Schweiziskt nummerkonto

Bäst är att åka till Geneve och stövla in på en bank och öppna ett konto. Är lite misstänksam mot alla dessa online levrantörer som inte säger vilken bank de sammarbetar med.

Tänk bara på att om du skall gömma undan pengar för skattmasen så koppla inte kontot till ett VISA/MC då dessa företag mer än gärna lämnar ut uppgifter om dina konsumtionsmönster vilket banken inte gör.

Har hört att sekretessen inte är så bra i Schweiz längre, stämmer detta?
Det bästa är tydligen Liechtenstein, dock är de bara intresserade av kunder med minst 100.000 dollar...

Någon som vet om det stämmer? :)

Har hört att sekretessen inte är så bra i Schweiz längre, stämmer detta?
Det bästa är tydligen Liechtenstein, dock är de bara intresserade av kunder med minst 100.000 dollar...

Någon som vet om det stämmer? :)

Schweiz sekretess är lika bra som alltid, info lämnas bara ut till polisen efter åklagarbeslut och endast för narkotikahandel etc....
Så skattmasen får inte ut något om de misstänker att du gömmer pengar.

Liechtenstein har precis samma klass av sekretess då det även där går att få ut info efter åklagarbeslut om brottet är allvarligt nog.

Bäst är att åka till Geneve och stövla in på en bank och öppna ett konto. Är lite misstänksam mot alla dessa online levrantörer som inte säger vilken bank de sammarbetar med.

Tänk bara på att om du skall gömma undan pengar för skattmasen så koppla inte kontot till ett VISA/MC då dessa företag mer än gärna lämnar ut uppgifter om dina konsumtionsmönster vilket banken inte gör.
Håller med. Känns inte helt tillförlitligt att överlåta sina pengar till någon mellanhand som bara har kontor på Nätet.

Borde jag tolka detta som att din cirkulära lyktstolpestol säljer bra? :gnissla

Arabbanken på Cypern är ett bra tips annars. Dem utfärdar VISA/MC-kort utan namn :tungan :tummenupp

Arabbanken på Cypern är ett bra tips annars. Dem utfärdar VISA/MC-kort utan namn :tungan :tummenupp

Eller inte........

Det GÅR inte att utfärda vanliga VISA/MC utan namn på utfärdaren, electronkort som går att använda i bankomat går att få utfärdade i corporate utförande utan namn men det hjälper föga då ett företagsnamn måste vara registrerat.

Borde jag tolka detta som att din cirkulära lyktstolpestol säljer bra? :gnissla

Precis min tanke... Eller att pöjken tänker undanhå¨lla mina pengar som ska gå till min pension via skattsedeln ;)
Glöm inte min råjjalty oxå! Lätt en Superstar med en Pucko då vi ses!

Eller inte........

Det GÅR inte att utfärda vanliga VISA/MC utan namn på utfärdaren, electronkort som går att använda i bankomat går att få utfärdade i corporate utförande utan namn men det hjälper föga då ett företagsnamn måste vara registrerat.

Ja du har helt rätt i att det måste vara ett electron men ett företagsnamn behöver inte vara med i bilden. Det går jättebra att göra som privatperson.

Ja du har helt rätt i att det måste vara ett electron men ett företagsnamn behöver inte vara med i bilden. Det går jättebra att göra som privatperson.

Nja....

Electronkort utan namn inpräntat på kortet måste fortfarande vara registrerat på någon. Den vanliga användningen av detta är att ett företag står på kortet och sen kan de anställda med PIN hämta ut pengar i bankomat. Sen går detta att ha som privatperson men det är fortfarande inte anonymt utan frågar någon (läs skatteverket) VISA vem som äger kortet så går de uppgifterna fortfarande att få fram och då är där inte så stor poäng med det hela.

Last edited:
Nja....

Electronkort utan namn inpräntat på kortet måste fortfarande vara registrerat på någon. Den vanliga användningen av detta är att ett företag står på kortet och sen kan de anställda med PIN hämta ut pengar i bankomat. Sen går detta att ha som privatperson men det är fortfarande inte anonymt utan frågar någon (läs skatteverket) VISA vem som äger kortet så går de uppgifterna fortfarande att få fram och då är där inte så stor poäng med det hela.

Kalle Anka som namn går att fixa om man vill. Men du har helt rätt i att det är bättre om ett utländskt företag står bakom.

Schweiz sekretess är lika bra som alltid, info lämnas bara ut till polisen efter åklagarbeslut och endast för narkotikahandel etc....
Så skattmasen får inte ut något om de misstänker att du gömmer pengar.

Liechtenstein har precis samma klass av sekretess då det även där går att få ut info efter åklagarbeslut om brottet är allvarligt nog.

Schweiz fryser konton på uppmaning av skatteverket om skatteverket får reda på att pengar finns där. Lichtenstein är bra mkt bättre (eller sämre, om man är en normal svensk), de gör allt för att försvåra samarbetet.

Jag jobbar i den branschen.

Sov gott!

Niclas

Schweiz fryser konton på uppmaning av skatteverket om skatteverket får reda på att pengar finns där. Lichtenstein är bra mkt bättre (eller sämre, om man är en normal svensk), de gör allt för att försvåra samarbetet.

Jag jobbar i den branschen.

Sov gott!

Niclas

Inte på uppmaning av skatteverket men väl efter domstolsbelsut men det inkluderar inte brott såsom skatteflykt men väl penningtvätt och annan grövre brottslighet men det hoppas jag att Nypanik inte sysselsätter sig med.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back