Serviceställe

godlike100

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CBR 600RR
Tjena boys n girls!

Jag sitter på en Honda CBR 600rr av 2003års modell som är dags att serva till våren vid utplock.. den har rullat nästan 2400 mil...

Tänkte höra om det finns några ställen med duktiga meckare som har shysst pris? Eller det är bara till att lämna över till Hondacenter?

Mvh Daniel

Honda Center är ju 5/5, lämna till Christian, han verkar veta vad han sysslar med. Har bara hört bra om dem och speciellt om den snubben!

Bra service och trevliga! Det är i alla fall vad jag och vänner som vart där kunnat intyga på... ! :)

Honda Center är ju 5/5, lämna till Christian, han verkar veta vad han sysslar med. Har bara hört bra om dem och speciellt om den snubben!

Bra service och trevliga! Det är i alla fall vad jag och vänner som vart där kunnat intyga på... ! :)

Betvivlar inte en sekund på att de vet vad de pysslar med, tanken var väl mer att kolla med andra med erfarenhet av hojägande i hbg området om de vet några ställen med mer förmångliga priser och ändå folk man kan lita på.

:) Tack ändå.. det blir ju Hondacenter om inget annat kommer fram.

Honda Center är ju 5/5, lämna till Christian, han verkar veta vad han sysslar med. Har bara hört bra om dem och speciellt om den snubben..!! :)
Christian är säljare, jo klart duktig, men det är hans far, Kenneth som är chefsmekaniker där o kan skruva.
:tummenupp

Påarp.

Kan starkt rekomendera Johan ute på Påarps Mcservice, riktigt bra att ha å göra med. Alla jag känner som kör sporthoj lämnar till honom, och ingen är missnöjd =) han är grymt trevlig och man får alltid ett bra bemötande hos honom, samtidigt som han gissningsvis är bra billigare än honda center , yamaha center, kan jag tänka mig.

Kan starkt rekomendera Johan ute på Påarps Mcservice, riktigt bra att ha å göra med. Alla jag känner som kör sporthoj lämnar till honom, och ingen är missnöjd =) han är grymt trevlig och man får alltid ett bra bemötande hos honom, samtidigt som han gissningsvis är bra billigare än honda center , yamaha center, kan jag tänka mig.

Haft min hoj där 1 gång. Riktigt duktig och trevlig kille!
Rekommenderas om du nu inte ska använda Honda. :tummenupp

japp johan ute på påarps mc service är grymt bra har inte ett ont ord att säga om honom. lämnat hojen massor av gången där, snabb trevlig och gör ett sjukt ordentligt och nogrannt arbete.

Kör på Påarp då, trodde att Christian var mekaniker han med eftersom han brukar pilla med hans SP där haha.

Det är han väl också.
Honda är riktigt trevliga/duktiga också.
Har min där nu och tycker dem tar sig alltid tid. Till och med på deras semester så kunde man ringa privat telen och snacka lite hur arbetet på hojen gick. :tummenupp
Antar att priset är lite dyrare på Honda dock..

Nu har jag varken servat på ena eller andra stället men Johans i Påarp har jag inte hört något negativt om över huvud taget. :tummenupp

Hondacenter har jag däremot hört en del rövarhistorier om.

..

Det var värst:) Det avgör nog saken tror jag.. Blir till att kolla med Johan sen när det är dags att ta fram pärlan...

Tack för många snabba svar.

Har några goa bilder på Johan sedan nyårsafton.
Får väl deala lite rabatt på nästa jobb annars hamnar dom här :)

.....och ja, han e kanon att ha och göra med.:tummenupp

Last edited:
Fick för mig att byta packboxar i gaffeln på TTRn för nått år sen, motivationen på topp och den höll sig ända fram till anskaffande av nödvändigt materiel, sen dog mekmotivationen abrupt. Körde ut till Johan med en lite pinsam känsla att komma med alla delar inkl olja. men glad i hågen tog han jobbet, till ett riktigt bra pris dessutom. Han kommer väl från gamla RG om jag inte missminner mig.

Har inte varit ut i hanns nya lokaler men TTRn behöver lite kärlek och omtanke så man får väl göra ett besök.

Har några goa bilder på Johan sedan nyårsafton.
Får väl deala lite rabatt på nästa jobb annars hamnar dom här :)

.....och ja, han e kanon att ha och göra med.:tummenupp

Jobbar med andre brodern Evertsson så detta kan bli lukrativt om det är bilder som även släkten inte vill ha ut:D

Last edited:
Johan i Påarp har räddat mig ett flertal gånger i sista minuten när man skulle ut på lång runda med hojen och den "strejkar".
Han har oftast drivpaket o sånt inne som brukar behövas til de flesta normala hojar.

Johan e kungen!

Johan i Påarp kan jag bara ösa lovord över. Kanon kille.
Hos Hondacenter kommer jag aldrig mer att lämna mina saker.
Jättetrevlig personal i butiken men servicen i verkstaden var under all kritik.
Iof var detta 2 år sedan jag hade strul med dom men man glömmer aldrig.....:mad:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT