Sidewinder..

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Tja.
Sitter och kollar på lite olika system till min gsxr 1000 -01 och tänkte fråga om vilket system ni tycker funka bäst.. dvs effekt, passform osv..
Har tittat på V&H, Brock och Tsukigi.
Eller har ni andra rekomendationer? kanske har ett som ligger som ni vill sälja??
 
Jeg ville valgt Brock's, har det på min Hayabusa! Stock motor med powercommander ga 174,9 RWHP:yoparty med lyd demper montert!!
FET lyd og rått look, er helt klart det beste! Det er MIN mening da:tummenupp

Mvh Inge
SGB 59
 
Lite ot:Passade tailen du köpte av mig eller fick du skrota den??

har inte provat ännu.. men det funkar säkert, annars får jag väl fixa lite=)

Jeg ville valgt Brock's, har det på min Hayabusa! Stock motor med powercommander ga 174,9 RWHP:yoparty med lyd demper montert!!
FET lyd og rått look, er helt klart det beste! Det er MIN mening da:tummenupp

Mvh Inge
SGB 59

okej, tack för tipset:tummenupp
 
Last edited:
inga fler förslag?
 
Vilken klass?

Hej Göran! Vilken klass ska du köra i 2009? Vad har du gjort åt hojen? Hörde att du sa till brorsan att du skulle sätta Bjurström på plats nästa år!! :confused: :confused: :confused:
 
Hej Göran! Vilken klass ska du köra i 2009? Vad har du gjort åt hojen? Hörde att du sa till brorsan att du skulle sätta Bjurström på plats nästa år!! :confused: :confused: :confused:

Hej Peter.
Det blir att köra SGB, sen är målet att få slå Bjurström någon gång i framtiden.. hans hoj kanske går sönder:rolleyes: :D

Det jag har gjort åt hojen är ganska begränsat än så länge, blev utan jobb ett tag nu..
Killarna jag köpte hojen av har byggt en fin motor som är portad som jag inte kommer att göra så mycket åt ännu, kanske byta ventilfjädrar..
Sen ska jag trixa lite med små förändringar som inte ger så mycket på en gång men det är ganska billiga ändringar och motor blir att gå väldigt fint.
Har fått tag på en kille som ska hjälpa mig med lite balanserning nästa gratis=)
Han ska bara få tiden ochså..
Och den billigaste trimningen, jag lätta 30kg... på mig själv:yoparty
 
Trevligt!

Själv har jag tagit ur min motor och ska göra en översyn och sätta i turbokolvar istället för dubbla packningar. Så det blir Carillo stakar med så man kan ladda lite till om det behövs...
Jag kommer ju att köra SGB eller TEB i MSDR och PSB i TOYO.

Vad har dom gjort med motorn då?
Det krävs en hel del effekt för att vara nere på 9.50 där Peter Bjurström, Leffe Larsson och Tomas Jonsson ligger så exakt! Men vi får hoppas att Tomas förslag går igenom på MSDR för då blir det 3 st index i SGB.

Nytt förslag för Mc baserat på sekundsintervall och gemensamma enkla klassregler. Personlig Säkerhetsutrustning Enligt Advanced ET. Licenskrav Nationell B Säkerhetskategori 2 Motor Inga restriktioner. Fri trimning tillåten.
Ram & Kaross Inga restriktioner.
Super Index C - 09,50 sek
Super Index B 9.49 - 8.50 sek
Super Index A 8.49 - (Många arrangörer har ett banbreakout på 7.50 sek) Lös startmotor OK. Wheeliebars OK
:tummenupp

Hej Peter.
Det blir att köra SGB, sen är målet att få slå Bjurström någon gång i framtiden.. hans hoj kanske går sönder:rolleyes: :D

Det jag har gjort åt hojen är ganska begränsat än så länge, blev utan jobb ett tag nu..
Killarna jag köpte hojen av har byggt en fin motor som är portad som jag inte kommer att göra så mycket åt ännu, kanske byta ventilfjädrar..
Sen ska jag trixa lite med små förändringar som inte ger så mycket på en gång men det är ganska billiga ändringar och motor blir att gå väldigt fint.
Har fått tag på en kille som ska hjälpa mig med lite balanserning nästa gratis=)
Han ska bara få tiden ochså..
Och den billigaste trimningen, jag lätta 30kg... på mig själv:yoparty
 
Själv har jag tagit ur min motor och ska göra en översyn och sätta i turbokolvar istället för dubbla packningar. Så det blir Carillo stakar med så man kan ladda lite till om det behövs...
Jag kommer ju att köra SGB eller TEB i MSDR och PSB i TOYO.

Vad har dom gjort med motorn då?
Det krävs en hel del effekt för att vara nere på 9.50 där Peter Bjurström, Leffe Larsson och Tomas Jonsson ligger så exakt! Men vi får hoppas att Tomas förslag går igenom på MSDR för då blir det 3 st index i SGB.

Nytt förslag för Mc baserat på sekundsintervall och gemensamma enkla klassregler. Personlig Säkerhetsutrustning Enligt Advanced ET. Licenskrav Nationell B Säkerhetskategori 2 Motor Inga restriktioner. Fri trimning tillåten.
Ram & Kaross Inga restriktioner.
Super Index C - 09,50 sek
Super Index B 9.49 - 8.50 sek
Super Index A 8.49 - (Många arrangörer har ett banbreakout på 7.50 sek) Lös startmotor OK. Wheeliebars OK
:tummenupp

tycker det är kanon förslag, kommer att köra index c i så fall... detta år blir lite läroår, har inte kör drag på ett tag och det är en helt nybyggd hoj så det är lite att fixa med chassi.

Det jag vet dom har gjort med motorn är portning, skulle få en ordentilg lista från han som byggde motorn men jag har slarvat bort hans mail=) ska leta på teamsidan men det har kommit lite offside.. snart=) han hade bänkpapper med väldigt fina kurvor, och väldigt mycket hk.
Men det är en ny bänkning i vår med förhoppningsvis ett riktigt system och lite trix..

Har du hört om dom ska köra 1000 fötter iställer för 1/4mil?
 
Jaa du Pelle!

Med din trimmning av både kropp och motor så behövs en tuffare klass, eller ...hehe!
Att trimma kroppen är det bästa för det är ju "massan" som ska förflyttas från A till B...
Jag hade ca:180 hk i min FZR och mina 97 kg så fick inte jag det att gå fortare än 10.50 sek , så det är bantning som gäller!
Mitt mål är att 2009 komma ner till 80-82 kg, så det blir till att motionera mera och flera timmar på gymmet!

Hade tänkt mig att köra i klass A. Så jag hoppas att jag klarar mig med mina 276 hk på slangen för det! Annars får man ladda lite mer...hehehe.
Ska i med nya turbokolvar och Carillostakar så att grejorna håller..
Men Vegas, du måste till med en hel del hk om du ska åka 9,50 !!!

:yoparty
 
Med din trimmning av både kropp och motor så behövs en tuffare klass, eller ...hehe!
Att trimma kroppen är det bästa för det är ju "massan" som ska förflyttas från A till B...
Jag hade ca:180 hk i min FZR och mina 97 kg så fick inte jag det att gå fortare än 10.50 sek , så det är bantning som gäller!
Mitt mål är att 2009 komma ner till 80-82 kg, så det blir till att motionera mera och flera timmar på gymmet!

Hade tänkt mig att köra i klass A. Så jag hoppas att jag klarar mig med mina 276 hk på slangen för det! Annars får man ladda lite mer...hehehe.
Ska i med nya turbokolvar och Carillostakar så att grejorna håller..
Men Vegas, du måste till med en hel del hk om du ska åka 9,50 !!!

:yoparty

Jo, jag vet.. ville från början köra SB, men dom ska ju inte köra det i MDRS...
Enda fördelen med SGB är attt jag blir "fullsponsrad" på däck, har en polare som kör roadracing med slicks som jag får ärva=)
 
9,50

Själv har jag tagit ur min motor och ska göra en översyn och sätta i turbokolvar istället för dubbla packningar. Så det blir Carillo stakar med så man kan ladda lite till om det behövs...
Jag kommer ju att köra SGB eller TEB i MSDR och PSB i TOYO.

Vad har dom gjort med motorn då?
Det krävs en hel del effekt för att vara nere på 9.50 där Peter Bjurström, Leffe Larsson och Tomas Jonsson ligger så exakt! Men vi får hoppas att Tomas förslag går igenom på MSDR för då blir det 3 st index i SGB.

Nytt förslag för Mc baserat på sekundsintervall och gemensamma enkla klassregler. Personlig Säkerhetsutrustning Enligt Advanced ET. Licenskrav Nationell B Säkerhetskategori 2 Motor Inga restriktioner. Fri trimning tillåten.
Ram & Kaross Inga restriktioner.
Super Index C - 09,50 sek
Super Index B 9.49 - 8.50 sek
Super Index A 8.49 - (Många arrangörer har ett banbreakout på 7.50 sek) Lös startmotor OK. Wheeliebars OK
:tummenupp

Ja det krävs så mycket som 180 -190 hästar på bakhjulet med en hyfsad pilot bakom styret för att åka 9,50. Åkte själv 9,17 med 1,58 60 ft på katanan med 200hk på slangen.
 
Last edited:
180-200 hk på slangen med en 1000cc blir dyyyyyyyyrt om man inte sätter på turbo förstås. Portning och justering blir inte mycket hk, kanske 5-10 hk. GSXR1000 2001-2004 har 158 hk orginal. så 40 hk till kostar om man ska ha sugmotor, eller har jag fel Ingvar?:yoparty

wachen menade jag ....hehe
 
Last edited:
Tjenare! Jag åkte 9.51 1.54 60 ft med min katana som hade 167hk på driven
Mvh Häggen.
 
Tjenare! Jag åkte 9.51 1.54 60 ft med min katana som hade 167hk på driven
Mvh Häggen.

Det var bra jobbat Häggen NOW WE ARE TALKING.:tummenupp
När min katana var originalhög vägde ett ton och hade 1168cc, rs 36or med uppskattningsvis (ej bromsade) 130 häst lyckades jag klämma ur den en 10,60 repa med 60ft på 1,74 (industrisemester) och 212 km/h, det var tider det../wachen
 
Last edited:
Ja jag skulle villa ha en igen... Dom har ju sin charm :yoparty
Mvh Häggen
 
Det går att åka 9.50 med standard busa eller 12:a med lite längre sving... 9.67 har jag lyckats med en standard 12:a med originalsving, alltså endast 1440 mm hjulbas... Men sen väger ju inte jag mycket mer än en liten 15 åring :tungan
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top