Servicebok Zx6r hjälp!

Ka11e

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2003
Hoj
KTM Superduke
Hejsan! Min första sporthoj ska snart inhandlas! :banana
Har en Kawasaki zx6r på gång. Killen saknar servicebok, men har kvitton från samtliga servicar som är gjorde av ett företag. För att lösa detta pussel skulle jag vilja att någon kan skriva ner Ninjans serviceintervallen (upp till 2300 mil) och vad som ska göras/bytas på dom olika. Så jag kan matcha kvittona med intervallerna o se att allt är gjort.

MVH
Ka11e

Last edited:
Ka11e skrev:
Hejsan! Min första sporthoj ska snart inhandlas! :banana
Har en Kawasaki zx6r på gång. Killen saknar servicebok, men har kvitton från samtliga servicar. För att lösa detta pussel skulle jag vilja att någon kan skriva ner Ninjans serviceintervallen (upp till 2300 mil) och vad som ska göras/bytas på dom olika. Så jag kan matcha kvittona med intervallerna o se att allt är gjort.

MVH
Ka11e

Du kan ändå inte se att allt är gjort...Har han bytt olja, stifft, Oljefilter, bromsvätska och kanske t.o.m. Gaffelolja under vissa intervaller är det ok.
Du kan aldrig se om det har gjorts justeringar enligt Serviceboken. På den biten så får du väl lita på säljaren. Har för mig att ventil justering på Kawa är efter 4000 mil, detta beroende på årsmodell. Kolla drivpaketet och bromsbelägg så att du inte behöver byta detta det första du gör.

Om det är en händig säljare, gör han service arbetet minst lika bra (ibland bättre) som Mc handlare/verkstäder.

Mvh//ZS

På kvittona bör det väll stå vad som är gjort eller? Ventiljustering m,m?
Alltså de jag menar är att servicerna är gjorde av ett företag och att han har kvitton på detta. Men att han saknar serviceboken.

Zilversurfer skrev:
Du kan ändå inte se att allt är gjort...Har han bytt olja, stifft, Oljefilter, bromsvätska och kanske t.o.m. Gaffelolja under vissa intervaller är det ok.
Du kan aldrig se om det har gjorts justeringar enligt Serviceboken. På den biten så får du väl lita på säljaren. Har för mig att ventil justering på Kawa är efter 4000 mil, detta beroende på årsmodell. Kolla drivpaketet och bromsbelägg så att du inte behöver byta detta det första du gör.

Om det är en händig säljare, gör han service arbetet minst lika bra (ibland bättre) som Mc handlare/verkstäder.

Mvh//ZS

Ka11e skrev:
På kvittona bör det väll stå vad som är gjort eller? Ventiljustering m,m?
Alltså de jag menar är att servicerna är gjorde av ett företag och att han har kvitton på detta. Men att han saknar serviceboken.

Då är det inga problem, för på kvittot står det även Miltal och vilken hoj det gäller samt vad som är gjort. ( det gör det iallafall på aukt.märkes verkstäder )

Precis, därför skulle jag vilja att någon skriver ner service-intervallerna och vad som ska göras. Så jag kan se att servicarna är gjorde, att han inte hoppat över någon, och att rätt saker är gjorde.

Zilversurfer skrev:
Då är det inga problem, för på kvittot står det även Miltal och vilken hoj det gäller samt vad som är gjort. ( det gör det iallafall på aukt.märkes verkstäder )

Ka11e skrev:
Precis, därför skulle jag vilja att någon skriver ner service-intervallerna och vad som ska göras. Så jag kan se att servicarna är gjorde, att han inte hoppat över någon, och att rätt saker är gjorde.

100, 600, 1200, 1800, 2400 osv.

Att skriva ner vad som skall göras på varje service får du be någon som vill få skrivkramp. Det står en hel del i service boken.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025