Shake down at Knudan! 4 april

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
4 april... ett magiskt datum för racingsverige; premiärracing at Knudan! Depåmyllret var ett "Whos who" inom racingen, alla var där: Freddie, Björk, Mozz, Mårtensson, Jorpes, Oscar (utan hoj dock, det hade viss kommit ett tårtkalas emellan...), Gesson (med pimplack värdigt DonQ!), kort sagt hela racingsverige!!! Det var väl bara Axxexx som saknades, hörde ett rykte om att kit-buntbanden inte kommit från Italien än.
STCC-bilboyzena var där också och tyckte det var fint att vi MC-killar kom och förgyllde deras dag. Imponerat stod de och beskådade hur vi tejpade upp våra kåpor och försökte undvika att hälla bensin över HELA motorcykeln.

Och så drog det igång! Jorpes tog täten och satte upp ett svettigt 1.30 tempo!!! Gjorde mitt bäst för att hänga på och en halsbrytande manöver på bakrakan fungerade. Jag var först!
En stund. Släppte om Freddie efter ett tag, tankte inte visa upp alla snygga spårval på en gång! Låg i hans kölvatten och försökte se om det fanns något att lära... Men icke.
Och så var det slut! 15 minuter i mystempo gick på ett kick. In i depå. Erik var dödsförskräckt, "Hjälp!" var det enda han sa på en lång stund. Micke Sundgren (som tränade hjulbyten med Oscar på Mårtenssons bike och till slut kom ner till fina 22 minuter och 37 sekunder) kom i vanlig ordning och nallade bullar. Hjälpa till och meka, nehejdå!!!
Dags för pass 2!!! Hjälm på.....och så kom regnet!!! Förbannade skåningar!!! Aldrig kan man lita på dem!!! Först stilla dugg och sedan ökande. Gesson kom bort och undrade om vi inte skulle ut och sladda lite så OK! Hjulbyte!!
Nya asfalten i änden på rakan var hal så Lodnert släppte ut oss med förbehållet att "Ska ni ramla så gör det på ett rutinerat sätt!"
Och det var ju fint! Regn är ju kul! Och mysigt! Förutom att pungen blir blöt omedelbart! Fick in två fina regnpass, där under det senare jag och Gesson låg och växeldrog, först låg jag före en stund och sedan släppte jag om honom och tog rygg. Det kändes fint och till slut kom vi ner till tider runt 1.10, give or take five.

Hemresa i triumfens tecken!

Bifogat

• P4040065.JPG
    P4040065.JPG
    61.9 KB · Visningar: 95
  • P4040064.JPG
    P4040064.JPG
    59.1 KB · Visningar: 83
  • P4040066.JPG
    P4040066.JPG
    69 KB · Visningar: 88
  • P4040072.JPG
    P4040072.JPG
    59.6 KB · Visningar: 81
  • P4040063.JPG
    P4040063.JPG
    73.9 KB · Visningar: 95
  • P4040069.JPG
    P4040069.JPG
    61.8 KB · Visningar: 78
  • P4040070.JPG
    P4040070.JPG
    63.5 KB · Visningar: 87
  • P4040074.JPG
    P4040074.JPG
    44.8 KB · Visningar: 73
Last edited:
Rena rama kändisträffen ju, vart var Aftonbladet och expressen?

Kul att vara igång igen kan jag tänka, 1.10 (giv fem) är ju inte dåligt i regn och dessutom på premiären hehe.

Nästa helg är det premiär för en rookie som mig :)

Jag var först lite ångerfull att jag inte plockade med mig hojen, men inför pass två så kändes det inte längre lika farligt.

Axxexs var visst på plats och hjälpte Stensmo, som istället för att köra ledde sin hoj utanför asfalten. Mordgren Racing... :rolleyes:

Axxexs var visst på plats och hjälpte Stensmo, som istället för att köra ledde sin hoj utanför asfalten. Mordgren Racing... :rolleyes:

Jamen då var ju HELA RR-sverige på plats då!!! Att jag missade Axxexx, mr Kit himself! Illa. Jag som trodde jag hejade och pratade med/tjatade sönder alla!:)

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!