Scooter, Vespa

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Sitter och funderar på att införskaffa en scooter att jobb-pendla med.
Åker just nu familjekombin de 7km till jobbet varje gång, och kanske skulle kunna cykla, men då jag jobbar natt har jag ingen lust att komma hem pigg o svettig. (För man kan ju inte cykla långsamt) :rolleyes:

Den scootern jag tittar på, är Kymco Movie 150. Har som mest 80km/h väg hem (där folk åker typ 90), o det antar jag att en 150-kubikare inte har några problem med..

Nån som har/haft en sån som kan skriva några rader om den?

Ingen som helst erfarenhet själv, tänkte bara tipsa om scooterforum.se där du säkert kan få synpunkter. Ifall det nu inte finns scooteråkare här på SH :eek: :D

Ha ha, jo för faen här finns en scooteråkare. Jag har i två år pendlat vinter som sommar med min Hyosung Exceed 125cc scooter 9km enkel resa till jobbet. Funkar skitbra. Kostnad bensin, ca 85kr/vecka försäkring (halv) ca 700 spänn helår.

Nytt däck ca 400 på Biltema, allt kostar som typ moped. Scootern gör ca 100 blås vilket gör att jag ofta väljer motorvägen, men egentligen är 80 blås på mindre väg behagligare. På vintern har jag vindruta fram och ser riktigt senil ut, men för alla pengar jag sparar betalar jag av mitt hus och får alla andra att verka senila istället med sina överbelånade bilar och höga omkostnader. :)

Undrar du över något, fråga. Jag börjar bli rutinerad i gamet nu. Fick tom en jobbpolare från samma ort att skaffa en 110cc scooter att pendla med. Han blev knäckt när han såg hur mycket hans bilpendlande kostade, ha ha

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park