Satan va dyrt

Gixxer Rolle

Värst i klubben
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
Det är synd om våra grannar i Finland, kolla priset! :jisses

Merkki: SUZUKI
Malli: GSX R 1000
Vuosimalli: 2001
Mittarilukema: 19500 km
Kuutiotilavuus: 1000 cm3
Teksti: yoshimuran slip on, k n suodatin, uudehkot renkaat, teräspunosletkut edessä, loistokuntoinen pyörä!!
Hinta: 16.500 €

Fler exempel!

Malli: GSXR 1000
Vuosimalli: 2003
Mittarilukema: 1500 km
Teksti: Takuut voimassa, sini musta valkoinen. uusi pyörä
Hinta: 17.500 €

Malli: GSX R 1000
Vuosimalli: 2003
Mittarilukema: 5000 km
Teksti: Takuu 05/05, väri musta/pronssi. Öhlins keula, punosletkut, uudet ketjut, tehoilmanputsari, säädetty ruisku ym.ym. Virheetön!
Hinta: 16.900 €

Gixxer Rolle skrev:
Det är synd om våra grannar i Finland, kolla priset! :jisses

Hinta: 16.500 €

Javisst är det synd om dom..

Dom jobbar mera och bättre, tjänar bättre och har bättre välfärd..

Stackare..:tungan

Kahobe skrev:

Stackare..:tungan

Kan du förklara "jobbar mera och bättre" :confused Om dom tjänar bättre vet jag inte, bättre välfärd är jag tveksam till. :fyllisar

Gixxer Rolle skrev:
Kan du förklara "jobbar mera och bättre" :confused Om dom tjänar bättre vet jag inte, bättre välfärd är jag tveksam till. :fyllisar

Flest uppklarade brottsfall i norden :mattias

750RR

Kahobe skrev:

Varifrån har du tagit såna uppgifter?

Nya Rettan är förresten 20 800 euro här.

Däremot att vi har effektivare snutar här så kan jag tro, efter att se/höra hur snuten i Sverige jobbar. E det nån fånge som rymt i sverige så plockar dom upp honom här i Finland. :yoparty

Last edited:
Samma sak i Norge och Danmark. Straffskatt. Skulle vara så här också om vi inte hade haft fordonsindustri. Vi kan som tur är av förklarliga skäl inte införa straffskatter på fordon... :)

Varför tror ni ja hämtade min hoj från Sverige? Visst hamnade jag å skatta in den i Finland, men de blev ändå ca 3000 euro billigare... :tummenupp

Att snuten fungerar bättre här är jag övertygad om...(läs Ghostrider eller GIS-människorna skulle vara döda här) :D

Att alla skulle jobba hårdare här å så, kanske ja inte håller med om, alla är väl olika här oxå... men att en del "perussuomalaiset" jobbar som bara fan har jag nog fått erfara...

Intressefråga:

Hur mycket tjänar en svensk slaktare/timmen/månaden/vad? ca?

Inte för att jag funderar på att emigrera men iaf... :va

Men hallooo, det är ju klart att dom koster xtra - det är ju mä:

Gixxer Rolle skrev:
... väri musta/pronssi. ..., punosletkut, uudet ketjut, tehoilmanputsari, säädetty ruisku ym.ym. Virheetön!
:tungan

Sverige är paradis - billigt.. :tummenupp

Så en MB AMG begangnat till 475.000 SEK här i Sverige - exact en sån med samma mil, koster i Danmark för en Dansk; 2.100.000 SEK..
:död

Gixxer Rolle skrev:
, bättre välfärd är jag tveksam till. :fyllisar

Vaför då???
Ledsen att behöv krossa dina illusioner den svenska välfärden är numera bara en myt. Det skulle vara möjligheten till att vara pappa/mamma ledig annars har vi det inte bättre än i andra länder som t ex Tyskland, Frankrike eller Holland. (Frankrike har t ex fri tandvård, Tyskland:Lägre priser, lägre skatter, och högre löner! Bättre sjukvård!)

Sjuklöneförsäkringen står din arbetsgivare för, han betalar DIN sjuklön de tre (3) första veckorna du är sjuk. Inte Försäkringskassan.

Vet inte hur det är i Stockholm, men i Götebrorg har sjukvården havererat.
Boka tid hos en läkare på vårdcentral, väntetid minst 6 mån. Som regel hänvisar de till privatläkare anslutna till försäkringskassan. Akut sjuk, 60-90 min efter att vårdcentralen har öppnat på morgonen så meddelas de patienter som sitter i väntrummet att: Det är fullbokat för idag, ni får gå hem!

