Service av kawasaki i norrbotten? helst nära luleå

shcrille

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2015
Hoj
Gsxr, r6, r1
Tjena alla där ute på SH!

Är i tankarna om att köpa en z800e men vad jag kan se så hittar jag inga verkstäder som är auktoriserad för kawasak i närheten? Är de någon som kör kawasaki kring luleå och vart gör ni service osv isf? :)

MvH

http://www.emc24.fi/sv/

Lika långt till Oulu, så du kan ju lika gärna serva där - i Finland gäller andra priser...

Är du säker på detta? Rent generellt när man i MC branchen har 5 års garanti så är 2 år vanlig EU garanti och då gäller de vanliga reglerna om att man måste ha servat enl bok men pga EU dom så kan de inte kräva märkesverkstad. Däremot så är den förlängda garantin utställd av den svenska importören och vill man ha den så gäller aukt verkstad och en massa annat strunt.

Och det skulle inte förvåna mig om Kawasaki Sverige kräver aukt svensk verkstad för att den förlängda garantin skall gälla. Lusläs garantipapperna.

Du har säkert rätt, men rent generellt är det alltför lätt att stirra sig blind på Northbikes "monopol" i norra Sverige. Från Luleå är det 12 mil till Torneå där det finns en bra Yamahahandlare och där köper man MC-tillbehör och kläder till mycket bra priser.
Jag kör tex min bil till Ylitornio när något smutsigt/jobbigt behöver göras, det blir ungefär halva priset mot i Sverige. Lätt värt 18 mils körning enkel väg.

Jag kan minnas fel, men Kawasaki har väl inte varit representerade i Norrbotten sedan legendariska NHMC med Tuben och grabbarna lade ner...? Lindroth tog väl bara över Honda (och Suzuki från annat håll) för att sedan bli KTM, Trajja och HD dealer...?

Jag kan minnas fel, men Kawasaki har väl inte varit representerade i Norrbotten sedan legendariska NHMC med Tuben och grabbarna lade ner...? Lindroth tog väl bara över Honda (och Suzuki från annat håll) för att sedan bli KTM, Trajja och HD dealer...?
Hade inte Bike-City på Storheden Kawa och Triumph tillsammans med HD? Jag vill minnas att jag de sålde Kawasaki när jag köpte min Daytona där 2006...

Navis säljer väl Kawasaki. Dom säljer iaf suzuki det är jag säker på.

Dom kan nog sserva en kawa även om dom inte säljer dom.

Den senaste auktoriserade Kawa servicestället har ju Luleå skoterdemontering i Måttsund varit. Dom la väl ner nu typ i vintras.

Väldigt många Hondaägare har åkt till Tatun i Torneå och garantiservat sina hojar. Att serva har varit helt okej även för 5-års garantin. Däremot om det blivit några garantiåtgärder så har dom varit tvungna att vända sig till en svensk åf.

Finnarna i norr har väl nån slags subvention på arbetskostnaden av staten så servicar med ventiler har varit betydligt billigare.
BMW ägarna är ju i en lite annan sits. Service och garantiåtgärder görs då i Oulu.

Så, kolla med din Kawahandlare om du får göra service i Finland. Se även till att få det bekräftat även på mejl. Närmaste kawa finns ju i Kemi, ca 16 mil från Luleå.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT