Sevärdheter Stockholm?

sjukihuve

lite snett är också rakt
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
yamaha xj6
Hejsan

Sökte igenom Stockholmsforumet lite lätt men hittade ingen tråd.
Tänkte höra om någon kan ge ett tips på platser att besöka runt Stockholm med hoj som är gratis, någon vacker utsikt eller sjysst fik utöver dom vanliga att fika på etc?

Bor själv väster om Stockholm och var ute idag med farfar och övningskörde, men som vanligt drar man mot Ekerö för det är en underbar syn att besöka landet samt att kunna ge en hälsning till kalle gurra på slottet.
Ska ut i helgen igen men vill inte dra mot ekerö denna gång.. Vart tkr du jag och farfar ska dra mot?

Mvh sjukihuve

ut mot gamla gustavsbergsvägen mot värmdö sen vidare mot ingarö och ta färgorna över till Vaxholm, vidare mot åkerberga via svinninge sen till gottröra och hemmåt. det är roliga vägar men såhär års vet jag inte hur vägarna norr om stan ser ut. gottröravägen kan vara en hel del grus men det får nog norrortsgubbarna tala om :)

ut mot gamla gustavsbergsvägen mot värmdö sen vidare mot ingarö och ta färgorna över till Vaxholm, vidare mot åkerberga via svinninge sen till gottröra och hemmåt. det är roliga vägar men såhär års vet jag inte hur vägarna norr om stan ser ut. gottröravägen kan vara en hel del grus men det får nog norrortsgubbarna tala om :)

tack så mkt för svar, låter faktiskt lovande :)

Passa er för ev pucklar på vägarna från Svinninge och ut mot Gottröra dock, kan vara giftiga hinder efter vintern samt grus. Ska ni bara ut o glida lite kan det ju dock gå fint ändå.

Lite ont om färjor från Ingarö. Sikta på Stenslätten på Värmdö står skyltat Vaxholm istället så kommer du till färjan :banana På somrarna kan man fika där om man missar båten.

Bulten och Rosenhill räcker gott och väl. Håll dig borta från skiten på norra sidan!
Oj, vad lite du vet.
Jag ska ta med dig på en tur Norr om stan, fantastiska vägar.
Givetvis får du varken karta eller kompass :gone

innerstan e mysigt! Har glömt bort vad stället heter men de finns ju en höjdarplats med suverän utsikt över vår vackra huvudstad någonstans vid söder.

Finns inget att se. stockholm är numera en skitstad .......

Spenderade säkert 500 mil på norra sidan 2011 så jag vet ett och annat min son :hej

Om du med "norra sidan" menar typ Åkersberga,Vallentuna,Väsby och upp till Uppsala,Gimo,Östhammar
så kan jag nog femdubbla dom milen utan att ljuga allt för mycket.
(det finns så in i helvete med asfalterade småvägar i Roslagen)

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back