Shinko advanced 005 nån som kört med dessa däck ??

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Såg att shinko hade bra pris på shinko advanced 005 120/70 zr /17, samt 180/55zr17
1575:- för bak samt fram däck, vet inget om shinko har aldrig hört om dom innan
kör nu på piloat road bak, 4mm mönster kvar, nu till problemet om jag läste rätt var det tillverkat 2003 vet inte om man vågar köra vidare på så gammalt däck, nån som har synpunkter?

Det finns en hel del trådar om Shinko, sök och du ska finna!

Det beror alldeles på hur du kör och vilken hoj dom sitter på. Hade det varit racehojen hade jag bytt, på gathojen hade jag kört tills dom var slut, om dom inte var alldeles för hala när man hade fått upp värmen i dom. Är det till din VTR så känns det ju lite konstigt om du har däck som är 4 år äldre än hojen, och som har 4mm mönster kvar. Twinnar brukar ju dessutom äta bakdäck med snöskyffel.

Det finns en hel del trådar om Shinko, sök och du ska finna!

Det beror alldeles på hur du kör och vilken hoj dom sitter på. Hade det varit racehojen hade jag bytt, på gathojen hade jag kört tills dom var slut, om dom inte var alldeles för hala när man hade fått upp värmen i dom. Är det till din VTR så känns det ju lite konstigt om du har däck som är 4 år äldre än hojen, och som har 4mm mönster kvar. Twinnar brukar ju dessutom äta bakdäck med snöskyffel.

Saken är den att när jag köpte hojen satt däcket på ,känns skumt då försäljaren sa att du har nästan nya pilot road2 på så visade han framdäcket ja där stog det pilot road 2, men när jag nu kollade bakdäcket så fan var det piloat road därför funderar jag på om dom blåste mig satte på ett äldre piloat road bak, har tittat dot nmr fick det till v43år03 ,samt tycker det känns rätt hårt däcket,ska åka förbi en däckfirma be dom kontrollera skicket samt ålder,men fan har jag rätt om åldern på däcket undrar man ju hur firman funkar, är en stor honda yamaha försäljare , ja det är på hondan däcken sitter, det enda jag kan komma på är att dom satt på väldigt gammla däck inan försäljning, men hoppas det inte är så

Har inte kört med Shinko 005, däremot har jag haft 003 Stealth på min gixxer innan (samma mönster som Michelin pilot pure) och va toknöjd :tummenupp

Shinko är inget nybörjarmärke ska tilläggas utan är ett nytt namn som tog över Yokohamas MC-däcktillverking!
Sök på nätet och du skall finna som sagt, alternativt PM:a Bruno här på SH :7peta
han har koll på Shinko!

Lägg till en halv lusing och du har hojen skodd med Michelin Pilote Power 2CT. Beställs från mcdackonline.com. Gå in på knappen Set-erbjudande.:tummenupp

Hej däck tycker jag inte du ska pruta på din enda kontakt med vägen. Hade jag varit du hade jag bytt fram och bak. Tex sportsmart eller något liknande. Reifenversand har en bra deal på michelin vet inte din dimension finns med på denna deal men kolla.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!