Geronimo79
Ny medlem
Jag och en polare var ute och körde nu, efter en timme typ så kom vi hem till byn och jag sa att jag kör inom ett varv innan jag kör hem (bor utanför). Så vi gjorde detta och då blev det lite lätt bakhjulsåka . När jag sen svänger höger i en rondell så ser jag blåljusen bakom mig och saktar ner - kör en bit innan jag stannar. Helvete oxå, dem började så klart fråga fall jag kört på bakhjulet och om jag visste att det var förbjudet. Jag svarade med att det är ju olämpligt att göra det så klart men inte att det är förbjudet. Sen undrade dem hur fort jag körde - vet inte riktigt, 60-65 km kanske. Fick ett hånflin mot mig där dem sa att jag körde långt över 80km.. Sen tyckte dem den lät lite mkt, är det slipon på eller? Akrapovic är ju inte orginal! Öh, det vet jag inte - satt på när jag fick den. Du måste ju ha ngn insats som du ska sätta i så den inte låter så mkt? Öhh, kanske ligger nåt i lådan jag fick med, får kolla där. 2 av poliserna var rätt bra, lite yngre. Den ena tyckte jag skulle leta upp en klubb och bana för att köra där istället för i tättbebyggt område. Sen var det väl inte första gången precis som du körde på bakhjulet? Öhh, har kanske hänt ngn gång tidigare ute på landet sa jag. Då kom den suraste av poliserna fram och sa följande: Jag stod och riggade upp kameran precis och hade du kommit 1 minut senare så hade du fått minst 4000:- i böter + körkortsindragning i 12mån. Nu klarar du dig undan med 1000:- i böter för "störande körning" så du hade riktig tur! Ok sa jag och har aldrig varit så "glad" över att få 1000:- i böter som jag är nu..
Last edited: