Scooterracing i Sverige alt mopedracing?

MJK

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2010
Hoj
Piaggio Zip
Hallå!

Jag söker info kring detta med både uv-ljus och ficklampa men lyckas inte itta någonting? Jag vet att det fanns för ett antal år sedan och jag hoppas det verkligen finns kvar då det verkar vara en ganska bra instegs port och verkar vara skitkul. Jag vet att det fanns, tror tillomed att honda sverige hade en scooter som dom tävlade med, var ett stort fält och dom körde iaf den gången samma dag som supermotard hojjarna gjorde ute på hisingen i Götet.

Kan någon snälla hjälpa mig få tag i snubbarna som förhoppningsvis fortfarande håller på med detta?

Fridens alla

kolla på moppenets forum eller nå andra moppesidor.. det här är ett forum för SKREVRAKETER och en moped är ingen raket...:D:tuttar

Gjorde några snabba sökningar på google men hittade lite men inget då säkert inte sett redan.

Inga återkommande tävlingar eller liknande, bara några som hyrt nån gokartbana och kört på en dag. Har en kollega som tävlar inom rr och han började med mopperacing på bana med aprilia rs50.
Kollade svemo's hemsida också, borde gå under dom med licens och dylikt om det är en aktiv gren men kunde inte hitta nått. Minimoto fanns men ej moped

Lycka till i sökandet

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back