Har ngn av er nyligen beställt däck från Reifenversand, och hur har det fungerat i så fall?
Frågar eftersom vi beställde 5 st däck (där alla hade “grön” lagerstatus) tisdagen den 31 juli. Pengar drogs direkt från kontot, men mailet med orderbekräftelsen var helt tomt/blankt.
Mailade Reifenversand dagen efter (onsdag) med beställningsuppgifter, ordernummer, klockslag, namn, adress m.m för att kontrollera att ordern kommit fram.
Fick svar nästa dag (torsdag) att ordern kommit fram trots tomt bekräftelsemail, och att de skulle skicka däcken kommande måndag (6 aug), eftersom Pilot Power 190/50-17 däcken var slut för tillfället (trots grön lagerstatus).
Dock gick måndagen och nästkommande vecka utan “livstecken” från Reifenversand, så när helgen närmade sig mailade jag åter till Tyskland och frågade hur det gick med däcken som skulle skickas på måndag, eftersom jag varken fått besked om leverans eller ngt “trackning number” (vilket jag fått vid tidigare beställning).
Ytterligare en måndag har nu passerat utan varken däck, mailsvar eller trackning number…
Undrar därför hur era däcksbeställningar fungerat från Reifenvesand den sista tiden?
Kan vara bra att även ha andra kunders erfarenheter samt åsikter innan jag åter försöker ta kontakt med dom…
Frågar eftersom vi beställde 5 st däck (där alla hade “grön” lagerstatus) tisdagen den 31 juli. Pengar drogs direkt från kontot, men mailet med orderbekräftelsen var helt tomt/blankt.
Mailade Reifenversand dagen efter (onsdag) med beställningsuppgifter, ordernummer, klockslag, namn, adress m.m för att kontrollera att ordern kommit fram.
Fick svar nästa dag (torsdag) att ordern kommit fram trots tomt bekräftelsemail, och att de skulle skicka däcken kommande måndag (6 aug), eftersom Pilot Power 190/50-17 däcken var slut för tillfället (trots grön lagerstatus).
Dock gick måndagen och nästkommande vecka utan “livstecken” från Reifenversand, så när helgen närmade sig mailade jag åter till Tyskland och frågade hur det gick med däcken som skulle skickas på måndag, eftersom jag varken fått besked om leverans eller ngt “trackning number” (vilket jag fått vid tidigare beställning).
Ytterligare en måndag har nu passerat utan varken däck, mailsvar eller trackning number…
Undrar därför hur era däcksbeställningar fungerat från Reifenvesand den sista tiden?
Kan vara bra att även ha andra kunders erfarenheter samt åsikter innan jag åter försöker ta kontakt med dom…