SC-Projekt Slipon Street triple

Freddan1337

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2018
Hoj
2016 Aprilia Tuono RR
Hej
Jag är nybliven hojägare, en Street triple R 2016. Jag har satt på en Sc-project conic slipon vilket jag ej hunnit provköra innan vintern. Jag har läst och förstått på utländska forum att det råder delade meningar om man behöver Arrowsmappen eller inte, min fråga till er är om det finns någon med erfarenhet gällande detta?
*Kan det vara skadligt att köra orginalmappen?
*Finns det något sätt att läsa ut vilken map som är installerad? TuneEcu? (jag köpte hojen begagnad, vet ej vad som är installerat)
*Vilken ÅF i Stockholmsområdet rekommenderar ni att göra ommappningen, finns det någon som gjort det nyligen och vad kostade det?
//Fredde

Är det bara slip-on behöver man i regel inte mappa hojen. Det brukar inte påverka flödet av luft/soppa så värst mycket så det ska krävas, mest fräckt ljud :tummenupp

Tack för svar! Ja det är riktigt bra sång i den pipan :), finns det någon annan som har provat kombinationen hoj/ slipon eller liknade som kan kommentera?

Tack för svar! Ja det är riktigt bra sång i den pipan :), finns det någon annan som har provat kombinationen hoj/ slipon eller liknade som kan kommentera?

Skulle väl säga att säkert 80% här inne bytt till slip-on någon gång. Du har redan fått rätt svar dvs det finns ingen anledning att mappa om hojen då det är katalysatorn som både hindrar mest ljud och flöde. När/om du byter till helsystem eller kat-ersättare så kommer du behöva mappa om.

Glöm heller inte om du byter på intagssidan, tex luftfilter med bättre flöde eller liknande. Men det brukar komma samtidigt som helsystem/de-kat rör :tuttar

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8