sci fi serie sökes

Gsx-r Freak

Gsx-r 4 ever
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
Gsxr600k4 +14e skrotet=bra fotpall
Letar efter nya goa sci fi serier att fördriva kvällarna med. Så har ni några tips e dom varmt välkommna då jag e sci fi nörd.

(serier)

Startrek=sett allt. Less på
Kyle xy=följer
Tripping the rift=sett alla
Painkiller jane=följer
4400=Börja bra men blev för mycke lost över de.
Sg1=följer
Sg atlantis=följer
Battlestar galactika eller hur de stavas=för mycke politik
The dead zone=nerlagd
Babylon 5
Andromeda=sett alla jäkla grym
Firefly=sett filmen e serien nått?
Red dwarf=ja
Farscape=ja
V=ja
Stålis=följer
Dune=sett

Kommer inte på vad alla heter. den serien som bygger på gammla bil och teds äventyr eller vice verca håller jag på och ser. har även sett den där gruppen de handlar om kallas wildcards? kommer inte på namnet.

Såja bomba sönder tråden med serier nu. Animerade är även välkommna Då tripping the rift var något av den vridnaste jag sett:D x-rated var den med:)

Tack på förhand.

Firefly är redigt bra. Jag såg serien först och filmen därefter.
-It's okay! I'm a leaf on the wind!
-What the hell does that mean?!

Utgår ifrån att du ser tankade Stargate-avsnitt och inte följer det via kanal 6.
Om inte, tanka omgående.

För den oinsatte skall serien ses från början utan undantag. Första säsongen är ganska ostig sedd genom dagens ögon men i säsong 2 får de ett rejält budgetpåslag och storyn fullkomligen exploderar. Jag avgudar serien och har 10 avsnitt kvar av tionde och sista säsongen. Sen blir det SG Atlantis på fredagar och lördagar här.

Edit: Roswell är en kalasserie i sin genre. Men det är inte så mycket sci-fi i den. Mest drama och enstaka rymdartefakter/lysande handflator.

Edit2: Bionic Woman angränsar kanske? Sett ett par avsnitt och det verkar lovande. Jälla snygg bryd i alla fall.

Edit3: Smallville finns om man vill se stålmannens ungdom filmatiserad i för många säsonger med dåligt skådespel till lika dåligt manus.
I slutet av varje avsnitt serveras moralkaka till klyschig pianomusik.
Egentligen ovärt tiden men likt förbannat kollar man ändå.

Last edited:

Tack. E den något? eller e de 4400 rippoff fast dom blir superhjältar istället?

Firefly är redigt bra. Jag såg serien först och filmen därefter.
-It's okay! I'm a leaf on the wind!
-What the hell does that mean?!

Utgår ifrån att du ser tankade Stargate-avsnitt och inte följer det via kanal 6.
Om inte, tanka omgående.

För den oinsatte skall serien ses från början utan undantag. Första säsongen är ganska ostig sedd genom dagens ögon men i säsong 2 får de ett rejält budgetpåslag och storyn fullkomligen exploderar. Jag avgudar serien och har 10 avsnitt kvar av tionde och sista säsongen. Sen blir det SG Atlantis på fredagar och lördagar här.

Edit: Roswell är en kalasserie i sin genre. Men det är inte så mycket sci-fi i den. Mest drama och enstaka rymdartefakter/lysande handflator.

Edit2: Bionic Woman angränsar kanske? Sett ett par avsnitt och det verkar lovande. Jälla snygg bryd i alla fall.

Edit3: Smallville finns om man vill se stålmannens ungdom filmatiserad i för många säsonger med dåligt skådespel till lika dåligt manus.
I slutet av varje avsnitt serveras moralkaka till klyschig pianomusik.
Egentligen ovärt tiden men likt förbannat kollar man ändå.

Tack. Jo klart man laddar. Bionic woman e ny för mig så den ska tankas, Thanks:tummenupp
Roswell har jag sett men de var längesen.

Stålis e bara för ja sett de sen de börja och kan inte avbryta, likaså ouch nu kommer ja bli hängd men here goes denna bjuder ja på. Jag följer days off our lifes:) såja nu var de sagt. banning omgående:va

Last edited:
Tack. E den något? eller e de 4400 rippoff fast dom blir superhjältar istället?

4400 följde jag i början men tröttnade på den serien, men dom är rätt olika tror jag. Efter första halva programmet av Heroes som jag såg blev det viken direkt för att tanka ner säsong 1. Sen sträckkollade jag säsong 1. Bästa serien ever! :tuttar

Säsong 2 blev dock avbruten i program 11 redan pga strejken där borta i USA, säsong 2 hade mer att ge. :(

Tanka Heroes och kolla, gillar du det fortsätter du, gillar du det inte är det ju bara att slänga. :tummenupp

4400 följde jag i början men tröttnade på den serien, men dom är rätt olika tror jag. Efter första halva programmet av Heroes som jag såg blev det viken direkt för att tanka ner säsong 1. Sen sträckkollade jag säsong 1. Bästa serien ever! :tuttar

Säsong 2 blev dock avbruten i program 11 redan pga strejken där borta i USA, säsong 2 hade mer att ge. :(

Tanka Heroes och kolla, gillar du det fortsätter du, gillar du det inte är det ju bara att slänga. :tummenupp

