Sherco 5.1i + 4.5i

Movie

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2007
Hoj
Street Triple R -09

Bifogat

• supermotard_5.1i.jpg
    supermotard_5.1i.jpg
    101.5 KB · Visningar: 294
Den va cool, fränt med insprutning på en uddahoj... står sig bra mot konkurenterna rent utseendemessigt. Det tråkiga är service garanti och delar om inte märket blir stort i sverige.
Står inget om effekt, spännande.

Ser fin ut! Sen är väl Sherco ett stort märke inom tral-världen, så delar borde inte vara svårt att få tag i.

Är det inte en svensk som kör just Sherco i Enduro-Vm?

Så som jag fattat det så är det en bra hoj, står en massa om den på exotics-delen på thumpertalk.com. Här i sverige så har Clas på Mc-sport i trollhättan koll på dom om det är något ni undrar över.

Jag har provkört 4.5i och är imponerad av effekten och den räcker väl till gentemot andra 450cc...:tummenupp
(Är ju van med mycket mera naturligtvis):D

Den är mycket smidig och lätt att köra och effekten kommer "lagom".

En polare här i Österbybruk är återförsäljare för Sherco och han har själv
åkt enduro mycket på märket och det utan några problem.
(Ni kan ringa honom om ni vill (0295-20251)).

En bra sak är att generatorn levererar hela 180w,räcker till bra lysen om man vill åka typ novemberkåsan.:)

Motorn är deras egentillverkade.

Motorn är deras egentillverkade.

Nja motorn är en kopia av KTM motorerna med några mindre modifieringar vilket i sig endast är en god sak då de har visat sig fungera väl och reservdeltillgången hos närmsta KTM handlare lär vara god.

Det är säkerligen en utmärkt cykel med fina komponenter som är väl matchade så ur ett rent tekniskt perspektiv är det topklass på grejerna, men man kommer alltid till småmärkenas eviga problem med reservdelshållning och tillgänglighet samt den stendöda begmarknaden.

Hade jag haft pengarna och närhet till en handlare som håller mig med delar så hade jag inte tvekat en sekund.

Oki,då är det nog som ni säger en KTM replica med Insprutning,som för övrigt
funkar bra.:tummenupp

Både på vintern och sommaren,för den är väl addaptiv vad jag förstår....

Last edited:
kan du berätta något om den då?

funkar sprutet bra. skillnad från ktm 450.

detaljer på ramen. känns det som kvalitet?

kan du berätta något om den då?

funkar sprutet bra. skillnad från ktm 450.

detaljer på ramen. känns det som kvalitet?

Snacket om sprutet käns förlegat, har inte hört om NÅGOT problem överhuvudtaget. Sånt surr verkar mest vara för att försöka klanka ner på något.

Själv har jag inget att jämföra med, men många som provat är förvånade över hur lättkörd den är.

Det jag har märkt är att man BÖR vara noggrann med service m.m. Går inte att jämföra med Yamaha som knappt behöver service. Dom bytte nav till -07, har haft en del småproblem med det. men allt är löst nu.

Reservdelar är inget problem. Huruvida det skulle sitta samma grejor som KTM törs jag inte svara på, men dom har juh haft fruktansvärda (KTM alltså) problem med delar iår...

Bästa sättet att avgöra om det är något att ha är nog att prova... PMa om intresse finns, så ska vi nog lösa det.

//Jocke

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...