Sanningens Ögonblick

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Nu har jag ju inte sett programmet än, och det kanske är ett fiasko. Men idén är ju lite kul att leka med :)

Skulle du kunna tänka dig att sätta din partner i en lögndetektor. Och i så fall vilka 8 frågor skulle du ställa?

Skulle du själv kunna tänka dig att sitta där och låta din partner ställa frågorna?

Inte en chans i helvetet att jag skulle ställa upp.

:skelettigarderoben

Näe. :vägravaitv

EDIT: Läste inte ordentligt trodde du frågade om att vara med i programmet.

ja, visst skule jag våga men om rollerna vore ombytta så skulle jag inte vilja veta.

Last edited:
jag har hört att man kan lura lögndetektorer genom att hålla andan :)

jag har hört att man kan lura lögndetektorer genom att hålla andan :)

eller helt enkelt att lära sig hålla sig lugn när amn ljuger;) lögndetektorer reagerar på att man svettas mer, att andningen blir häftigare och att pulsen går upp, det vill säga: den reagerar på att man blir nervös. lär man sig bara att hålla nerverna i styr och helt enkelt ljuga medan man är kolugn så uppfattar den ingenting:tummenupp

Eller, eller, eller, så kör man med en stötgrej under foten så svettas man oavsätt hur man svarar :oceansnummernånting

Skulle hellre skära mig i handlederna än vara med på nått sånt trams. :kocko

Eller så inbillar man sig själv att frågan är "kan äpplen vara fyrkantiga?" när den i själva verket är "Har du varit otrogen?", då kan man lugnt svara "nej" för man ljuger ju inte. :banana

Eller så inbillar man sig själv att frågan är "kan äpplen vara fyrkantiga?" när den i själva verket är "Har du varit otrogen?", då kan man lugnt svara "nej" för man ljuger ju inte. :banana

Det där skulle ju gå käpprätt åt helvete.
I mitt fall skulle det bli:
"-Har du varit otrogen?"
.oO(Sover Dolly Parton på rygg?)
"-Hell yeah!"

:huvet :huvet :huvet

de är inte pålitliga.

Eftersom apparaten mäter känslomässiga reaktioner, kan det finnas många olika orsaker till ett utslag. Man har gjort en uppsjö av försök med lögndetektorer, som har visat att apparaten långt ifrån alltid kan fånga en lögnare.

Å andra sidan finns det alltid risk för att en sanningssägande person utpekas som en lögnare - speciellt om det handlar om en nervös och lättpåverkad individ. Osäkerheten beror bland annat på att resultaten inte är objektiva utan måste tolkas av en erfaren observatör. I USA använder man fortfarande lögndetektorer i juridiska sammanhang och ibland även i samband med anställning, trots att Amerikas högsta domstol 1998 uttryckt sin misstro mot användandet av lögndetektorer i rätten.

http://www.illvid.dk/Crosslink.jsp?d=184&a=1218&id=8576_6

Hmm jag skulle vilja vara med för att se hur säker den är, men om jag skulle vara med så skulle det nog inte bli så bra om skiten fungerar! Och som någon sa ovan det man inte vet lider man inte av! Fast nog fan skulle man vilja fråga !

Shit får man pröjs för att vara med?

Kanske inte får svara eftersom jag är singel men...

Om jag skulle ha en partner jag vill sätta i lögndetektor så skulle nog den partnern redan varit utbytt. Första svaret är alltså NEJ!

Ja, jag skulle sätta mig i detektorn. Men om det ställdes som nåt slags krav så skulle jag vägra.

Back