Sidenmatt svart lack

-=Gandy=-

why drag knee when you can drag tail ?
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Yamaha R1 -03
Hej! har lite funderingar på hur man underhåller en lack som har
siden blank/matt klarlack?

Tack för svar !

gandy in da house:
har lite funderingar på hur man underhåller en lack som har siden blank/matt klarlack?

Har haft & har fordon lackade suede (primer på Svenska) och även sidenmatt och det bästa sättet att hålla dom matta och fina är att ABSOLUT INTE använda bilshampo eller svampar med shampo i då dom även innehåller vax och matta lacker blir flammiga av det, mitt absolut bästa recept på en snygg & matt yta är att använda fönsterputs i vatten och en ren ny svamp, tvätta och torka med en frottehanduk, fönsterputsen dunstar och länmar inget efter sig, lyckas man ändå få några fläckar eller nåt tar man bara frottehanduken och sprayar på lite fönsterputs och torkar, inte gnugga!!!

DP says: Lite mer pyssel att hålla matt snyggt men vet man bara hur man gör så....

Eller så låter man bli att göra som raggarna med primer och lackar med riktig klarlack med mattmedel i stället.
Det är så alla seriösa custombyggare gör när man ändå vill ha en råare "primerlook".
Då kan man behandla lacken precis som vilken billack somhelst

ok ! tack för alla svar. alla kåpor och tank är nu lackad sidenblank svart. kan lägga upp lite bilder när allt är monterat :yoparty

ok ! tack för alla svar. alla kåpor och tank är nu lackad sidenblank svart. kan lägga upp lite bilder när allt är monterat :yoparty

Har oxå lackat min med sidenmatt klarlack.
Taskig bild, men det syns kanske lite. Är det samma som din lack?
Peter Mobil 037.JPG

Funderar oxå hur jag ska sköta den, men jag tycker det känns som att bara tvätta som vanligt. Min är inte sträv i lacken som riktigt matt lack är.

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år