scary fast power now.. sant eller falskt?

Vad är det du vill uppnå på 1/4 och 1/2 gaspådrag? Bränsleekonomin kan bli lidande med den där mojängen då turbulensen som finfördelar det uppsugna bränslet minskar.

Effekten på icke-full gas ställer du med högerhanden. Effekten på full gas bestäms av plånbokens storlek.

andersbrink skrev:
2256050 Vad är det du vill uppnå på 1/4 och 1/2 gaspådrag? Bränsleekonomin kan bli lidande med den där mojängen då turbulensen som finfördelar det uppsugna bränslet minskar.

Effekten på icke-full gas ställer du med högerhanden. Effekten på full gas bestäms av plånbokens storlek.
hehe okej...jo det ar ju sant..kanske inte ar speciellt vart att skaffa iaf..

Används av en del inom cross/enduro med blandade resultat en del säger sig få förbättrat gassvar vid små trottelöppningar men jag har aldrig själv tyckt om det, dessutom måste man bestycka om för att få det att lira till 100% så lägg ner iden och satsa pengarna på något som fungerar.

Sitter nåt som jag tror har samma effekt ungefär på min bruks audi 100 2,3e.
Ett mindre spjäll som ska se till att öka gashastigheten på låga gaspådrag, tror det har nåt att göra med att öka vridet och minska soppaförbrukningen.
Sitter alltså två spjäll, ett stort och ett litet.

Hmm... Varför har man en trottel som går upp och ner? Varför inte ha en som fungerar som en bländare på en kamera?

andersbrink skrev:
2256050 Vad är det du vill uppnå på 1/4 och 1/2 gaspådrag?

Alla kör inte dragracing...

På min enduro märktes skillnad just innan den "kommer igång" så att säga, blev lite starkare och varvar upp lite snabbare. På crossbanan där man kör mer av/på med gasen märks inga fördelar. Så är den värd 7-800 eller vad man betalar...? Kanske för enduro.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back