen, fick både sladd och några returer, gick dock inte mer än 40.

Skillad (alt tursam) som man är så redde man upp det.

Gick att börna från tomgång:yoparty

Last edited:
Kom ihåg att det är på "sista" turen allt skit händer, altså skippar man den ;)

Drog en repa idag här i Peking o det var lite väl isigt på vissa mindre gator. Blev kort runda strax innan solen begav sig neråt.

Tror att det som återstår nu är ett oljebyte och en tvätt för att sen ställa av...:gnissla

Jag har ställt in den i garaget i dag för första gången sedan den rullades ut från vinterdvalan, men jag har inte ställt bort den.

Dock satte jag på laddaren på underhållsladd, men det är ju bara en snabbkoppling att dra isär om man vill ut och köra igen.

Körde en vända på farsans toringlok häromdan och bakhjulet spann i 130 så det blir inget mer i år.. svinkallt va det oxå

Hehehe.. Mmm kylan är ju egentligen inget problem.. Förra året kastade jag på e-dubbat och körde asfalt i snöstorm :tummenupp

Jag har blivit lite sugen på en jordbruksmaskin själv, men det är ju så bekvämt med kåpa...

Men hade jag en cross/enduro/motard så skulle jag inte kunna hålla mig från att prova dubbdäck.

Jag plogade ju en 2km lång slinga på isen så att ungarna skulle få sladda med bilen, och dit kom det påpälsade enduroåkare och roade sig, det såg skitkul ut.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage