Segt?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tycker sidhämtningarna har börjat gå förbenat segt på sistone?
Svarstiden innan sidan laddas, själva laddningen går fort, men 10-40sekunders väntetid är inte ovanligt.

Bara på sh-forumet så borde inte vara mitt nät.

Håller med. Kan det bero på många medlemmar online? Har för mig det börjar sega på riktigt någonstans vid 800?

Samma här.. "Väntar på www.sporthoj.com" går att läsa allt för många gånger innan sidan "ploppar" upp :va

Nu funkar det bra, men innan idag var det hopplöst :död

sitter sj på ett internt nätverk där datan är äldre än kriget och har faktiskt inga problem med ladda sidor från sporthoj och inte hemma heller för den delen.

men jag kanske e unik :)

Det har varit galet segt av och till, och det är sajten...inte våra nät, har upplevt samma från jobbet, hemma och via iphonen via tapatalk, segt som sirap.

Inaktivera Flash i webbläsaren gör stor skillnad i hastighet för mig. Jag har bara Flash aktivt när jag kollar film. Jag har en ADSL internetförbindelse med 6,5Mbit/s med TP-test. Dator med 4 processorkärnor, 4GB RAM och inga onödiga program i RAM-minnet.

Samma här, både från mobilen, på jobbet och hemma. Dessutom, datorn fryser ofta till precis när sidan laddas in, och jag tror inte det beror på datorprestanda, en i7@2,66GHz med 8gb ram, W7 och Firefox. Fast en misstanke går ju till alla flashprylar...

Samma fenomen för mig, periodvis går det segt, trodde det var min leverantör men verkar bara hända på SH.
Varit så 1-2 veckor nu.

Försök att rapportera när det sker i denna tråd. Kl 00 på natten ska det absolut inte gå segt.

En indikator för att det kan gå segt är runt 1000 online samtidigt. Det blir tungt då. Jag har varje vårkante försökt optimera sajten, men det ligger en del ordentligt gammal kod som måste byggas om från scratch för att bli bättre och har inte riktigt haft tid för det.

Fast en misstanke går ju till alla flashprylar...
Har man Flash aktivt som standard är det ju helt normalt internet är segt. Flash är förmodligen det mest resurskrävande "program" man kan ha aktivt på en dator idag. Vid test av en bärbar dator var batteritiden vid surfning med Flash inaktiverat 6 timmar, med Flash aktiverat 3 timmar. Flash fördubblade alltså energianvändningen.

Försök att rapportera när det sker i denna tråd. Kl 00 på natten ska det absolut inte gå segt.

En indikator för att det kan gå segt är runt 1000 online samtidigt. Det blir tungt då. Jag har varje vårkante försökt optimera sajten, men det ligger en del ordentligt gammal kod som måste byggas om från scratch för att bli bättre och har inte riktigt haft tid för det.

Ja det är när det är fler användare. Kan ta upp runt 30s att skicka ett inlägg eller komma in i en tråd tex. Man har ju fått läga om dygnet så man är vaken mitt i natten för att avnjuta favoritsajten;)

Det udda är ju att det går fort för mig... Och jag har inget ytterligare speciellt som skulle göra det fortare. Jag är "vanlig" användare oxå när jag surfar, skriver etc.

Det udda är ju att det går fort för mig... Och jag har inget ytterligare speciellt som skulle göra det fortare. Jag är "vanlig" användare oxå när jag surfar, skriver etc.

Tycker det är tillofrån hela tiden, tex inatt när jag startade tråden gick det toksegt, när tråden var skapad gick det fort igen 370 användare.

Igår dök det upp en hög med dubbel-trippelinlägg också, antar att det var för att det gick segt att posta.

Adblock plus, Flashblock och NoScript installerat och det flyter på alldeles utmärkt.

I och för sig sitter jag på en 100/100-lina men utan Adblock och Flashblock hade jag tagit livet av mig vid surfande, då de flesta sidor är så sönderspammade med smörja att de ser ut som en taskig LSD-tripp!

Tycker det är tillofrån hela tiden, tex inatt när jag startade tråden gick det toksegt, när tråden var skapad gick det fort igen 370 användare.

Igår dök det upp en hög med dubbel-trippelinlägg också, antar att det var för att det gick segt att posta.
Precis, det är inte alltid kronsegt, utan det bromsar till rejält då och då, och inte alltid när det är många användare, ibland kan det vara 4-500 och gå segt.

När jag tänker efter brukar sidan ladda nått skit från adobe.com ??

Adblock plus, Flashblock och NoScript installerat och det flyter på alldeles utmärkt.

I och för sig sitter jag på en 100/100-lina men utan Adblock och Flashblock hade jag tagit livet av mig vid surfande, då de flesta sidor är så sönderspammade med smörja att de ser ut som en taskig LSD-tripp!
Promota helst inte användandet av Adblock, då det tyvärr kan leda till behov att göra reklam på andra sätt som inte går blockera och som eventuellt stör än mer. Alterantivt att Adblock i sig blockeras från att brukas över huvud taget. Utan reklam som finansierar serverdrift och underhåll så existerar inte SH.

bla bla bla ... och Flashblock hade jag tagit livet av mig vid surfande, då de flesta sidor är så sönderspammade med smörja att de ser ut som en taskig LSD-tripp!

Flashblock och NoScript lyfte verkligen tempot rejält! Tack för tipsen! Sen blockade jag din avatar av bara farten... snacka om taskig LSD-tripp :D

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...