Sim-kort till Webasto

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Ducati Monster S2R
Köpte en ny bil i helgen som har Dieselvärmare med gsm styrning.
Vilket kontantkort bör man satsa på? Ska helst inte behöva updateras varje månad med en massa pengar för att fungera. Bra täckning i norrland samt ingen fast månadskostnad.

Tacksam för alla svar!

Pratade med Telia och dom har ingen fast kostnad vilket låter bra...
Dock sa han att vissa dieselvärmare kräver att det sitter rätt kort i alltså 2g eller 3g kort. Men en Webasto från 2003 måste ju vara 2g? inte direkt en hightech modell =/ Fanns det 3G 2003? :rolleyes::)

Pratade med Telia och dom har ingen fast kostnad vilket låter bra...
Dock sa han att vissa dieselvärmare kräver att det sitter rätt kort i alltså 2g eller 3g kort. Men en Webasto från 2003 måste ju vara 2g? inte direkt en hightech modell =/ Fanns det 3G 2003? :rolleyes::)

Då lär det vara 2g, helt riktigt.Kul grej för övrigt, jag vill också ha! :)

Fasen vad grymt! Jag letar efter en fjärrkontroll till min. Fick en med när jag köpte den men det var fel så den passade inte. Hur fan ska man hitta en fjärr till en gammelwebasto?
Hur många kw är din på?

Ingen aning vad det är för effekt? var kan man se det?
Provade att ställa timern igår kväll men bilen var iskall i morse så något blev fel?
Saknar manual så jag får testa mig fram :va
Är iaf 4 knappar En med en låga på, pil vänster, pil höger, Set samt en klocka.

Tycker jag på set knappen så kan man välja mellan 1,2 och 3 där man tydligen kan ställa in olika tider? Ställde 1:an på 06:10 och kontrollerade på klockknappen att tiden stämde. Men som sagt det var kallt i morse.

Har även en lite knapp vid dimljuset som man trycker på om man vill att den ska starta direkt.

Edit: hittade en bild på "kontrollpanelen" http://media.photobucket.com/image/webasto/uncle_011/Webasto/Webasto1530.jpg

Ingen aning vad det är för effekt? var kan man se det?
Provade att ställa timern igår kväll men bilen var iskall i morse så något blev fel?

Tycker jag på set knappen så kan man välja mellan 1,2 och 3 där man tydligen kan ställa in olika tider? Ställde 1:an på 06:10 och kontrollerade på klockknappen att tiden stämde. Men som sagt det var kallt i morse.

Funkar den då om du drar igång den direkt?

Har även en lite knapp vid dimljuset som man trycker på om man vill att den ska starta direkt.

1. Ställ klockan rätt
2. Tryck på "SET"
3. Stega fram till rätt tid (typ 20-30min innan du ska iväg)
4. Ge fan i att peta på någon mer knapp
5. Njut av varm bil på morgonen
6. Stäng av värmen med "lågan"

Knappen vid dimljuset är överflödig om allt funkar, knappen med lågan tänder/släcker omedelbart.

1. Ställ klockan rätt
2. Tryck på "SET"
3. Stega fram till rätt tid (typ 20-30min innan du ska iväg)
4. Ge fan i att peta på någon mer knapp
5. Njut av varm bil på morgonen
6. Stäng av värmen med "lågan"

Knappen vid dimljuset är överflödig om allt funkar, knappen med lågan tänder/släcker omedelbart.

Såja.. tillbaks efter lite pill på parkeringen...
Nu när jag inte rörde något mer efter att valt starttid i morgon så är belysningen (två röda dioder) tända på displayen. Borde väl betyda att den är aktiverad?

Last edited:
Såja.. tillbaks efter lite pill på parkeringen...
Nu när jag inte rörde något mer efter att valt starttid i morgon så är belysningen (två röda dioder) tända på displayen. Borde väl betyda att den är aktiverad?

Japp:tummenupp

Borde fan vara standardutrustning i bilar på 2000talet!

10 minuter innan avförd räcker för att det ska vara behagligt, 20 minuter då är det full komfort i bilen.

En bekant fick tag på en begad Webasto dieselvärmare, men då han har en bensinbil så fick han lösa det med en separat liten dieseltank, en snilleblixt slog honom så han kopplade in ett separat MC batteri också, så oavsett om han glömde värmaren på så gick den bara maximalt till tanken eller MC batteriet var tomt.

Laddningen av MC batteriet löste han med en diod mellan bilens batteri och mc batteriet.

Hans hemmameck fungerade strulfritt i flera år.

10 minuter innan avförd räcker för att det ska vara behagligt, 20 minuter då är det full komfort i bilen.

En bekant fick tag på en begad Webasto dieselvärmare, men då han har en bensinbil så fick han lösa det med en separat liten dieseltank, en snilleblixt slog honom så han kopplade in ett separat MC batteri också, så oavsett om han glömde värmaren på så gick den bara maximalt till tanken eller MC batteriet var tomt.

Laddningen av MC batteriet löste han med en diod mellan bilens batteri och mc batteriet.

Hans hemmameck fungerade strulfritt i flera år.

har bensinvärmare orginalmonterad i min filmabil, VW Caddy -08

Gött som fan när man kommer på morgonen och sätter sig :D

:tummenupp

dock kan man ju störa sig LITE på att dem inte lyckats montera el-uppvärmning i backspeglarna som e större än mitt huvut, så man får ju skrapa endå....

Köpte ett Telia 3G kontantkort idag för att testa gsm funktionen.
Men verkar heldött?! har testat två olika kort i telefonen men inget har fungerat. Försökte köpa ett 2G kort men det såldes tydligen inte längre?
Mobilen som ligger i bilen varken blinkar eller lyser? vet inte om den ska göra det eller inte. Har ringt runt till fem olika verkstäder som säljer webasto och ingen har hört talas om min kombination med Alcatel telefon och webasto värmare...

såhär ser eländet ut...

http://ui3trg.blu.livefilestore.com..._PaOVW99Ii59Y-6TZyVa_4ILCT_jCFwx/DSC00117.JPG

Såhär ser det ut när man delar på telefonen.. alltså inget batteri utan separat ström försörjning.. ska försöka se om det sitter någon säkring.

http://ui3trg.blu.livefilestore.com...CE9Syth0GV1nyYJA7g2_ReUySGW6Jrh2/DSC00120.JPG

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Edit: Har försökt hitta lite info om telefonen och den här ser verkligen lik ut.
Telefon

även denna länk
Länk 2

Hur fan ska jag få den telefonen att lira med ett telefonkort?

Last edited:
dock kan man ju störa sig LITE på att dem inte lyckats montera el-uppvärmning i backspeglarna som e större än mitt huvut, så man får ju skrapa endå....

Du vet den där lilla ratten på dörren där du justerar speglarna, den kan du vrida till ett läge som slår igång värmen på speglarna.:D

Farsan är lite sur över att den nya Audi A4 2.0 TDIe -10 som han har beställt (alltså den nya soppasnåla med start-/stoppteknik) inte går att få med dieselvärmare. Den A4 2.0 TDI -08 som han har nu har dieselvärmar. Och det diggar gubben, att alltid kunna ha bilen varm, oavsett vart han parkerar.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!