Servar ni era cyklar själv?

MickeK

mmmmduuuuuuuuu!
Gick med
20 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Gixxer 600-07,ktm 525 -06
Halloj ganske ska inföskaffa en ktm 660 smc -04 som gått 700 mil.

Det jag är lite skeptisk emot är att förra ägaren har servat cykeln själv och inte på firma. (Första servicen är gjord på firma). Är detta vanligt ?Är det en nackdel? Hur gör ni? Tacksam för svar. Mvh
 
servar alltid själv! när det ändå är så lätt finns det ju bättre saker att lägga pengar på.
/mvh erik
 
skärp dig!

MickeK skrev:
Halloj ganske ska inföskaffa en ktm 660 smc -04 som gått 700 mil.

Det jag är lite skeptisk emot är att förra ägaren har servat cykeln själv och inte på firma. (Första servicen är gjord på firma). Är detta vanligt ?Är det en nackdel? Hur gör ni? Tacksam för svar. Mvh

Hur svårt är det att serva en KTM 660??
Mina fyraåriga dagispolare kan göra det.

Jag har aldrig lämnat in någon hoj och tänker aldrig göra det, den som inte kan skruva själv bör lära sig, det krävs inte ens normalbegåvning för att klara det.
Hmm, tautologi tror jag att det blev.
 
Jag tror det vart en poll här på forumet om det. De flesta servar själva när det inte handlar om garanti-tid. :tummenupp

He je ba å köp!
 
Olof Eriksson skrev:
Jag tror det vart en poll här på forumet om det. De flesta servar själva när det inte handlar om garanti-tid. :tummenupp

He je ba å köp!
exakt. Kom själv precis in från garaget. Bytt olja och filter samt ställt ventilerrna . Skulle aldrig ha råd att lämna in för service så ofta som hojen ska servas. Samt att det ändå är så barnsligt lätt.
 
Olof Eriksson skrev:
Jag tror det vart en poll här på forumet om det. De flesta servar själva när det inte handlar om garanti-tid. :tummenupp

He je ba å köp!


Precis, jag lämnade in min 660 på 100-mil-servicen för att behålla halvårsgarantin. Det är verkligen inga problem att ställa ventilerna själv, gjorde det inför avställningen senast i lördags. Det känns för övrigt bättre att serva hojen själv då man vet vad som blir gjort och inte.
 
Jag köper hellre en hoj av en som skruvar själv, har koll på grejerna och vårdar hojen ömt, än nån klåpare som inte skulle höra om toppen lossnade och bara litar på att verkstan tar hand om allt!
 
Servar oxå hojen själv! Enda undantaget e väl sålänge man har garanti.
Givetvis så är det ju en förutsättning att man har koll på vad man gör. Men på en motard är servicen ganska enkel o fixa själv. :tummenupp
 
MickeK skrev:
Halloj ganske ska inföskaffa en ktm 660 smc -04 som gått 700 mil.

Det jag är lite skeptisk emot är att förra ägaren har servat cykeln själv och inte på firma. (Första servicen är gjord på firma). Är detta vanligt ?Är det en nackdel? Hur gör ni? Tacksam för svar. Mvh[/QUOTE

Köpte en ny 660 i sommras och skulle aldrig i världen lämna
in den till en verkstad för att byta olja och ställa ventilerna.
Bättre att lägga dom pengarna på några extra oljebyten istället,
och som några andra säger här,bättre att göra det själv
så man vet att det blir riktigt gjort,så det är bara att handla :banana
 
Servar också själv, men lämnar in för större grejer. Det roliga är att alla som ringer på min annons e mest intresserad av serviceboken och hur den är ifylld!
Det verkar som om folk inte tror att en hoj kan vara väl servad utan boken...
 
Varför göra det själv när det finns folk som lever på o meka, dom ska ju ha nåt o göra oxå ! Räcker ju att man måste köra skiten ...

:)
 
Servar då alltid själv och lämnar aldrig in för några typer av haverier, tack vare detta förfarande har man lärt sig hur grejerna funkar, något som dagens ungdomar, hehe..., inte har tålamod till. Det fina är att man lär sig var gränsen går för vad grejerna tål, och på det sättet så är man lite mer rädd om sin hoj.
 
Hej, jag har en 660 som jag kommer lämna in på service nu vid 100 mil.
Men sen så får vi se hur det blir, om folk väljer att lämna in sina cyklar på service så beror det ju inte på att de tycker det är svårt, utan att de kanske värderar en komplett ifylld bok, och jag tror inte att din cyckel skulle hamna i fel händer om du lämnar in den till en KTM verkstad! Lycka till med ditt köp :banana
 
Jo det är väl bara att instämma !

Servar du själv vet du att allt blir gjort ordentligt !!
Kul att även lära sig om man tidigare inte vet så mycket om motorer, Serva är ju ganska basic ...

Sen blir det ju kul och man kan skryta här på forumet och som alla vi andra :hihi

vh
/M
 
Who'sYourDaddy skrev:
Precis, jag lämnade in min 660 på 100-mil-servicen för att behålla halvårsgarantin. Det är verkligen inga problem att ställa ventilerna själv, gjorde det inför avställningen senast i lördags. Det känns för övrigt bättre att serva hojen själv då man vet vad som blir gjort och inte.
jag skulle gärna serva hojen själv men det e ventilerna jag faller på,finns det ingen sida där det står utförligt hur man skall göra gärna med bilder? har själv en 640 ska väl int va svårare på den en 660?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top