Sidi vertigo corsa vs. SMX-plus

pebj

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2005
Hoj
...inköp på gång!
SMX-plus har jag provat i affären men Sidin hittar jag inte. Jag har läst att SMXen har en tjockare sula och ger sämre känsla när man växlar, något som Sidin tydligen ska vara bättre på. SMXen satt bra och kändes bekväm men jag har inte haft chansen att köra med dom.

Ni som har provat båda, vilka skulle ni rekommendera? Fördelar, nackdelar?

PS. Någon som vet om en affär i eller närheten av Göteborg som säljer Sidi?

Jag har hört att man bör se upp med SIDI-storlekarna. Har man normalt 43:or tex så bör man ha SIDI 44:or istället. Nån som har erfarenhet av SIDI och kan bekräfta detta?

Sportdepån i GBG har Sidi, jag väntar själv på ett par Side Vertigo Corsa som han skulle ta hem åt mig så jag skulle få testa.

jag har sidis corsa vertigo air och kan bara säga att dom sitter riktigt bra detta pga av alla justermöjligheter som finns på den.
köp dom och du kommer att bli nöjd :tummenupp
köpte mina på fcmoto

Jag har hört att man bör se upp med SIDI-storlekarna. Har man normalt 43:or tex så bör man ha SIDI 44:or istället. Nån som har erfarenhet av SIDI och kan bekräfta detta?

Nej det håller jag inte med om. Jag har strl 42 och mina Sidi 42:or är på gränsen för stora.

Vilken storlek är det han ska ta hem? Vet du när dom ska komma?

JAg har Storlek 42/43 så jag tror han skulle ta hem ett par 43:or för han sa att man oftast behöver en storlek större än vanligt.....han trodde dom skulle komma nån gång denna vecka....du kan ju ringa å höra med honom.

Det beror helt på vad för typ av fot man har. Har du långsmala fötter kommer du trolgtvis inte att gilla alpinestarsskon i jämförelse. Jag upplever sidi vertigo väldigt skön att växla med. Alpinestarsskon sa ifrån när jag testade den. Skostorleken i sidis sko är generellt en size mindre än "vanligt", testa först är ett gott råd innan köp.

Jag har provat ett par SMX-plus storl. 42 och dom satt bra. Dock ska jag beställa ett par Sidi vertigo corsa nu utan att ha provat dom (finns inte att prova i närheten). Jag antar att jag ska beställa ett par storl. 43, eller?

Jag kör med Sidi vertigo och är skitnöjd kommer lätt att bli Sidi nästa gång också:tummenupp

Är jättenöjd med mina smx-plus, innerskon gör dem mycket skönare än stövlar utan. nackdelen är väl att plasten knarrar lite väl mkt!

Last edited:
Vad är priset på ett par Sidi vertigo corsa-stövlar från svensk återförsäljare? På Ebay går de på 425 dollar.

Vad är priset på ett par Sidi vertigo corsa-stövlar från svensk återförsäljare? På Ebay går de på 425 dollar.

I Sverige kostar dom 3500 men i Tyskland kostar dom lika mycket som i usa, dock om du åker på moms och tull så blir dom lika dyra som i Sverige. I Tyskland kostar dom alltså ca 2500 och du åker inte på någon moms.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti