Tänkte köpa mig en "normal" sporthoj för ca 30-50 tusen i vår och tänkte höra vad för miltal som är bäst att välja ur ekonomisk-service synpunkt (dvs om ägaren innan skött intervallerna)
Vad jag känner till brukar sporthojar ha en lite större service vid ca 1200 mil, men jag har igentligen ingen direkt koll.
Kan man köpa sig en t.ex. Yamaha FZR 1000 som gått 5000 mil utan motorrenovering fast serviceboken är ok och den "går bra"? (som man kanske får för 35')
Eller är det smartare att välja t.ex. en Kawasaki ZX-9R som gått 2000 mil istället? är det smartare kanske? (som man kanske får för 50')
Nu frågar jag rent ekonomiskt, inte hur hojarna är eller så, och jag vet att det är stor skillnad mellan hojarna, men nu är det bara den ekonomiska biten som är intressant..
Vad tycker ni?
Vad jag känner till brukar sporthojar ha en lite större service vid ca 1200 mil, men jag har igentligen ingen direkt koll.
Kan man köpa sig en t.ex. Yamaha FZR 1000 som gått 5000 mil utan motorrenovering fast serviceboken är ok och den "går bra"? (som man kanske får för 35')
Eller är det smartare att välja t.ex. en Kawasaki ZX-9R som gått 2000 mil istället? är det smartare kanske? (som man kanske får för 50')
Nu frågar jag rent ekonomiskt, inte hur hojarna är eller så, och jag vet att det är stor skillnad mellan hojarna, men nu är det bara den ekonomiska biten som är intressant..
Vad tycker ni?