Samåka till Tuvängen lör 30/9

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Hej!

Finns det någon mer än jag som tänker stiga upp i ottan imorgonbitti för att åka till Tuvängen (Gokartbanan) och köra hoj där mellan 08.00 och 12.00? Här är en länk med en beskrivning av banan mm: http://www.skrc.net/banan.htm

Norrifrån kan man köra E4/E20 till avfart från motorväg mot Rönninge/Salem och höger mot Söderby. Efter ca 300 meter vänster Bergaholmsvägen mot Vellinge. Följ Bergaholmsvägen ca 6,7 km till avfart vänster Tuvängen Ring

Mellan kl 06.00 och 06.30 måste man nog åka från Uppsala för att hinna dit i tid.

Simba skrev:
2497606 Hej!

Finns det någon mer än jag som tänker stiga upp i ottan imorgonbitti för att åka till Tuvängen (Gokartbanan) och köra hoj där mellan 08.00 och 12.00? Här är en länk med en beskrivning av banan mm: http://www.skrc.net/banan.htm

Norrifrån kan man köra E4/E20 till avfart från motorväg mot Rönninge/Salem och höger mot Söderby. Efter ca 300 meter vänster Bergaholmsvägen mot Vellinge. Följ Bergaholmsvägen ca 6,7 km till avfart vänster Tuvängen Ring

Mellan kl 06.00 och 06.30 måste man nog åka från Uppsala för att hinna dit i tid.

Det blev skralt med samåka... Jag hade gärna...men var lite av en sockervaddspojke då det pepprade på fönsterbrädan i LÖrdags.
Jag hörde att det hade körts omkull därnere.
Kall asfalt, kalla däck kanske?

Bonusfråga: Var sover lejonkungen? ;)

Dr.Bike skrev:
2506501Jag hörde att det hade körts omkull därnere.
Kall asfalt, kalla däck kanske?
Blöt Tuvängen = lika halt som våt gatsten! :skrämd

Själv fick jag framhjulslåsning fyra (4) gånger vid inbromsning inför kurva. Och ett tvåhjulssläpp i en kurva, vette f-n hur jag lyckades reda ut det. :va Ren tur att jag inte kom med i klotstatistiken där...:näsblod

n'Lasse skrev:
2506570 Blöt Tuvängen = lika halt som våt gatsten! :skrämd

Själv fick jag framhjulslåsning fyra (4) gånger vid inbromsning inför kurva. Och ett tvåhjulssläpp i en kurva, vette f-n hur jag lyckades reda ut det. :va Ren tur att jag inte kom med i klotstatistiken där...:näsblod
Om det nu e blött bör man inte efter 5ggr insett då att man gör fel/kör för fort /över sin egen o sin mc begränsning?
O speciellt när bägge hjulena släpper?
Eller hur e det det fungerar:va för mig veterligen så är det otänkbart att något sådant inträffar. 1 gång förstår jag likaså 2 men inte 5ggr.

Ah...:rolleyes:

n'Lasse skrev:
2506570 Blöt Tuvängen = lika halt som våt gatsten! :skrämd

Hu! :skrämd

Var det många som klotade?

Lindén skrev:
2506654 Om det nu e blött bör man inte efter 5ggr insett då att man gör fel/kör för fort /över sin egen o sin mc begränsning?
O speciellt när bägge hjulena släpper?
Eller hur e det det fungerar:va för mig veterligen så är det otänkbart att något sådant inträffar. 1 gång förstår jag likaså 2 men inte 5ggr.
Förstår vad du menar men det var på helt olika ställen av banan. Jag trodde inte det var halt överallt.:)

Dr.Bike skrev:
2506774 Hu! :skrämd

Var det många som klotade?
6 stycken. Oftast i knappt styrfart.

Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!