sh-fest

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Hej, läste att det ordnas lite SH-pub runt om i landet, det låter ju trevligt. Ska vi ta och fixa en pubkväll någon kväll framöver?
Eller ska vi fixa brakfest på bar-on.?

kul att du tar upp det.. ett tag för några år sen så körde vi pub-kvällar , om det var första helgen varje månad eller så. det var ialf riktigt trevligt :)

Hej, läste att det ordnas lite SH-pub runt om i landet, det låter ju trevligt. Ska vi ta och fixa en pubkväll någon kväll framöver?

Problemet med det är väl att alla småbarnsföräldrar har annat för sig på helgerna än att supa upp sina sista slantar på krogen och Fylle-Stefan och Alko-Tengil super varend helg ändå.
Jag tror det var därför våra pubkvällar ebbade ut...:gnissla :rolleyes:

Problemet med det är väl att alla småbarnsföräldrar har annat för sig på helgerna än att supa upp sina sista slantar på krogen och Fylle-Stefan och Alko-Tengil super varend helg ändå.
Jag tror det var därför våra pubkvällar ebbade ut...:gnissla :rolleyes:

jag har många kompisar som har barn och dom lyckas att ta sig ut på lokal så det borde du oxå klara av

Bra idé, jag följer med om jag inte jobbar

Last edited:
Problemet med småbarnsföräldrar är överdrivet. Jag vet oxå massa folk som fortfarande fungerar som människor även efter barn. Naturligtvis mer nedtonat och på nåt vis mer ansvarsfullt men likväl fungerande :tummenupp
EN gång borde du kunna bli med :tuttar :)

JAG ÄR PÅ - Tar vi premiären bortåt slutet av februari eller nåt sånt så kan vi ha lite fördrink i mitt nya hus :öl

Problemet med småbarnsföräldrar är överdrivet. Jag vet oxå massa folk som fortfarande fungerar som människor även efter barn. Naturligtvis mer nedtonat och på nåt vis mer ansvarsfullt men likväl fungerande :tummenupp
EN gång borde du kunna bli med :tuttar :)

JAG ÄR PÅ - Tar vi premiären bortåt slutet av februari eller nåt sånt så kan vi ha lite fördrink i mitt nya hus :öl

Det handlar inte om barn eller inte tror jag (menar inte någon speciell person nu). Tror snarare att det är en fråga om att intresset för krogen har ändrats pga olika saker (t.ex barn men även annat). Jag har inte heller något större intresse av krogen numera, förr var jag ute 2-3 helger per månad men nu är det snarare 2-3 gånger per år och jag är lika nöjd med det.

Men som Jocke säger, EN gång borde man kunna komma oavsett tidsbrist/barnvaktsproblem/sjukdomar/jobb eller annat, det är bara att hoppas att denna EN gång blir samtidigt som de flesta andra kan. Det är ju sällskapet och inte krogen i sig som är det viktigaste med en pubkväll.

ja det är klart överdrivet, det är bara kolla på Blom, han har oxå barn men han kan träna flera ggr i veckan hela sommaren. jaja vi behöver inte diskutera detta mer nu, kycklo har kanske sluta på "jagvillgåpåkrogenledigehetslapparnai3färger" :D :D :D

Vi kan skita i att kalla det för pubkväll och istället döpa min föreslagna första event till: "sitta i jockes nya hus och dricka lite pilsner/whisky/grogg och ljuga oss sönder och samman" - det är väl ändå varann vi är mest intresserade av, det där med brudar (och dansa och annan krogskit) har vi väl slutat med ?!

Vi kan skita i att kalla det för pubkväll och istället döpa min föreslagna första event till: "sitta i jockes nya hus och dricka lite pilsner/whisky/grogg och ljuga oss sönder och samman" - det är väl ändå varann vi är mest intresserade av, det där med brudar (och dansa och annan krogskit) har vi väl slutat med ?!

:D :D :D :D

, det där med brudar (och dansa och annan krogskit) har vi väl slutat med ?!

I helvete heller.....fast de är väl bara jag som fortfarande har min frihet kvar.

Men jag är givetvis intresserad av en
"itta i jockes nya hus och dricka lite pilsner/whisky/grogg och ljuga oss sönder och samman"-kväll ialf.

vad sägs om första lördagen i mars?? då har säkert jocke byggt klart sitt garage med braskamin i och kyklo hinner planera in att han ska ta en öl och jag tänker cykla till jocke:tummenupp :tummenupp :tummenupp

ps. med eller utan:tuttar :tuttar

vad sägs om första lördagen i mars?? då har säkert jocke byggt klart sitt garage med braskamin i och kyklo hinner planera in att han ska ta en öl och jag tänker cykla till jocke:tummenupp :tummenupp :tummenupp

ps. med eller utan:tuttar :tuttar

Jag försöker lista ut om det är ett bra datum...
Under tiden kan ju ni andra komma med synpunkter om det är en bra idé eller ej :) Jag är öppen för förslag...

fan va jobbigt, har försökt att komma undan det?? jag menar det är ju skit tråkigt:rolleyes: :tummenupp

skönt... vi ska dit i nov förmodligen

ja nu var det ett bra tag sen jag var ute på något :)
och som erik säger det är väl folket man vill träffa och som är det viktiga..

termo i år blir det lika mycket träning.. nej föresten det blir nog mer:)

ja nu var det ett bra tag sen jag var ute på något :)
och som erik säger det är väl folket man vill träffa och som är det viktiga..

termo i år blir det lika mycket träning.. nej föresten det blir nog mer:)

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp yes samma här om jobbet tillåter

Då kan inte jag.. då ligger jag på stranden i Thailand och dricker iskall Chang.

chang.jpg

du kommer väl hem till jag fyller:va :va du är ju bjuden i år oxå vetty:D :D

Last edited:
jag har många kompisar som har barn och dom lyckas att ta sig ut på lokal så det borde du oxå klara av

Problemet med småbarnsföräldrar är överdrivet. Bla bla bla... EN gång borde du kunna bli med :tuttar :)

ja det är klart överdrivet, det är bara kolla på Blom, han har oxå barn men han kan träna flera ggr i veckan hela sommaren.

Jag säger inte att man inte kan följa med någon gång ibland bara för att man har barn, för det kan man.
Men pubkvällarna handlade om att 25% av lördagkvällarna tvångsmässigt sitta på en stökig krog med musik på så hög volym att man inte kunde föra ett vettigt samtal och dricka öl som kostade 38kr/st eller mer.
Det hade iallafall inte jag vare sig tid eller lust med.
(Frågan är ju varför alla ni som INTE har barn slutade dyka upp på pubkvällarna?...)

Men att träffas någon gång ibland hemma hos någon för lite trevligt sällskap och skitsnack i goda vänners lag eller en redig brakskiva nån gång om året är en helt annan sak. Det ställer jag gärna upp på! :tummenupp :)

Last edited:
Jag säger inte att man inte kan följa med någon gång ibland bara för att man har barn, för det kan man.
Men pubkvällarna handlade om att 25% av lördagkvällarna tvångsmässigt sitta på en stökig krog med musik på så hög volym att man inte kunde föra ett vettigt samtal och dricka öl som kostade 38kr/st eller mer.
Det hade iallafall inte jag vare sig tid eller lust med.
(Frågan är ju varför alla ni som INTE har barn slutade dyka upp på pubkvällarna?...)

Men att träffas någon gång ibland hemma hos någon för lite trevligt sällskap och skitsnack i goda vänners lag eller en redig brakskiva nån gång om året är en helt annan sak. Det ställer jag gärna upp på! :tummenupp :)

jag kan bara svara för mej, jag va inte med i pbr när det fanns pubkvällar,
dessutom jobbar jag ofta när det är läge för sånt

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25