Serva Ducati i sthlm?

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Hoj
R nineT
Hej,

Vart rekommenderas det att man kan lämna in en gammal Ducati Monster 750 -1998 för service?
Jag bryr mig inte om stämplar i boken eller märkesverkstad, utan vill ha bra hjälp till en schysst peng.

Hojen har gått 4500 mil men jag har köpt den för ca 1 månad sen. Jag vill egentligen bara göra en grundservice och se så att allt mår bra och inget som kommer ge upp nu närmsta tiden.

Jag bor i söderort, Årsta. Så den här sidan om stan vore ju att föredra.
Vad jag lyckats googla fram som vill serva den:
*AVA MC
*Porsche center Haninge

Kan tänka mig att det borde finnas en hel del andra?
Tack på förhand för tips!

EDIT: Jag meckar och pillar lite själv, men skulle gärna ha ett 'proffs' som kollar igenom allt så jag inte förvandlat den till en dödsmaskin med mitt pillande

Last edited:
Har lämnat in min på AVA en gång och fick riktigt sjysst bemötande.
Man har dessutom möjlighet att få gratis lånehoj där under tiden hojen är inne. Behöver bara betala soppa.

Jag lämnade in den av samma anledning som du. Sen har jag skött service själv.
Ganska enkelt på duccar faktiskt

Folk i den här branschen lyckas alltid fixa så fräscha hemsidor

MM.... Det kanske är det enkla i sammanhanget ,

Att sen stå för vad man lovar är svårare...

att hitta verkstäder som både meckar bra samt klarar data är ovanligt....:död

Jag servade nyligen min ducce på Haninge's ducati verkstad som ligger i samma byggnad som Porsche's. otroligt bra bemötande, dom var hjälpsamma och väldigt väldigt trevliga och jobbade verkligen för att ha mig kvar som kund! Hands down det bästa och proffsiga jobb och bemötande jag fått. Har då prövat dom flesta ducati verkstäderna runt om stockholm.

Säger så här: Är det nån firma jag skulle komma tillbaka till främst, av dom jag varit på är k3 Desmocenter i haninge den firman jag väljer.

Jag servade nyligen min ducce på Haninge's ducati verkstad som ligger i samma byggnad som Porsche's. otroligt bra bemötande, dom var hjälpsamma och väldigt väldigt trevliga och jobbade verkligen för att ha mig kvar som kund! Hands down det bästa och proffsiga jobb och bemötande jag fått. Har då prövat dom flesta ducati verkstäderna runt om stockholm.

Säger så här: Är det nån firma jag skulle komma tillbaka till främst, av dom jag varit på är k3 Desmocenter i haninge den firman jag väljer.

Instämmer med föregående talare. K3 Desmocenter har enligt mig levererat det där lilla extra i form av service. Enda negativa jag kan komma med är väl att jag inte blev erbjuden att ta deras Panigale S som lånehoj under tiden min var på verkstaden. Men det kompenserades lite med att de bjöd på en kopp kaffe vid första mötet. :):hihi

Säger så här: Är det nån firma jag skulle komma tillbaka till främst, av dom jag varit på är k3 Desmocenter i haninge den firman jag väljer.[/QUOTE]

Instämmer till 100%

Va kul att mer en jag har haft ett mkt bra bemötande av Desmo k3. Så att man själv inte bara hade turen att träffa folket när dom hade en bra dag. :)

Fan, dom tvättade till och med min hoj. :tummenupp

Instämmer med föregående talare. K3 Desmocenter har enligt mig levererat det där lilla extra i form av service. Enda negativa jag kan komma med är väl att jag inte blev erbjuden att ta deras Panigale S som lånehoj under tiden min var på verkstaden. Men det kompenserades lite med att de bjöd på en kopp kaffe vid första mötet. :):hihi

ja, fasen att du inte fick låna panigalen! SnÅlDjÅÅpaR :gnissla :D

när jag hämtade ut min så frågade han mig om jag inte var sugen på ett par BST karbonfälgar. Jag tror jag dog lite i min själ när jag var tvungen att säga nej.. Han gav mig ett väldigt bra pris, jag tyvärr var tvungen att säga nej till då jag ska ha mina pengar till ett specialsystem till hojen. :död

Edit: ber om ursäkt för OT.

Samma här. Klart de ska ha lön som alla andra. Den verkstaden som jobbar gratis för att dom säger att dom älskar att skruva hojar så mkt, den verkstaden skulle jag inte länna min hoj till. Däremot en verkstad som K3 som tar sig tid och hjälper en och kollar på hojen utöver vad som faktiskt är anledningen till att den är inlämnad, det är service och ett bra tänk. Sen om det går bra för dom och de kan plocka ut en bra lön, det är ju ett kvitto för dom att de gör något rätt. Finns andra ställen i Sthlm som kränger Ducati och andra märken, som inte verkar ara ett dugg intresserad av extra service till kunder.. De måste ju oxå plocka ut lön, men kanske inte gjort sig förtjänt av den, enligt mig.

IBC i Arboga ska vara kungar med när det kommer till Ducati och mycket möjligt att jag hade lämnat min hoj till dem om de låg i Sthlm, men nu gör dom ju inte det och då är jag glad över att det finns ett alternativ i 08-området och K3 känns nu så pass gedigna så de får gärna ta hand om min hoj.

man vill ju inte "prisa gudarna" fööör extremt, men jag håller verkligen med dig, tror det märks vi båda har varit på k3. Dom fixade en del annat som inte var inräknat i servicen, som dom såg behövde fixas. Och så var det dom som ville fixa felet, utan att ta extra betalt heller. :confused: Var nog ca 4 extra saker dom hittade och rättade till, utan att ta extra betalt ut över vad materialet kostade. :banana

Gjorde ett halvhjärtat försök att vara lite rolig men tog bort inlägget, sorry boys.
Önskar Nicke, Andy och Adi the best of luck.

Gjorde ett halvhjärtat försök att vara lite rolig men tog bort inlägget, sorry boys.
Önskar Nicke, Andy och Adi the best of luck.

Får lägga manken till nästa gång och göra ett helhjärtat försök då :tummenupp Missuppfattade din kommentar, men på så sätt fick K3 mer positiv feedback så det var inte så dumt ändå :banana

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back