Enda chansen att få träffa en doktor samma dag, är att bege sig till ett akutsjukhus. Som lågprioriterad patient får du vänta minst 5-6 timmar på akuten, dessutom betala extra hög patientavgift, för att du inte är tillräckligt sjuk. Den extra höga patientavgiften infördes för att folk med snuva skulle söka sig till primärvården istället för akutsjukhusen. Vad politikerna inte vill inse är att anledningen till att patienter med "enkla" åkommor söker sig till akutsjukhusen är att det är den enda chansen att få vård inom en överskådlig framtid.

Enda chansen att få träffa en doktor inom en rimlig tidsram, är/var Cityakuten. En privatdriven akutmottagning ansluten, till försäkringskassan, öppet dagtid till kl 18:00. Avtalet med Cityakuten har sagts upp fr o m nyår, så vart man ska vända sig nu när man behöver en träffa doktor, det vete fan!

Det enda som är unikt för Sverige idag är världens högsta skatteryck!!! Men det räcker tydligen inte... Stod i tidningen häromdagen att nu vill Persson att vi dessutom ska betala extra socialförsäkringar ur egen ficka!!!

Nej du, den sk välfärden finns inte längre! Som svensk får bara du betala mer, för mindre! (Jämfört med andra Européer)
--------------------------------------------------------------

Trodde knappast att mitt första inlägg på ett mc-forum skulle handla om välfärdspolitik, (eller bristen på). Jag brukar faktiskt inte "go off topic" så grovt.
Men detta kunde jag inte låta bli att "hugga" på! Jag upphör aldrig att förvånas över att så många Svenskar, på allvar tror att vi i Sverige har det "så mycket bättre", än i övriga Europa. (Även om Persson/Ringholm gör sitt bästa för att ge myten konstgjord andning.)

Last edited:
Cujo skrev:
Vaför då???
Ledsen att behöv krossa dina illusioner den svenska välfärden är numera bara en myt. Det skulle vara möjligheten till att vara pappa/mamma ledig annars har vi det inte bättre än i andra länder som t ex Tyskland, Frankrike eller Holland. (Frankrike har t ex fri tandvård, Tyskland:Lägre priser, lägre skatter, och högre löner! Bättre sjukvård!)

Sjuklöneförsäkringen står din arbetsgivare för, han betalar DIN sjuklön de tre (3) första veckorna du är sjuk. Inte Försäkringskassan.

Vet inte hur det är i Stockholm, men i Götebrorg har sjukvården havererat.
Boka tid hos en läkare på vårdcentral, väntetid minst 6 mån. Som regel hänvisar de till privatläkare anslutna till försäkringskassan. Akut sjuk, 60-90 min efter att vårdcentralen har öppnat på morgonen så meddelas de patienter som sitter i väntrummet att: Det är fullbokat för idag, ni får gå hem!

Enda chansen att få träffa en doktor samma dag, är att bege sig till ett akutsjukhus. Som lågprioriterad patient får du vänta minst 5-6 timmar på akuten, dessutom betala extra hög patientavgift, för att du inte är tillräckligt sjuk. Den extra höga patientavgiften infördes för att folk med snuva skulle söka sig till primärvården istället för akutsjukhusen. Vad politikerna inte vill inse är att anledningen till att patienter med "enkla" åkommor söker sig till akutsjukhusen är att det är den enda chansen att få vård inom en överskådlig framtid.

Enda chansen att få träffa en doktor inom en rimlig tidsram, är/var Cityakuten. En privatdriven akutmottagning ansluten, till försäkringskassan, öppet dagtid till kl 18:00. Avtalet med Cityakuten har sagts upp fr o m nyår, så vart man ska vända sig nu när man behöver en träffa doktor, det vete fan!

Det enda som är unikt för Sverige idag är världens högsta skatteryck!!! Men det räcker tydligen inte... Stod i tidningen häromdagen att nu vill Persson att vi dessutom ska betala extra socialförsäkringar ur egen ficka!!!

Nej du, den sk välfärden finns inte längre! Som svensk får bara du betala mer, för mindre! (Jämfört med andra Européer)
--------------------------------------------------------------

Trodde knappast att mitt första inlägg på ett mc-forum skulle handla om välfärdspolitik, (eller bristen på). Jag brukar faktiskt inte "go off topic" så grovt.
Men detta kunde jag inte låta bli att "hugga" på! Jag upphör aldrig att förvånas över att så många Svenskar, på allvar tror att vi i Sverige har det "så mycket bättre", än i övriga Europa. (Även om Persson/Ringholm gör sitt bästa för att ge myten konstgjord andning.)

Men hallå!
Var har jag skrivit att den Svenska välfärden är bra? Jag håller med dej till fullo, det går utför med Sverige och det kommer att bli värre. Är den Finska bättre än den Svenska? det var det som jag är tveksamtill.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park