Shell Alkylatsoppa 129kr -> 185kr!

EasyRider

vilse på livets ocean.......
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
En stor och en liten
Ja denna obehagliga upptäckt gjorde jag precis. De har höjt priset avsevärt så passa på att köpa om ni hittar till det gamla priset. Jag köpte 2-t soppan 4,8l men det är tydligen samma pris på 4-t.

Jag stack sedan till Preem och köpte deras 2-t 5l för 129kr. Jag fick den sista dunken de hade.

Killen på Shell- macken visste inte vad som låg bakom denna höjning men han trodde att det skulle gälla all alkylatbensin och gav mig rådet att hamstra på de ställen som fortfarande sålde "billigt".

Nu klarar jag ett par omgångar på RH iaf. men det är ju skit att det skall bli på detta viset. Alkylatsoppa borde subventioneras av staten och vara billigare än vanlig tycker jag.

jag har iaf 2 dunkar Aspens :)
dem kostade bara 100kr / dunk. Så 200kr för 10l är inte fel

Andreas_ace skrev:
jag har iaf 2 dunkar Aspens :)
dem kostade bara 100kr / dunk. Så 200kr för 10l är inte fel

Och eftersom trådskaparen verkar bo i Malmö..

Varför inte köpa Aspensoppan på racehouse? Sist jag köpte 5 liter alkylatsoppa för en hundralapp där.

Kung Pumba skrev:
Och eftersom trådskaparen verkar bo i Malmö..

Varför inte köpa Aspensoppan på racehouse? Sist jag köpte 5 liter alkylatsoppa för en hundralapp där.

Om RH kan behålla det låga priset även i fortsättningen så är det givet att jag köper soppan där. Det kan dock vara så att detta är något skatteskit som kommer uppifrån och då lär ju även RH höja priset eftersom de kommer att få köpa in till högre pris.

Sedan så var det som så att jag denna gång ville ha färdigblandat.

Tack iaf. :tummenupp

Att betala 25 kr/litern för Alkylatbensin är helt galet, då kan du lika gärna investera i riktiga grejer och köpa Aspen Racefuel, det kostar lika mycket. Vill du budgetköra högoktanigt köper du Alkylatbensin på pump hos OKQ8 för halva priset.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...