Shootout: 2025 Ducati Panigale V2 vs Yamaha YZF-R9 vs Suzuki GSX-R750

Tack, har vĂ€ntat pĂ„ en jĂ€mförelsevideo. 👍😃
Jag har varit sugen pĂ„ Ducatin ett tag, de bekrĂ€ftar vad jag trodde, att den Ă€r lite lĂ€ttare att leva med pĂ„ gatan men jag Ă€r inte helt sĂ€ker pĂ„ utseendet? KĂ€nns den inte lite hög fram? Mkt spelrum mellan kĂ„pa och framhjul. đŸ€”

Tack, har vÀntat pÄ en jÀmförelsevideo.
Jag har varit sugen pÄ Ducatin ett tag, de bekrÀftar vad jag trodde, att den Àr lite lÀttare att leva med pÄ gatan men jag Àr inte helt sÀker pÄ utseendet? KÀnns den inte lite hög fram? Mkt spelrum mellan kÄpa och framhjul.

Man Ă€r nog rĂ€tt hĂ„rdflörtad om man tycker Ducatin har ett tveksamt utseende
 :)

Otroligt snygg som de flesta Ducati. Tycker jag.

Med vÀnlig hÀlsning,

Med vÀnlig hÀlsning,

Haha, ja kanske men jag Ă€r ju lite förtjust i hur framtung min Gixxer ser ut 😍

IMG_6610.jpeg

Last edited:
Din gixxer representerar aerodynamiken hos tjugo Är gamla racehojar med sidokÄpor som ser ut att ha rasat ned sÄ att man knappt ser framgaffel och framhjul

Ducatin representerar aerodynamiken hos moderna racehojar dÀr man ju nÀstan kan sparka en fotboll rakt genom hojen bakom framgaffeln

Med vÀnlig hÀlsning,
Öh nej,Ducati ser numera ut som nĂ„got mög frĂ„n Kina med en uppiffad Rotax snurra.. Finns inget Ducati kvar,ok fĂ€rgen dĂ„.

Med vÀnlig hÀlsning,
Tacka vet jag 748 och 916...

Skulle vilja ha nÄgon av dom i vardagsrummet (fÄr nog inte plats pÄ dom ÀndÄ).

Jag störde mig ocksÄ pÄ hur öppen den Àr bakom framhjulet men har vant mig.
Vad jag inte kan sluta störa mig pÄ Àr röret pÄ utsidan av svingen, nej jag har ingen bÀttre lösning med kat och allt som mÄste till, men jag kan inte sluta titta pÄ elÀndet.

Vad jag inte kan sluta störa mig pÄ Àr röret pÄ utsidan av svingen, nej jag har ingen bÀttre lösning med kat och allt som mÄste till, men jag kan inte sluta titta pÄ elÀndet.
LÀgg til 30000 för termi helsystemet. :)
8DA85B34-9C88-4B63-A137-85A1D96E7F6E.jpeg

HÄller med, ser förjÀvligt ut, typ som nÀr folk byggde om sina sporthojar till 916-style avgas under sadeln i början av millenniet och drog avgasrören lite hur som helst.

Hörde en teori om att Ducati tog beslutet att bygga hojen med dubbelsidig sving vĂ€ldigt sent och att avgassystemet blev en quick fix. En annan teori Ă€r att det Ă€r för att öka försĂ€ljningen av Termi-system
 :gnissla

HÄller med, ser förjÀvligt ut, typ som nÀr folk byggde om sina sporthojar till 916-style avgas under sadeln i början av millenniet och drog avgasrören lite hur som helst.

Hörde en teori om att Ducati tog beslutet att bygga hojen med dubbelsidig sving vĂ€ldigt sent och att avgassystemet blev en quick fix. En annan teori Ă€r att det Ă€r för att öka försĂ€ljningen av Termi-system
 :gnissla
SÄg för jÀvligt ut dÄ och ser om möjligt Ànnu vÀrre ut idag drygt 20 Är senare. 1748592885376.png

b18e473995c8a3537e1a93ba1bdde1be.jpg

*suck*

Med vÀnlig hÀlsning,

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra Äret firades den 50:e...

KTM sÀkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare pÄ f...

Bara en mÄnad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu Àr det bara en mÄnad til...

En mÄnad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara pÄ nÄgra enkla frÄgor...

Försvarsmakten vÀljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

VinnarhjÀlmen utlÀmnad

Robin Axelsson lÀmnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back