bg
"Probably the best Bear in the world"
Hej! Jag är lycklig ägare till en GSXR 1100 -89 sen ett knappt år tillbaka. Jag var och införskaffade ett par Ferodo Platinum (märkta FDB557P KBA61084 486 Platinum på baksidan -om det nu kan vara till någon hjälp) för några månader sedan. Dessa belägg är så vitt jag kan se och förstå sintrade. Blev rekomenderad dessa av handlaren då han hade dem på hyllan och själv har jag dessutom positiva erfarenheter av Ferodo på andra hojar sedan tidigare.
Har emellertid i efterhand fått höra att Suzukis äldre, slitsade skivor eventuellt inte mår så bra (läs; slits elakt snabbt) av sintrade belägg. Hojen skall vårdas åt eftervärlden, dvs ingen bankörning, och därför är det viktigare med livslängd på skivorna än det där sista bettet.
Tänkte ödmjukast be forumets samlade gammelgixxer-expertis om vägledning i frågan. Tror ni på att använda ovanstående eller ska jag beställa original istället? Eller har ni kanske rent av tips på ännu lämpligare bromsbelägg att montera?
Tacksam för all hjälp!
/Björn
Har emellertid i efterhand fått höra att Suzukis äldre, slitsade skivor eventuellt inte mår så bra (läs; slits elakt snabbt) av sintrade belägg. Hojen skall vårdas åt eftervärlden, dvs ingen bankörning, och därför är det viktigare med livslängd på skivorna än det där sista bettet.
Tänkte ödmjukast be forumets samlade gammelgixxer-expertis om vägledning i frågan. Tror ni på att använda ovanstående eller ska jag beställa original istället? Eller har ni kanske rent av tips på ännu lämpligare bromsbelägg att montera?
Tacksam för all hjälp!
/Björn