Servicebok Honda cbr600fs 2002

kiloe

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2010
Hoj
Honda cbr 600fs
Hejsan! Jo det är så att jag har tappat bort serviceboken för min hoj. Och jag undrar ifall någon med likadan hoj hade kunnat ange vad som ska göras vid service och vid vilka miltal det ska göras.

Tackar så mycket på förhand!

Då detta handlar om nästan samma sak så gör jag inte en ny tråd utan frågar här i denna...

Enligt Honda själva så rekommenderar de en 10w-30 olja till denna modellen, och de flesta andra också faktiskt. Men när jag köpte olja så slog säljaren upp min modell i en katalog för hojar som kom mellan 99-04, och där stod det att en cbr600fs skulle ha 10w-40, så jag köpte det.

Frågan är om jag kan använda denna olja ändå? Om jag inte har förstått det helt fel så är det bara de nyare hojarna (-06 och framåt ungefär) som rekommenderas köra med 10w-30 enligt manualen?

Vad använder ni för olja som har samma modell eller liknande CBR?

Du kan vara lugn, siffrorna 30 och 40 anger bara vilken viskositet oljan har vid 100 grader. Inget du eller motorn kommer känna av särskilt mycket. En vild gissning är att oljetillverkaren endast saluför den ena varianten av dessa två eftersom de är så lika varandra.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti