service

dalton1

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Kz1000P
Skulle beställa en service till min Honda Shadow 750.det skulle kosta 2950kr!! men dom ville inte tala om vad dom skulle göra en (service) sa dom.Är det någon som vet vad 2500mila servicen innefattar,borde man inte kunna göra den själv?

dalton1 skrev:
Skulle beställa en service till min Honda Shadow 750.det skulle kosta 2950kr!! men dom ville inte tala om vad dom skulle göra en (service) sa dom.Är det någon som vet vad 2500mila servicen innefattar,borde man inte kunna göra den själv?

Skulle aldrig lämna bort hojen utan att veta vad det är jag betalar för. Vet inte vad som görs på 2500mila servicen, men om du får tag på mekhandboken så brukar där stå. Eventuellt står det även i instruktionsboken..

dalton1 skrev:

Det låter iofs inte orimligt dyrt på något sätt, men om verkstaden inte vill berätta vad som ingår skulle jag dra öronen åt mig. Om det inte är en auktoriserad märkesverkstad kan det vara så att de helt enkelt inte vet exakt vad för punkter som ingår, utan bara täcker det vanligaste som byte av olja/filter/stift/luftfilter/bromsvätska, koll av bromsar, drivlina, lager, lampor etc. Om det är en märkesverkstad så borde de kunna berätta exakt vad serviceschemat föreskriver.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8