Schysst deal, Kawasaki Z1 -72

Ok att den kanske är värd mer, men varför vill man köpa en sån gammal häck för $200 :va
Lägg pengarna på sprit så har man genast gjort en roligare affär, men kanske inte nödvändigtvis bättre...
 
Ok att den kanske är värd mer, men varför vill man köpa en sån gammal häck för $200 :va
Lägg pengarna på sprit så har man genast gjort en roligare affär, men kanske inte nödvändigtvis bättre...

Varför? :va

Försäkringen kostar per år vad en modern gör i månaden.
Billig i drift.
Service gör man enkelt själv.
Oförstörbara motorer.
Den har karaktär.
Den är frän.

Listan kan göras lång. :yoparty
 
Varför? :va

Försäkringen kostar per år vad en modern gör i månaden.
Billig i drift.
Service gör man enkelt själv.
Oförstörbara motorer.
Den har karaktär.
Den är frän.

Listan kan göras lång. :yoparty

Ok, vi har nog inte samma krav på vår lista. Jag åker hellre bil än en så gammal häck som har undermåliga bromsar samt fartegenskaper, så jävla kul är det inte att åka hoj så att det räcker med två hjul.

/Säger han som har en 150cc scooter står i garaget :D
 
Eller så gör man som köparen i tråden och säljer den rakt av med ca 40 000:- kr i vinst!
Schysst deal i min värld i alla fall, men jag är kanske för fattig?

:tungan

/e
 
blev nyfiken och googlade lite, en sån skulle gärna få stå i garaget! :)

40k_Kawasaki_Z1.JPG


http://www.motorcyclenews.com/MCN/N...009/September/sep0809-The-40-000-Kawasaki-Z1/
 
Ok, vi har nog inte samma krav på vår lista. Jag åker hellre bil än en så gammal häck som har undermåliga bromsar samt fartegenskaper, så jävla kul är det inte att åka hoj så att det räcker med två hjul.

/Säger han som har en 150cc scooter står i garaget :D

Precis, "Different strokes for different folks.". :)

Det fina med just dom gamla Kaworna är att dom är bättre att ha än pengar på banken. Mer värdeökning eftersom dom bara blir ovanligare.

Fartegenskaperna är det inga fel på. Äger själv en av de senare modellerna från 1980 och den tar sig upp emot 200km/h utan större besvär. Är ju ändå 1000cc och 100 pigga hästar. Bromsarna är förhållandevis bra om man tänker på att den är nästan 40 år gammal.

Har lite dålig koll. Är det där en väldigt speciell MC?

Inte direkt speciell eller ovanlig. Bara oerhört populär och eftertraktad, framförallt internationellt, då huvudsakligen Japan, USA och England. Även tyskarna gillar den.

En sån i nyskick tingar idag mellan 70 och 100 000kr när dom säljs. En i hyggligt skick allt mellan 20 och 50 000kr.
 
Har lite dålig koll. Är det där en väldigt speciell MC?

I bra skick är de värda pengar som Viktor säger. Just denna var en av de absolut första tillverkade. Första årsmodellen är -73, denna var tillverkad i oktober 72 med lågt ramnummer. För mig personligen sträcker det sig till en cool grej att ha lågt ramnummer, medans andra bevisligen är beredda att betala top-dollars.

Z1:an var den första serieproducerade hojen med dubbla överliggande kamaxlar. Kombinerat med en relativt stor motor blev det en populär hoj. Tänk katana eller polkaretta.
 
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Back
Top