SH-pulka imorgon lördag kl. 13.30!

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
God jul kära medlemmar!

Hur skulle det vara med en gemensam pulkadag här i våran snöiga stad?

Paser fyller år imorgon och jag vet att han vill åka pulka.

TID: 13.30
PLATS: Ej bestämd. Kom med förslag.

PS: Förslag på backe emottages gärna. Desto mer central, desto fler kan komma [med lokaltrafik].

PS igen: Hur gör man lättast med sopsäck osv så det håller någurlunda?

3257273265_82be379602.jpg

Last edited:
Bra förslag, ska kolla med frugan hur schemat ser ut. Hygglig backe finns ju i Johanneberg-Gibraltargatan alternativt ännu bättre/större på höjden/gångbanan mellan Raketgatan och Övre Besvärsgatan. Då hoppar man av antingen vid Wavrinskys plats eller på Vasagatan vid Schillerska.

Sopsäck och silvertejp borde väl funka rätt hyggligt?

Last edited:
Ta med vattenskidlina och kom upp till rödvattnet, Så lovar jag att dra runt er på sjön efter crossen...:D

Bra förslag, ska kolla med frugan hur schemat ser ut. Hygglig backe finns ju i Johanneberg-Gibraltargatan alternativt ännu bättre/större på höjden/gångbanan mellan Raketgatan och Övre Besvärsgatan. Då hoppar man av antingen vid Wavrinskys plats eller på Vasagatan vid Schillerska.

Sopsäck och silvertejp borde väl funka rätt hyggligt?

Bra där!

Vi kan ta Johanneberg-Gibraltargatan. Antar att du menar bakom kyrkan som ligger mellan viktor rydberg och gibraltar. Dvs. precis där Cortegen alltid brukar starta.

Ta med vattenskidlina och kom upp till rödvattnet, Så lovar jag att dra runt er på sjön efter crossen...:D

Haha, DIT kan jag garantera att ingen vill åka kommunalt :gnissla

Last edited:
Bra där!

Vi kan ta Johanneberg-Gibraltargatan. Antar att du menar bakom kyrkan som ligger mellan viktor rydberg och gibraltar. Dvs. precis där Cortegen alltid brukar starta.

Precis!
Kolla dock kartbilden över backen vid raketgatan, först en hygglig backe som slutar på en riktigt stor gräsplan. Helt fritt från trafik mm. Skulle nog säga att detta är ett bättre alternativ.

Vi är borta på förmiddagen min hinner nog hem till halv två. Har dock ingen pulka ännu men kanske kan få testa nån annans. Annars kanske en säck funka också...

Precis!
Kolla dock kartbilden över backen vid raketgatan, först en hygglig backe som slutar på en riktigt stor gräsplan. Helt fritt från trafik mm. Skulle nog säga att detta är ett bättre alternativ.

Vi är borta på förmiddagen min hinner nog hem till halv två. Har dock ingen pulka ännu men kanske kan få testa nån annans. Annars kanske en säck funka också...

Roger det!

Här måste det vara då på ett ungefär.

Bifogat

• pulka.JPG
    pulka.JPG
    147.8 KB · Visningar: 44
Det var kul att åka pulka i dag. Det får vi göra om! Ted och Teo verkade gilla det också, i alla fall till deras första faceplant :)

Det var kul att åka pulka i dag. Det får vi göra om! Ted och Teo verkade gilla det också, i alla fall till deras första faceplant :)

Haha, ja, nån måste ju vara den första!

Får dom bara öva lite mera så vänjer dom sig nog.

Bifogat

• IMG_0828.jpg
    IMG_0828.jpg
    169.5 KB · Visningar: 51
  • IMG_0829.jpg
    IMG_0829.jpg
    214.3 KB · Visningar: 52
  • IMG_0831.jpg
    IMG_0831.jpg
    75.4 KB · Visningar: 56
  • IMG_0832.jpg
    IMG_0832.jpg