Samurai, någon som vet nått?

holmstrom

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
Letar ny....
Samurai, ska vara en 2-takts 900cc med 3 cylindrar, efter vad har hört, men mer har jag inte lyckats ta reda på... :va
Har sökt i alla forum, googlat och tittat i kalsonglådan, men hittar inget om denna dräpare... :confused:
Är det någon vänlig själ som vill dela med sig med sina kunskaper om denna hoj?

900 cc 2-takt,,

holmstrom skrev:
Samurai, ska vara en 2-takts 900cc med 3 cylindrar, efter vad har hört, men mer har jag inte lyckats ta reda på... :va
Har sökt i alla forum, googlat och tittat i kalsonglådan, men hittar inget om denna dräpare... :confused:

Hejsan du.
Har sett några specialare, från firma i USA, där de har byggt både svetsade och Billet-block till Yamaha RD 350 YPVS, som de sen sätter på Rotax (tror jag det var,,) 600 cc cylindrer och strokar vevaxlerna,,(mycket,,upp till 20 mm,74 mm,),,slutar iaf med 600 cc 2-cylindret 2-takt med sådär 120-130 +hk,,,
Finns en variant med 800 cc cyllar med Rotax avgas-styrda avgasport,,och de ligger ju original på ca 150 hk,,,på 2 stycken 2-takts cylindrer,,FRÄNT.
Finns dock endast i 2 cylindrig variant,,vad jag vet,,.
Maroon-Machine har jag för mig dem heter,,
Och nu till det, lite mer, intressanta :
De gör även en 3-cylindrig variant,,,och den lär ju då bli på sådär en 900 cc,,180-200 hk,,he he,,,men inte hette den Samurai,,så jag har kanske bara svamlat på i 7 rader, utan nåt vett. ;-)
Men, men,,,;-)
Hälsningar Mogens

holmstrom skrev:

va det inte en kawazaki :tungan

*/ ?>
Back