Signalväst med sporthojslogga?

Helmetrock

Cylindergrinder
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
Because real men don't eat sushi, BMW Rockster, hos doktorn och vilar sig....
Skulle det inte vara kul om man kunde få en signalväst med samma tryck som SH-tröjan?

Kör runt med en från Bravida nu, jättesnyggt... Men mamma har en det står ICA Maxi på! Då är man kung:yoparty

Om någon nu skulle kunna fixa det här, så är ett bra tips från mig att den måste ha dragkedja eller väldigt stadig knäppning, de med kardborre blåser upp i 180:mattias

Och olika färger hade varit kul med!

nej för helvete, inte fler såna västar i trafiken, får ju hjärtat i halsgropen varje gång jag ser en.... ha ha!

Jo för bövelen, jag vill oxo ha en sån! Leader of the pack liksom :rock (Ska man ta på sig den flamsäkra overallen nu? :gnissla )

Ja det skulle stå

"Follow me"

Eller

Klassföreståndare

Lillehagens högre särskola

på den:tuttar

kul grej för de som vill ha men nej tack, ingen signalväst för mig. *fula* :näsblod
fan så många mopedister som kör med dem också så då tror väl bilisterna verkligen att det kommer en mopedist och inte en stor mc!

Finns ju "reflextryck" som kan tryckas på din vanliga longsleeve/hoodies. Funkar ju kanon, betydligt snyggare dessutom. Jaja, kanske inte syns lika bra, men...

Reflex och signal färger är ju inte samma sak, reflex funkar ju knappt dagtid.

Om det nu är hood-tröja man måste ha för att var cool så kanske detta kan var något :D
http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp?mainpage=ItemDetails.jsp&@where.ItemID@EQ=900690

hehe.. ja kanske det man ska ha! :D
Riktigt, reflex och signalfärg är inte samma sak. Du kan dock få dej en tröja som syns både bra i dagsljus och mörker. Illrosa tröja med ett reflextryck kanske? ;)

hehe.. ja kanske det man ska ha! :D
Riktigt, reflex och signalfärg är inte samma sak. Du kan dock få dej en tröja som syns både bra i dagsljus och mörker. Illrosa tröja med ett reflextryck kanske? ;)

Näe, inga rosa här inte.... signalgul ja
Alternativt så kan man ju lacka hojen i någon snygg signalfärg och sedan fixa ditt snygga stripes i reflex. Då kan man ju både äta kakan och ha den kvar :)
Har planer på att gör något likande med min gamle skrutt då någon klant en gång i tiden, försökt sig på att skydda den med lite extra klarlack

Last edited:
Ha ha, vafan är det som hänt? :confused: Som genom ett trollslag har kreti och pleti signaljackor på sig. Allt från folk som är ute med jycken till alla möjliga och omöjliga trafikanter. Såg tom en jycke som lös upp som en nyårsraket häromdagen. :va

Hoppas det bara är en trend, annars får man skaffa solbrillor snart. :gnissla

Reflex och signal färger är ju inte samma sak, reflex funkar ju knappt dagtid.

Om det nu är hood-tröja man måste ha för att var cool så kanske detta kan var något :D
http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp?mainpage=ItemDetails.jsp&@where.ItemID@EQ=900690

Lagom diskret..:D
900690_d.jpg

Efter 650 touringmil i Europa med gul väst kan jag säga att folk ser en väldigt mycket bättre!!

Ska jag köra en liten sväng så skiter jag i den, men ska jag till GBG eller något, kör jag aldrig utan väst!

Fast då är jag ju förstås inte ens hälften så häftig som genomsnittet här:angel

Jag har aldrig förstått varför man ska ha reflex på sig när man kör hoj. Reflexen fungerar bara i mörker, och det är ju då vi syns som bäst eftersom vi har lysen på hojarna. Det är ju på dagarna som bilisterna inte ser oss. Då måste ju en en färgglad jacka eller tröja (Neongul, Lysorange, Signalröd eller liknande) vara mycket bättre än en liten väst som fladdrar runt föraren.

Jag har aldrig förstått varför man ska ha reflex på sig när man kör hoj. Reflexen fungerar bara i mörker, och det är ju då vi syns som bäst eftersom vi har lysen på hojarna. Det är ju på dagarna som bilisterna inte ser oss. Då måste ju en en färgglad jacka eller tröja (Neongul, Lysorange, Signalröd eller liknande) vara mycket bättre än en liten väst som fladdrar runt föraren.

Host..Signalväst. Dom är neongula.

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...