De var de ja ville höra. Den ska genast tankas:tummenupp Hmm 1gig ledigt utrymme got damn. Får radera alla:tuttar

Earth 2 (22 avsnitt http://www.imdb.com/title/tt0108758/ )
Jericho (sci-fi? nja...)
Terminator: The Sarah Connors Chronicle (ny serie)
Masters of Science Fiction (fristående avsnitt, bara fyra av sex sändes)

Ge Battlestar Galactica en chans till! ;)

Edit: Lexx om du vill se något lite mer flippat.
Edit2: Hittade just det här, tankar as we speak:
http://www.bbc.co.uk/comedy/hyperdrive/

Last edited:
Okej, visserligen bara en säsong á 6 avsnitt men en av SVT's bästa produktioner genom tiderna måste ju nämnas:
Kenny Starfighter
såg nyss hela, überbra rakt igenom :tummenupp
om någon missat det kommer den som film om ett år:yoparty

Eureka, riktigt bra serie.

Glömde den och några andra. Den är skitbra. satt som klistrad men de har inte kommit några nya avsnitt vad jag vet. Jäkla manusförfattare:mad:

Terminator: chronicles of Sarah Connor, tanka ner.

Ska tankas:tummenupp

Okej, visserligen bara en säsong á 6 avsnitt men en av SVT's bästa produktioner genom tiderna måste ju nämnas:
Kenny Starfighter
såg nyss hela, überbra rakt igenom :tummenupp
om någon missat det kommer den som film om ett år:yoparty

Var inte de ett barnprogram? Eller nån julkalender för en massa år sen:va

Utvekla. Har inte hört talas om trepoderna innan. Mer än i filmen världarnas krig

Earth 2 (22 avsnitt http://www.imdb.com/title/tt0108758/ )
Jericho (sci-fi? nja...)
Terminator: The Sarah Connors Chronicle (ny serie)
Masters of Science Fiction (fristående avsnitt, bara fyra av sex sändes)

Ge Battlestar Galactica en chans till! ;)

Edit: Lexx om du vill se något lite mer flippat.
Edit2: Hittade just det här, tankar as we speak:
http://www.bbc.co.uk/comedy/hyperdrive/

Earth 2 har jag sett. Tyckte den var helt okej.

Ska kolla länken.

Edit: Kolla in tripping the rift om du vill se något flippat:D Fast antar att du redan sett den.

Last edited:
Space: Above & Beyond är ju guld! Fy va jag älskar den serien. Det blev tyvärr bara en säsong men den är riktigt bra. James Wong och Glen Morgan som har skapat serien.

Specialeffekterna är ju i klass med tiden den kom, 1995, men ändå en riktigt bra serie. :tummenupp

Håller på att kolla på Tripping the Rift :)

Trepoderna heter Tripods. Sök på tv.com så hittar du mer info (har jag för mig). Googla sen upp lite bilder så får du en bra bild av vad det är. Lite daterad nu men säkert bra ändå.

Hittar du några bra serier så får du gärna tipsa tillbaka i tråden, jag letar själv nämligen ;)

Anime:
Ghost in the Shell: Stand Alone Complex
(2nd GIG är riktigt snygg anime, mix av grym 2d och cool 3d)

Space: Above & Beyond är ju guld! Fy va jag älskar den serien. Det blev tyvärr bara en säsong men den är riktigt bra. James Wong och Glen Morgan som har skapat serien.

Specialeffekterna är ju i klass med tiden den kom, 1995, men ändå en riktigt bra serie. :tummenupp

Gör inget att den e äldre där e många bra serier/filmer från 90talet. Bara dom inte är så gammla så dom är svartvita med tefat hängandes i fiskelinor:D
Tack för tipset:tummenupp

Håller på att kolla på Tripping the Rift :)

Trepoderna heter Tripods. Sök på tv.com så hittar du mer info (har jag för mig). Googla sen upp lite bilder så får du en bra bild av vad det är. Lite daterad nu men säkert bra ändå.

Hittar du några bra serier så får du gärna tipsa tillbaka i tråden, jag letar själv nämligen ;)

Ska kolla upp tripods. Har missat den totalt men de som kommer under sommaren=Hojen. Hinner jag inte kolla upp. ska knåpa ihop en lista i veckan och kastar in den här. Ge mig några dagar och defragmentera hjärnan bara:D

Anime:
Ghost in the Shell: Stand Alone Complex
(2nd GIG är riktigt snygg anime, mix av grym 2d och cool 3d)

Ahh super, ska kolla upp:tummenupp Anime är bra, gillade den där som är byggd på ett spel men kommer inte på namnet för tillfället. Finns även en 2a som kommit rättså nyligen

Last edited:
Kan tipsa om en serie som heter Sliders, kan vara lite marig att få tag i, men sök på google efter Sliders torrents, så borde ni kunna få tag i hela serien, har för mig att den ligger på runt 30 gig

Allså, Battelstar Galactica måste ju vara något av det bättre som har gjorts.
9.1 poäng på imdb är sjukt högt, nu är det säkert bara nördar som ser det men ändå. Bara en sån sak som att de har skådespelare som inte gör bort direkt när de sig är imponerande. http://imdb.com/title/tt0407362/
Eureka försökte jag se men det känns mera som det är gjort för barn tyvärr.

*/ ?>
Back