Service vet Jofama vad det är..

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Service, de vet Jofama vad det är..

Jag köpte ett Halvarsson skinnställ från Jofama
Tyvärr blev stället försenat lite.

Vad det berodde på kan man bara spekulera i.

En dag så kommer det ett brev från Jofama, de beklagade att det blivit försenade men som kompensation så skulle man få ett ryggskydd.

En sån kompensation går att leva med:)

Sen kom "Den" dag då man kommer och ser en avi från posten Wooohooooo

Men skrikande däck var man framme vid Ica(posten)...dregglandes bar det av igen.

Öppnar och ser mitt nya ställ ryggskydd och mina handskar:)

Tar på mig det och hmm detta verka lite stort..

Åhhh näää stället är för stort, kollar på papperslappen (jag beställde s50) på ställets papperslapp står det 50.

Men i stället står det 52, så jag kontaktar Marie på jofama och berättar hur det ligger till.

Dagen efter ligger det en retur sedel i min brevlåda(Express:))

Stället åker iväg och någon dag senare får jag beskedet att stället är felmärkt så det är ett 50 med 52 lapp.

Vilket innebär att jag beställt och fått rätt, men med fel etikett.

Så det var egentligen bara mitt fel.. :näsblod

Men utan tjaffs och utan klydder så skulle jag istället få ett 48, och när jag dessutom bli kompenserad med ett par knäpuckar för att jag fick ett felmärkt ställ som egentligen var rätt.

Då kan man inget annat säga än att jag är verkligen nöjd med denna service.

Av 5 möjliga så får (Marie)Jofama nära på 5,5st

Last edited:
Låter bra det där!
Vissa företag kan inte ens stava till service tråkigt nog.

Köpte själv ett par allvädersbyxor från Halvarsson igår och är grymt nöjd.

Hade problem med en blixtlås i mitt Halvarsson ställ mitt i förra säsongen!
dag 1) Ringde
dag 2) Fick en fraksedel med posten, skickade paketet
dag 3) -
dag 4) Hade mitt lagade skinnställ.

Tycker det är extremt bra service!!! :tummenupp

En polare till mig hade inte samma tur.

Han hade fått olika blixtlås monterade i jacka och byxa, direkt ifrån fabrik.
Han skickade tillbaka stället med en beskrivning på problemet.

Dock fick han tillbaka det med svaret att det inte var något fel.
Han var tvungen att gå via affären han hade köpt den hos istället och det löste sig den vägen.

Delar med mig av mina erfarenheter i denna gamla tråd;

Citerar ur en mailkonversation med Jofama, eftersom jag vill ge dem uppmärksamheten de förtjänar. Namn är bortediterade.

7/7-05 mailar jag:
Hej!

Det är så att jag för ett drygt år sedan köpte ett par Lizardbyxor. Nu har dragkedjan i gylfen hoppat ur led och även om jag får den på plats, så hoppar den ur led igen. Inte så farligt, men onekligen lite pinsamt när boxershortsen syns när man hoppar av hojen.

Jag planerar att lämna in dem till en skräddare, men vill först fråga om det är något man bör tänka på, exempelvis val av dragkedja, tråd eller liknande?

7/7 fick jag svar:
Hej!

Beklagar den trasiga gylfen på dina Lizardbyxor. Om du lämnar in byxan i butiken där du köpt den, så ordnar dom med reklamationen åt dig. Byxan skickas hit för reparation utan kostnad, om du kan vara utan den i några dagar.

7/7 svarar jag:
Hej och tack för det snabba svaret!

Det lät inte tokigt, eftersom jag trodde att det inte gick att reklamera dem längre. Problemet är att jag köpte mitt ställ hos MC-konsult i Lidköping, ca 35 mil ifrån mitt hem så det är tyvärr inte aktuellt.

7/7 svarar:

Oj, då! Det var lite väl långt. Men eftersom du bara har haft byxorna ett år så ska dom lagas utan kostnad för dig. Jag skickar dig en retursedel. Du skickar hit byxorna med kopia på kvittot. Så lagas dom och returneras till dig.
Med tanke på att det är semester så är vår rep.avdelning lite lågt bemannad de närmaste veckorna (helt stängt vecka 29). Så jag hoppas du har överseende med att det kan ta lite tid.
Vilken adress ska jag skicka retursedel till?

Konversationen över på cirka fem timmar. I torsdags så skickade jag paketet, eftersom jag inte varit hemma på några veckor. Måste säga att det var förvånansvärt bra service. Hoppas bara de kommer tillbaka snart. :)

Service betyder väl slaveri på latin?

Jofama har lite nollkoll men tillslut fick jag mitt reparerade IXS ställ tillbaka och resultatet var kanonbra.

rookie skrev:
Hade problem med en blixtlås i mitt Halvarsson ställ mitt i förra säsongen!
dag 1) Ringde
dag 2) Fick en fraksedel med posten, skickade paketet
dag 3) -
dag 4) Hade mitt lagade skinnställ.

Tycker det är extremt bra service!!! :tummenupp
Har samma erfarenhet, mycket bra eftermarknad.
När det är dags för nästa ställ ligger Halvarsson bra till :tummenupp

*/ ?>
Back