SH går fort nu?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tjohej!

Är det så att Sporthoj.com går fort för er oxå? Jag surfar här med näst intill ett leende på läpparna. Det går ju som smort. Ibland kanske några sekunders längre laddning, men annars kommer sidorna upp rätt så direkt faktiskt.

Berätta för mig! :shrules

Tjohej!

Är det så att Sporthoj.com går fort för er oxå? Jag surfar här med näst intill ett leende på läpparna. Det går ju som smort. Ibland kanske några sekunders längre laddning, men annars kommer sidorna upp rätt så direkt faktiskt.

Jodå, det går fortare än vanligt... men fort vet jag inte om jag skulle kalla det. Det fungerar helt OK!

26 sekunder tog det från att jag tryckte på "Sparaknappen" tills sidan refreshade och jag så min post!

Jajjamen...går som på räls här! Nuere bara att släppa loss epilepsin på posta knappen! :D

Det marschar på som en hemsida bör. Dock inte sporthojs-snabbt...
Men mycket bättre än vad det har varit på sistone

Jaha då..

Har du slängt in en turbo i servern ??

Såhär ska det se ut...:tummenupp

Den går fint nu.
Vad gjorde du?
Hubbolja?
Bytt mysql-maskinen till Solaris?
Mer ram?

Fort vet jag inte, men visst är det en enorm skillnad till det bättre.

Som sagt, nyfiken på vad som gjorts...

Jag har bytt en hel del kod (så det är exakt samma över hela sajten, eller mer gemensam iaf) och gjorde en liten tweak i mysql-inställningen. Helt enkelt mer tilldelat minne för cache på mer avancerade queries. Det som tar tid och låser forumet för läsning är de enorma forumtrådarna.

Det känns ju definitivt bättre. Men vi får se ikväll när det troligen blir ett par hundra till online. Ugh! Ni får sluta surfa SH :tungan

Ser fortfarande att vissa inlägg upprepas 3-4 gånger .. det går lite snabbare men inte snabbt .. nu vet jag att MySql har prestandaproblem när databaserna växer..

Problemet skulle kunna vara I/O relaterat. Ger säkert bättre prestanda om filsystemet läggs p åen raid med fler spindlar.

3024637 Ser fortfarande att vissa inlägg upprepas 3-4 gånger .. det går lite snabbare men inte snabbt .. nu vet jag att MySql har prestandaproblem när databaserna växer..

Problemet skulle kunna vara I/O relaterat. Ger säkert bättre prestanda om filsystemet läggs p åen raid med fler spindlar.
Vart repeteras inlägg säger du? Jag ser då inga dubletter på varken inlägg eller trådar.

ja det går fort. räknat i km/h ca. 250

:tummenupp

Tjohej!

Last edited:
Känns som en dubblering av hastigheten på forumet. Mycket trevligt! :)

Bra jobbat och tack. :tummenupp

Tjohej!

ja hääär rullar det på som bara däään nuuuuuuu:yoparty
härligt att man kan surfa runt utan att vänta i en evighet .
hoppas att det förblir så åxå............................

Det tar ibland upp mot 30 sekunder när man svarar på inlägg men det är definitivt snabbare än igår.

3024673 Kolla bla södertäljetråden .. va massa lika inlägg där igår .. ska hitta trådarna

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=40697&page=160

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=159620

Finns säkert fler
Igår ja.. men nu pratar vi nutid och IDAG. Igår var det en massa kasst ett tag och det blev en massa dubbla inlägg och trådar från folk som tryckte på Skicka-knappen en massa extra gånger istället för att vänta.

3024690 För mig går det fortfarande sakta :(
Edit. Ibland gåre snabbt dock.
I vissa fall är det uppkopplingen / din internetleverantör.

Här går det fortare än någonsin och det är ändå 700 online. Jag är glad iaf :)

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...