Satan oxå!!

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
Jag och en polare var ute och körde nu, efter en timme typ så kom vi hem till byn och jag sa att jag kör inom ett varv innan jag kör hem (bor utanför). Så vi gjorde detta och då blev det lite lätt bakhjulsåka . När jag sen svänger höger i en rondell så ser jag blåljusen bakom mig och saktar ner - kör en bit innan jag stannar. Helvete oxå, dem började så klart fråga fall jag kört på bakhjulet och om jag visste att det var förbjudet. Jag svarade med att det är ju olämpligt att göra det så klart men inte att det är förbjudet. Sen undrade dem hur fort jag körde - vet inte riktigt, 60-65 km kanske. Fick ett hånflin mot mig där dem sa att jag körde långt över 80km.. Sen tyckte dem den lät lite mkt, är det slipon på eller? Akrapovic är ju inte orginal! Öh, det vet jag inte - satt på när jag fick den. Du måste ju ha ngn insats som du ska sätta i så den inte låter så mkt? Öhh, kanske ligger nåt i lådan jag fick med, får kolla där. 2 av poliserna var rätt bra, lite yngre. Den ena tyckte jag skulle leta upp en klubb och bana för att köra där istället för i tättbebyggt område. Sen var det väl inte första gången precis som du körde på bakhjulet? Öhh, har kanske hänt ngn gång tidigare ute på landet sa jag. Då kom den suraste av poliserna fram och sa följande: Jag stod och riggade upp kameran precis och hade du kommit 1 minut senare så hade du fått minst 4000:- i böter + körkortsindragning i 12mån. Nu klarar du dig undan med 1000:- i böter för "störande körning" så du hade riktig tur! Ok sa jag och har aldrig varit så "glad" över att få 1000:- i böter som jag är nu..

Last edited:
Störande körning? Det finns väl inte? :va

Jag tror du har fått en bot utan att de kunnat bevisa nånting.

Tyckte oxå det var konstigt men när dem var 6 poliser samt 2 bilar som sett mig så sa jag inte emot, får nog fan kolla upp det:va

Ser nu på boten att dem skrivit: 122A under Förseelsekod men på baksidan av boten så finns där ingen sån kod, det närmsta är 125 men det gäller om man inte kört med hjälm:va Hittar ingen info på vv.se om detta, någon som vet var man kan få fram om det finns ngn sådan förseelsekod eller inte, i så fall ska jag ju inte behöva betala den:va

Tycker det är lite komiskt att folk står och idiotförklarar(spelar dum)sig själv när både polisen och du/jag själv vet hur det ligger till...... Så har det nån mildrande effekt.. nee tror inte det.

Nää det var bättre för när man cyklade då var det ingen som gnällde när man åkte på slangen.

Tror nog det är bättre om man säger som det är att det var dumt gjort istället för att man har en kaxig attityd och skiter i vad dem säger.. Kan man övertyga dem att man inser att man gjort fel och inte kommer att göra det igen så kanske dem är justa och inte ger en det värsta straffet. Sen är det klart att dem fattar att en hoj med effektsystem låter mer men samtidigt måste dem ju mäta db-nivån fall dem ska sätta dit en och förhoppningsvis ger dem bara en tillrättaviselse och låter det passera. Dem nämnde dock ingenting om att jag inte hade några backspeglar men det kanske är lagligt att köra utan.

Tror nog det är bättre om man säger som det är att det var dumt gjort istället för att man har en kaxig attityd och skiter i vad dem säger.. Kan man övertyga dem att man inser att man gjort fel och inte kommer att göra det igen så kanske dem är justa och inte ger en det värsta straffet. Sen är det klart att dem fattar att en hoj med effektsystem låter mer men samtidigt måste dem ju mäta db-nivån fall dem ska sätta dit en och förhoppningsvis ger dem bara en tillrättaviselse och låter det passera. Dem nämnde dock ingenting om att jag inte hade några backspeglar men det kanske är lagligt att köra utan.
Tror inte att det är så smart att skriva på en sån här sida vad man har gjort eller hur fort man har kört. Tror inte att SH är helt okänt för polisen. NU kanske inte du skrev något som det kan fälla dig för mer än vad de redan gjort men det kan vara bra att tänka på.

Du kan ha rätt, såg nu att det stod lite saker i inlägget som inte var riktigt sanna så fick ändra lite så det inte blir fel:tuttar

En sak är säker, poliser är inte dumma. Det enda som kan hjälpa en är att ha rätt attityd. Dom vet att man kommer slanga mer vad man än säger och dom vet att man har koll på att det sitter andra pipor på hojen. Dom står ju och pratar med folk dagarna i enda som försöker slingra sig. Det ÄR dumt att slanga i trafiken men man gör det ändå för att det är roligt.

Tycker du ska kolla upp de där med koden. Har dom skrivit fel eller helt enkelt bara hittat på nått så borde den ju inte vara gällande...

Varför ljuga, det bästa är att vara ärlig oavsett vad man nu har gjort.
Har själv blivit stoppad utav polisen flertalet gånger utan böter/indraget körkort bara för jag varit helt ärlig och kunna skämta med konstaplarna :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT