Separationsångest, val av ny hoj

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Ända sedan jag fick MC kort så var ZZR1400 min drömhoj, och nu har jag ägt en i 1år.
Jag älskar den, kraftfullare hoj får man leta efter, otroligt snabb, på gränsen till äckligt emellanåt...
Nåväl, jag kan inte längre ha kvar hojen. Oerhört osmidig i stan bland mycket bilar och sedan får jag ont i ryggen av den tyvärr... Så då står man här med sin drömhoj och har nyss varit och provkört både Z800 och Z1000 som båda kändes som två lite starkare mopeder, eller 125:or i jämförelse... Men, båda är otroligt smidiga, lätta och sportiga, coola samt billiga...
Vilken ska man ta är frågan, eller har någon annan något bra tips?

Tror aldrig du kommer få känslan du söker med en annan hoj, drömhojen är det alltid något speciellt med. Du får försöka tänka annorlunda så känns det kanske mer acceptabelt? B-king och bmw k1300r är annars 2 stora streetfighters där man sitter upprätt och har bra tryck. Frågan är dock om de är tillräckligt smidiga i stadstrafik?

B-king , bekväm å snabb , men inte speciellt smidig i stan (nog för att den e ganska lättsvängd,men väger endel å e rätt bred)
kolla Super Duke .... 990 lär räcka , men nya modellen lär bli über
Speed triple , lättare än kingen , därav borde den vara lite smidigare

Vad gör du inne i stan med en zzr1400? Det är på landsvägarna du ska hållas!

Skämtåsido, om det är ryggen som spökar, testa något du sitter mer upprätt på enligt tidigare tips.

Drömhojar är synd att göra sig av med, speciellt om du har separationsångest redan nu.

Behåll ZZR:en för den riktiga hojåkningen. Och köp dig något billigt, tåligt och smidigt att ha till stadskörningen, typ en XT600 eller liknande?

Drömhojar är synd att göra sig av med, speciellt om du har separationsångest redan nu.

Behåll ZZR:en för den riktiga hojåkningen. Och köp dig något billigt, stöttåligt och smidigt att ha till stadskörningen, typ en XT600 eller liknande?

Håller med där, om du har råd dvs... Annars är det väl bara ge dig ut och testa varje hoj som du tycker är intressant :)

Man måste! ha minst Två Bikes`i Garatzchet,, En för att Vingla runt bland bilar (som man kan mecka själv med)och så ska den inte kosta skjortan att äga! Och sen en Fin Hoj För Komfort o längre sträckor typ Europa m.m. Fan`man kanske ska ha tre? :va En slit o släng hoj från Det Glada Åttiotalet kanske inte är helt fel dom är ju nästan Gratis :D Behåll Kawan. Köp en till (Billigare) e`mitt tips. Hej,på,re..

Man måste! ha minst Två Bikes`i Garatzchet,, En för att Vingla runt bland bilar (som man kan mecka själv med)och så ska den inte kosta skjortan att äga! Och sen en Fin Hoj För Komfort o längre sträckor typ Europa m.m. Fan`man kanske ska ha tre? :va En slit o släng hoj från Det Glada Åttiotalet kanske inte är helt fel dom är ju nästan Gratis :D Behåll Kawan. Köp en till (Billigare) e`mitt tips. Hej,på,re..

Det rätta antalet är väl snarare 5:

- 1 Sporthoj
- 1 sport touringhoj
- 1 offroad/enduro hoj
- 1 smidig billig pendlar hoj
- 1 gam-hoj/projekt där man kan skruva och pilla utan att det är press på att man ska bli klart.

Kollade lite snabbt, finns helibars o fotpinnar till din hoj för att "öppna upp" körställningen. Tyckte min blackbird var riktigt plågsam innan jag gjorde det. Nu, helt avslappnad körställning, men fortfarande samma kul motor =)

att kalla z1000 för en trimmad moppe va lite väl. köp de största med mest hk och upprätt körställning då
om du har så bråttom. :tummenupp

Ducati Multistrada, Triumph Tiger Sport, Triumph Speed triple, bara ut och provköra.

Eller som nämnts ovan, behåll drömhojen och köp en beg. Street Triple att ha i stan. Roligare hoj är svårt att hitta.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park