Shell Olja!

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Tjo!

Köpte min CBR 600 för inte så länge sedan och fick då veta att där var nån Shell olja i hojen som den gått många mil på utan problem, så hade tänkt fortsätta serva hojen med den oljan. Minns dock inte vad oljan hette mer än att det var en Shell olja och det finns väl en massa sådana oljor.

Nån som har nån aning om vad det skulle kunna vara för olja? Det är till en CBR 600 -91.

//Padde

Oljan heter shell advance. Sen har du VSX eller ultra att välja mellan beroende på om du vill ha delsyntet eller helsyntet.

Oki men hur vet jag vad som är troligast är i hojen just nu? Hade tänkt hälla på lite nu också för det är måååånga mil kvar till servis men oljenivån har sunkit lite lite.

Har själv duktigt dålig koll på oljor.

Helsyntet eller delsyntet? Vad händer om jag bladar fel så jag tror där är helsyntet i men häller på lite delsyntet eller tvärt om?

Om jag köpt en hoj så hade jag inte oroat mig för vilken olja jag skulle hälla i. Det finns så många bra att välja mellan(massor med info här på forumet).
Det jag däremot hade varit lite nojjig över är hur längesen senaste oljebytet var och hur långt den förra ägaren har kört på oljan som finns i just nu så jag hade nog tömt ut den gamla oljan och fyllt på med ny. Men du köpte den kanske från nån som du litar på att oljan i motorn fortfarande duger och inte har detta problemet. :)

Om jag köpt en hoj så hade jag inte oroat mig för vilken olja jag skulle hälla i. Det finns så många bra att välja mellan(massor med info här på forumet).
Det jag däremot hade varit lite nojjig över är hur längesen senaste oljebytet var och hur långt den förra ägaren har kört på oljan som finns i just nu så jag hade nog tömt ut den gamla oljan och fyllt på med ny. Men du köpte den kanske från nån som du litar på att oljan i motorn fortfarande duger och inte har detta problemet. :)

Jadå jag litar på att oljan är bytt, dom hade skrivigt upp exakta mil när den servats. Dessutom har oljan fortfarande rätt färg också.

Men helsysntet eller halvsyntet, vad ska jag hälla på tycker ni?

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!